Indul a Városliget autómentesítéséhez szükséges közlekedési fejlesztések tervezése

     Indul a Városliget autómentesítéséhez szükséges közlekedési fejlesztések tervezése: a kisföldalatti végállomásánál az M3-as autópályáról érkező 1500 autónak P+R-parkoló, Rákosrendező déli vége fölött új híd épül majd villamossal, kerékpárutakkal, járdákkal – közölte a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) hétfőn az MTI-vel.

    A BFK közleménye szerint hétfőn kiírták a közbeszerzést a P+R-parkolóházak tervezésére a kisföldalatti Mexikói úti végállomásánál, továbbá aláírták a szerződést a Rákosrendező fölötti, Szegedi úti új híd tervezésére.


    Az új hídon a 3-as villamosgyűrű mellett áthaladhatnak kerékpárosok, gyalogosok és a két kerület közötti autóforgalom is áthajthat majd a Rákosrendező vágányai fölött. A nyertes tervező a Speciálterv lett – írták.


    A BFK közölte azt is, hogy elindult az autómentes Városligetről szóló honlapjuk az automentesvarosliget.hu címen. A BFK a tervező bevonásával kérdőíves igényfelmérést kezdeményez majd az új honlapon, hogy a környék lakói és az itt közlekedők elmondhassák a véleményüket a közlekedési fejlesztésekről.


    A Városliget autómentesítésének terveit a városvezetés és a kormány egyetértése alapján a BFK készíti elő.


    A közleményben idézik Fürjes Balázst, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkárt, aki azt mondta, a cél világos: a Városligetet teljes egészében vissza kell adni a gyalogosoknak, pihenni vágyóknak, a park intézményeit látogatóknak, futóknak, sportolóknak és a kerékpárosoknak.


    Autómentessé válik a Hősök tere és a Kós Károly sétány, csúcsidőn kívül pedig az Állatkerti körút is. A felszíni parkolás – az Állatkerti körút egy rövid szakaszát kivéve – a Városliget teljes területén megszűnik, helyette új mélygarázs nyílt kormányzati beruházásban a Dózsa György út mentén, a korábbi 56-osok tere alatt – mutatott rá.


    A BFK kitért arra is, hogy az autók számának csökkentéséhez az északkeleti régió vasútvonalainak (veresegyházi, hatvani vonal, Gödöllői Hév) fejlesztésével, az agglomerációs megállókban és állomásokban létesülő P+R-parkolókkal együtt kell az intézkedéseket megvalósítani.


    A közleményben idézik a BFK vezérigazgatóját, Vitézy Dávidot is, aki elmondta: a felüljárón átvezetett villamos az egyik leghatékonyabb fővárosi villamosfejlesztés, a most csonka 3-as villamosgyűrű tovább vezetése révén fontos kapcsolatok jönnek létre a hálózaton. Az új felüljárón folytatódhat a külsőbb pesti kerületek összekötése.


    A BFK a Bosnyák tér felől érkező villamosvonalat az új hídon és a Szegedi úton át a Béke térig tervezteti meg, itt kapcsolódni fog a Lehel utca – Béke utca tengelyén haladó vonalhoz – közölte.


    Mint írták, arról, hogy a villamos onnan pontosan merre, milyen viszonylatként közlekedik majd, a most induló tervezési folyamat során a BFK a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) közösen hoz majd döntést.


    A cél az, hogy az új villamosvonal a lehető legjobb közlekedési és hálózati kapcsolatokat biztosítsa. A beruházás részeként a 82-es trolibusz meghosszabbítását is tervezi a BFK a Kassai térig, a BKK javaslatára és velük együttműködésben – írták.