Íme a részletek a vadonatúj Nissan LEAF-ről
A Nissan az elektromos hajtástechnológia legújabb innovációit a ProPilot rendszerrel ötvözve megalkotta a vadonatúj Nissan LEAF-et, minden idők legmodernebb tömeggyártású elektromos autóját.
-
A ProPilot önvezető technológiával az autózás biztonságosabb és kényelmesebb
-
Teljes mértékben önálló parkolás a ProPilot Park rendszerrel
-
Zökkenőmentes gyorsítások és lassítások az E-Pedal technológiával
-
Minden eddiginél nagyobb hatótávolság: 378 km* egyetlen feltöltéssel
-
Letisztultabb külső és belső formaterv, hogy a világ legnagyobb számban eladott elektromos autója még vonzóbb legyen
A Nissan a mai napon mutatta be a vadonatúj Nissan LEAF-et, ami nemcsak a világ legmodernebb tömeggyártású elektromos autója, hanem a cég Intelligent Mobility jövőképének megtestesítője is.
A teljes mértékben elektromos, és műszaki megoldásaiban egyedülálló szintet képviselő vadonatúj LEAF a Nissan első európai modellje, mely már képes az önvezetés legalapvetőbb funkcióira is, emellett olyan innovatív technológiákkal érkezik, mint a zökkenőmentes haladást és fékezést kínáló e-Pedal rendszer.
Az új modell messzebbre megy, mint elődei: egyetlen feltöltéssel már 378 km* távolságot tud megtenni, emellett megújult, letisztultabb külső és belső formáival egy új generációt szólít meg.
Az új LEAF európai értékesítése 2018. januárjában kezdődik meg.
Hiroto Saikawa, a Nissan elnök-vezérigazgatója elmondta: „A vadonatúj Nissan LEAF mindenki számára felvillanyozó technológiai megoldásokkal érkezik. Ez a modell cégünk Intelligent Mobility jövőképének megtestesítője, és egyben jövőnk igazi szimbóluma is.”
A Nissan Intelligent Mobility koncepció az autózás jövőjének újragondolását célzó terveket foglalja össze, melyek kifejezett célja, hogy az autók egyszerű közlekedési eszközöknél többet jelenthessenek. A koncepciót lényegében az határozza meg, hogy autóinkat hogyan vezetjük, milyen energiával hajtjuk, illetve hogyan integráljuk a társadalomba.
A vadonatúj Nissan LEAF-fel a vállalat Intelligent Mobility koncepciója a gyakorlatban, az utakon is megmutatkozik, benne az önvezetés korai fejlesztési fázisát képviselő ProPilot-tal, a modern, teljesen elektromos hajtáslánccal, és azzal az egyedülálló képességgel, hogy akár az autó is elláthatja árammal azt az épületet, melyre rácsatlakoztatják.
Nissan Intelligens Meghajtás: az e-hajtáslánc
A LEAF-ben is megtalálható a Nissan Intelligens Meghajtás technológia legfontosabb eleme az úgynevezett e-hajtáslánc, ami a megszokottnál jobb energiahatékonyságot, valamint magasabb motornyomatékot és teljesítményt biztosít, mely összességében dinamikusabb viselkedést eredményez. Az új hajtásrendszert csúcstechnológiás lítium-ion akkumulátorcsomag egészíti ki, mely nagyobb teljesítményt és egyben nagyobb energiatároló kapacitást is nyújt.
A megnövelt energiahatékonyság mellett az új e-hajtáslánc 110 kW-os teljesítménye lenyűgöző egyenes vonalú gyorsulást garantál. A csúcsnyomaték 320 Nm-re nőtt, tovább javítva ezzel a gyorsulást.
A vadonatúj LEAF egyetlen feltöltéssel megtehető (NEDC mérési ciklus szerinti) hatótávolsága 378 km-re nőtt. Akik ennél is tovább mennének a vadonatúj LEAF-fel, azoknak a Nissan jövő évvégén egy még nagyobb teljesítményű változatot is kínál majd felárért. A nagyobb teljesítményű modell nagyobb hatótávolsága a vásárlók lehetőségeit is kibővíti, hogy az autóhasználati szokásaikhoz legmegfelelőbb változat mellett dönthessenek.
Nissan Intelligens Vezetés: még nagyobb vezetési élményt, fokozott biztonságot és a stressz csökkentését segítő technológiák
A vadonatúj LEAF a Nissan legújabb intelligens vezetéstámogató technológiáiból hármat is kínál. Ezek közül elsőként a ProPILOT önvezető technológia említhető. Ezzel a technológiával az egysávos, autópályás vezetés egyszerűbbé, stresszmentesebbé és pihentetőbbé válhat.
A második a ProPILOT Park, mely a parkolásról alkotott fogalmainkat írja majd át. Aktiválását követően ez a rendszer átveszi a kormány, a gyorsítás-fékezés és az előre-hátramenet kezelését, és könnyedén irányítja az autót a parkolóhelyre. Ennek a segítséggel pedig mindenki nyugodtabban és pontosabban parkolhat majd.
A harmadik az e-Pedal, egy forradalmi technológia, mely teljesen átalakítja a vezetés élményét. Ennek segítségével az autó vezetője mindössze a gyorsítópedált használva gyorsíthat, lassíthat vagy akár meg is állíthatja az autót. A pedál teljes felengedésekor automatikusan működésbe lép a regeneratív fékezés és a mechanikus fékek, így az autó fokozatosan megáll. Az e-Pedal képes akár meredek lejtőn is teljesen megállítani az autót a pedál következő lenyomásáig. Az e-Pedal villámgyors reakciói pedig az izgalmakat kereső sofőröknek is garantálják az élményeket, ha szabad az út!
A hirtelen fékezést igénylő szituációkban továbbra is a fékpedált kell használni.
Nissan Intelligens Integráció: az akkumulátortechnológia és a városi infrastruktúra összekapcsolása
A Nissan elektromos járművekkel kapcsolatos, úttörőnek számító elképzelései nem érnek véget az új LEAF hajtásrendszerénél. Az autó akkumulátorai mobil energiaforrásként is használhatóak.
A rendszer lehetővé teszi, hogy a Nissan elektromos autók tulajdonosai aktív szereplőként csatlakozhassanak az elektromos hálózatra, amivel akár egy új bevételi forrásra is szert tehetnek. A V2G („járműből a hálózatra”) technológia része a kétirányú töltés, amivel a leparkolt elektromos autók teljes mértékben integrálhatóak az elektromos hálózatba. Ez egyben a nem programozható, megújuló energiaforrások fogadását is megkönnyíti a hálózatban, ami elősegíti a megújuló energiaforrások szélesebb körű használatát, illetve az árak további csökkenését. Ha a V2G technológia elterjed, a Nissan elektromos járművek tulajdonosai az energiapiac aktív résztvevőivé válhatnak, mely alapvetően megváltoztathatja életüket.
A mainál fenntarthatóbb társadalmi berendezkedés érdekében napról-napra egyre jobb döntéseket kell hozni. Az xStorage energiatároló rendszer az iparág legjobbjainak kollektív tudására építve a hatékonyabb és fenntarthatóbb otthoni energiafelhasználást célozza meg. Az xStorage Home az alacsonyabb díjszabású időszakokban töltődik fel, és az így eltárolt energia felhasználásának szabályozásával tulajdonosának is segít spórolni, miközben a teljes energiaellátó-rendszer működését is javítja. Az xStorage egyetlen egységben kínálja az otthoni energiagazdálkodás és -tárolás szabályozásához szükséges összes hardver- és szoftvereszközt. Hálózati szolgáltatások: az xStorage Home az elektromos hálózatról is tölthető, és abba vissza is tud táplálni áramot, elősegítve, hogy a hálózatok bírjanak a megújuló energiaforrások további terjedéséhez szükséges rugalmassággal.
A vadonatúj LEAF vevői emellett az új kezelőfelület előnyeit is élvezhetik az autóhoz tartozó okostelefonos alkalmazással, aminek segítségével nyomon követhetik autójuk töltöttségi állapotát, megtalálhatják a legközelebbi töltőpontot, és igény szerint előmelegíthetik vagy -hűthetik autójukat, mielőtt beülnének.
Külső formaterv: letisztult körvonalak „tech” megjelenéssel
A vadonatúj LEAF formaterve a Nissan jövőcentrikus látásmódját tükrözi. A formatervet a 2015-ös Tokiói Autószalonon bemutatott IDS koncepcióautó ihlette.
Az autó elejét a Nissan jellegzetes V alakú hűtőrácsa határozza meg, felidézve a modell közös örökségét a Nissan olyan slágermodelljeivel, mint az X-Trail, vagy Európa nagy kedvence, a Qashqai. A hűtőrács kék színe, ami mostantól a Nissan elektromos autóinak közös formai jellemzője lesz, egyúttal azonban el is különíti a modellt. A lebegő hatású tető stílust és dinamizmust kölcsönöz az autónak. A letisztult formájú LED fényszórók pedig a Nissan jellegzetes bumerángformáját mutatják.
Belső kialakítás: prémium minőség, tiszta, csendes érzésvilág
A vadonatúj LEAF alapjaitól újratervezett utastere ízléses, visszafogott látványt és érzetet nyújt. Ez a jobb minőségű anyagok használatának, az összességében magasabb színvonalú kidolgozottságnak és összeszerelési minőségnek köszönhető, ami a vezetőülésben tapasztalható élményt összhangba hozza az autó kifinomultabb természetével.
A sofőr és utasai is azonnal értékelni fogják az ülések, a műszerfal és a kormánykerék élénk kék színű varrásait, valamint az új 7 hüvelykes, színes TFT kijelzőt. A kijelző menürendszerét módosították annak érdekében, hogy átláthatóbbak legyenek az olyan alapvető funkciók, mint az Aktív Biztonsági Pajzs technológia különböző elemei, a töltöttségi állapot és a pillanatnyi teljesítmény kijelzői, illetve a hangrendszer és a navigáció használata. Egyes piacokon az Apple CarPlay, illetve az Android Auto információs és szórakoztató szolgáltatások is elérhetőek lesznek a navigációs rendszerrel felszerelt autókban.
A vadonatúj LEAF az első generációs modellt váltja majd le, ami a világ legnagyobb számban eladott elektromos autójaként vált ismertté. Több mint 280 ezren választották a LEAF-et a modell forgalmazásának 2010-es kezdete óta.
*NEDC (Új Európai Vezetési Ciklus) szerint
2017 Nissan LEAF specifikációi
Tömeg/kapacitás | (kg) |
Min. önsúly | 1,535 |
Férőhelyek száma | 5 személy |
Max. önsúly | 1,765-1,795 |
Akkumulátor | |
Típus | Li-ion akkumulátor |
Akkumulátor | 40kWh |
Elektromos motor | |
Típusa | EM57 |
Max. motor teljesítmény | 110kw(150ps)/3283~9795rpm |
Max. nyomaték | 320N・m(32.6kgf・m)/0~3283rpm |
Teljesítmény | |
Hatótávolság | 378 km (NEDC) |
Töltési idő (normál) | 16 óra(3kW) 8 óra(6kW) |
Töltési idő 80%-ra (gyorstöltő) | 40 perc |
Végsebesség | 144 km/óra |