Itt a Tiguan harmadik nemzedéke

A Tiguan ma a Volkswagen egyik legsikeresebb modellje a világpiacon. A kompakt SUV 2007-es debütálása óta több mint 7,6 millió példányban került az utakra. A most debütált új modell 2024 első negyedévében érkezik a márkakereskedésekbe.

A családi SUV harmadik generációját a gyár többféle meghajtással készíti. Lesznek turbódízel motorok (TDI), turbós benzinmotorok (TSI), mild hibrid turbós benzinmotorok (eTSI) és plug-in hibrid rendszerek (eHybrid), amelyeket a jövőben kizárólag automata sebességváltóval (DSG) együtt kínálnak majd.

Sehol máshol el nem érhető Volkswagen poscastok a PodCARs.hu oldalon!

A kínálati listán két 1,5 literes plug-in hibrid (PHEV) modell szerepel. Az eHybrid névre keresztelt változatok teljesítménye 201, illetve 268 lóerő, és a korábbi változatnál nagyobb, 19,7 kWh kapacitású akkumulátorral rendelkeznek. Így kizárólag elektromos üzemben is megtehetnek mintegy 100 kilométert.

A töltési sebesség jelentősen megnőtt, miután az új akkumulátor 3,6 kW helyett 11 kW teljesítményű váltakozó áramú csatlakozót képes fogadni. Ez három és fél óráról körülbelül két órára csökkenti a teljes otthoni töltés idejét. Az autó akár 50 kW-os egyenáramú töltésre is képes, ami azt jelenti, hogy egy nyilvános gyorstöltőn keresztül történő 80 százalékos feltöltés akár 25 perc alatt is elérhető.

A 1,5 literes motor a Tiguan mild hibrid változatában is elérhető. Az eTSI névre keresztelt rendszer egy 48 voltos villanymotorral növeli a teljesítményt, javítja a hatékonyságot, és néhány riválisával ellentétben lehetővé teszi, hogy a Tiguan rövid távolságokon kizárólag elektromos meghajtással közlekedjen. Kényelmes poroszkálás közben a négy hengeréből kettőt le tud kapcsolni az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében.

Exkluzív VW podcastok a Begurulva – Autó és kütyümustra csatornán!

Az előzetes tájékoztatás szerint a motorpalettán 192 vagy 261 lóerős kétliteres benzinmotor is szerepel, az utóbbi a VW 4Motion összkerékhajtási rendszerrel.

Azok számára pedig, akik igen sokat autóznak,148 lóerős és 190 lóerős kétliteres dízelek is rendelkezésre állnak. A kisebb teljesítményű dízel elsőkerék-hajtással készül, míg a 190 lóerős változat összkerékhajtású lesz.

Az új Tiguan magassága, szélessége és a tengelytávja gyakorlatilag akkora, mint az elődjéé, a hossza pedig mindössze 3 centiméterrel nőtt. Ennek ellenére, a csomagtér kapacitása alaphelyzetben (a kalaptartóig mérve) 37 literrel, 652 literre nőtt.

dasblog