Irresistible – 208 dizájn

Új PEUGEOT 208: letisztult, vonzó design

Az új PEUGEOT 208 expresszív designjának és kiegyensúlyozott arányainak köszönhetően egyedi és exkluzív külsővel büszkélkedhet, melyről a krómkiegészítők sem hiányozhatnak. Mint ilyen, tökéletesen példázza a márka feljebb pozicionálási stratégiáját.

Az új PEUGEOT 208 hosszabb, szélesebb és egyszersmind alacsonyabb, mint az előző generáció tagjai. A feszes, letisztult vonalvezetés sportos jelleget kölcsönöz az elegáns sziluettnek, mely a széles sárvédőknek és a szoborszerű formáknak köszönhetően az érzékiséget sem nélkülözi. Az eredmény feszes és lágy vonalak finom egyensúlya.

Oldalnézetből azt látjuk, hogy hátrébb került a szélvédő, ami hosszabb, plasztikusabb motorháztetőt eredményezett. Dinamikus hatást kelt a hátsó háromszögablak, mely a hátsó kerékdobbal egy vonalban meredeken áll. A GT Line és a GT változaton a kerékdobok lakkfekete sárvédő-szélesítéssel vannak ellátva, amitől a sziluett finomabbnak, a kerekek átmérője pedig nagyobbnak tűnik. Az említett prémium verziókon a 17” keréktárcsákat csavarral rögzített, személyre szabható betétek díszítik. Az új keréktárcsa jobb aerodinamikai jellemzőket rugózatlan tömeget (gépjárművenként -3,6 kg) eredményezett.

Az első pillantásra felismerhető orr-rész az új PEUGEOT 508 jellegzetes fénysorát a Full LED-es fényszórókba beépített három „fénykarommal” (változattól függően) kombinálja. Az egy vonallal megrajzolt első lökhárítóba tökéletesen belesimul a hatalmas hűtőmaszk, melynek közepén a PEUGEOT oroszlán trónol. A 208 felirat a motorháztető elején kapott helyet.

A PEUGEOT 3008/5008/508 modellekhez hasonlóan az új PEUGEOT 208 hátsó részét egy vízszintes fekete sáv szeli ketté, melyet a három-három fénykarmot magukban foglaló – éjjel-nappal világító – fényszórók foglalnak keretbe. Az eredmény precíz vonalvezetés, feszes formák. A hátsó spoiler lakkfekete kivitelben is rendelhető, melyet a választott motortól függően krómozott kipufogóvégek tehetnek még hangsúlyosabbá.

A megszokott karosszériaszíneken és a Black Diamond tetőn kívül az új PEUGEOT 208 kínálatában – az autó dinamikus természetével összhangban – további tüzes és eleven árnyalatokat találunk:

  • metálfényű Faro-sárga,
  • háromrétegű Vertigo-kék,
  • színes lakkal kezelt Elixir-vörös: a speciális eljárás mélyebb és árnyalatgazdagabb színt eredményez, ami kiemeli a formákat és csillogó hatást kelt.

Az új PEUGEOT e-208 is azonnal felismerhető külső jegyekkel rendelkezik:

  • a karosszériával azonos színű hűtőmaszk,
  • dikroikus oroszlánemblémák (attól függően, milyen szögből nézzük, más színűnek látszanak),
  • hátsó „e-208” felirat és a hátsó sárvédőket díszítő „e” betűk.

Új PEUGEOT 208: high-tech, high-touch

  • APEUGEOT FRACTAL tanulmányból merítő új PEUGEOT 208 a PEUGEOT i-Cockpit® vadonatúj generációjával jelentkezik. Az ikonikus vezetőhely mára a PEUGEOT-örökség szerves része lett, és világszerte több mint 5 millió vezetőt sikerült meghódítania. Az új 208-ba tervezett PEUGEOT i-Cockpit® a tökéletes ergonómia érdekében ugyanazt a hármas felosztást követi, mint a többi PEUGEOT modell esetében.
  • Szem: a vezető közvetlen látóterében kijelzett információk folyamatosan szem előtt vannak. Kiviteli szinttől függően a 3D PEUGEOT i-Cockpit® műszeregység két szinten jeleníti meg az adatokat. A magasra helyezett digitális kijelző előtt az információk holografikusan kerülnek kivetítésre. A dinamikus megjelenítésnek köszönhetően a fontosabb vagy sürgősebb figyelmeztetések közelebb ugranak a szemhez, így a reakcióidő akár fél másodperccel is gyorsabb lehet. Az érintőképernyő középen, a billenőkapcsolók fölött található, és kiviteli szinttől, valamint a választott opcióktól függően 5, 7 vagy 10 colos változatban áll rendelkezésre.
  • Kéz: a felhasznált anyagok kellemes tapintásúak, az illesztések tökéletesek, az érintőképernyő vezérlőgombjai és a hagyományos kezelőszervek egyaránt kézre esnek. Már Active kiviteli szinttől rendelkezésre áll a középen karbondíszítésű puha tapintású műszerfal. A kompakt kormány felsőbb kategóriás modelleket idéz. A Shift and Park by wire vezérlésű, ergonomikus EAT8 automata sebességváltó ösztönös vezetést biztosít. A kormánynál lévő kapcsolókarokkal kézi fokozatváltásra is lehetőség van, miközben az automata működés változatlanul biztosított.
  • Test: az utastér pilótafülkéhez hasonlóan veszi körbe az utasokat. Az első ülések rendkívül kényelmesek és kiválóan tartanak.  

Az új PEUGEOT 208 tárolóhelyeinek méretére és kialakítására különös figyelmet szenteltek. Az ajtózsebeken és a kesztyűtartón kívül a gépjármű tengelyében három parkolózóna áll rendelkezésre (változattól függően):

  • az első ülések közötti könyöklő alatt elhelyezett nagy tároló,
  • a váltókar előtt kialakított, könnyen elérhető rakodófelület,
  • a középkonzolban található ötletes tároló, mely zárható, így az indukciós töltőn a kíváncsi tekintetektől védve töltheti okostelefonját. A fedél hátoldala úgy van kialakítva, hogy nyitott helyzetben is el lehessen benne helyezni egy okostelefont.

Új PEUGEOT 208: okosan felépített kínálat 

Az új PEUGEOT 208-at a márka 5 kiviteli szinten kínálja: Access, Active, Allure, GT Line és GT. 

A prémium GT Line és GT változat egyedi stílusjegyekkel rendelkezik:

  • Full LED-es fényszórók három karmot formázó lámpával,
  • kerékdobdíszítések és lakkfekete ablakszegélyek,
  • 17” gyémántcsiszolt, díszbetéttel ellátott, alumínium keréktárcsák,
  • a legapróbb részletekig kidolgozott utastér: fekete tetőkárpit, adamit színű díszvarrások, 8 színű hangulatvilágítás, dinamikus ülések, alumíniumpedál.

A csak a PEUGEOT e-208-ból rendelkezésre álló GT változat további megkülönböztető jegyei:

  • exkluzív alcantara©/Gréval-szürke kárpit és 3D szövetkárpit kombinálása,
  • különleges díszbetétekkel ellátott 17” keréktárcsák.