Itt az új Alfa Romeo 33 Stradale

A lenyűgöző zászlóshajó az Alfa eredeti szuperautója előtt tiszteleg

Az Alfa Romeo legtörténelmibb névtáblája egy gyönyörű szuperautóval tér vissza, amely EV és ICE hajtáslánccal egyaránt elérhető

Sokak szerint minden idők egyik legszebb autója, az Alfa Romeo Tipo 33 és a közúti változat, a 33 Stradale ihlette az Alfa Romeo legújabb szuperautóját. Az újkori 33 Stradale célja, hogy versenyautó-teljesítményt nyújtson a pilótáknak az utakon, ikerturbós V6-os vagy teljesen elektromos hajtáslánccal.

Az Alfa Romeo állítása szerint mindkettő 333 km/h-s végsebességet kínál, a 0 és 100 km/h közötti gyorsulási idő pedig kevesebb, mint három másodperc. Az elektromos modellről egyelőre kevés a részlet, de 750 LE (559 kW/760 LE) teljesítményt és 450 km-es WLTP hatótávot kínál majd.

Eközben a ikerturbós V6-os motor 620 LE (462 kW/629 LE) teljesítménnyel fog működni – akárcsak a Maserati MC20, amellyel az Alfa a legtöbb hardvert, beleértve az alvázalkatrészeket is, megosztja. Ezt az erőt egy nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltó és egy elektronikus korlátozott csúszású differenciálmű juttatja el a kerekekhez.

Így vagy úgy, a 2024-es Alfa Romeo 33 Stradale kétkaros, aktív felfüggesztéssel rendelkezik, amely képes megemelni az elülső részt, hogy túljusson a sebességkorlátozásokon. A felfüggesztés H-vázra és szénszálas monocoque alvázra van rögzítve, amely könnyedséget és merevséget ígér.

Magasabbra a szénszálas és alumínium tető segíti a klasszikus pillangóajtókat. A lehető legkisebb súly érdekében az ablakkeretek szénszálasak, a karosszériaelemek pedig polikarbonátból készülnek.

A klasszikusokhoz hasonlóan az új 33 Stradale is igazi motorsportos jóhiszemű lesz. Az Alfa Romeo olaszországi Balocco Proving Groundján fejlesztik, Valtteri Bottas F1-es pilóta segítségével.

Két vezetési mód biztosítja, hogy a vezetők valóban használhassák a 33 Stradale-t. Az első, a Strada (olaszul street), a lehető legkényelmesebbé és legsimábbá teszi az autót, és csendesen tartja a kipufogót, hacsak nem 5000 ford./perc fölé fordul.

Pista (Track) üzemmódban a kipufogószelepek szélesre nyílnak, hogy a vezetők hamisítatlan motorhangot kapjanak, a pedálok érzékenyebbek lesznek, és a felfüggesztés megszilárdul, és a kényelem helyett a kezelhetőséget részesíti előnyben.

A legagresszívebb állapotában a 33 Stradale Brembo brake by wire rendszere 100 km/h-ról mindössze 33 méter alatt képes megállni. A spektrum másik végén az indításvezérlés a középkonzolon található Quadrifoglio gombon keresztül érhető el.

A legtöbb modern autóval ellentétben az Alfa Romeo úgy döntött, hogy nem helyezi el a Quadrifoglio gombot, és nem is más gombot a kormányon. Úgy tervezték, hogy az autó elfordításán kívül mást ne csináljon, a kerék tiszta és egyszerű.

A többi szükséges gomb megtalálásához az Alfa Romeo erősen a középkonzolra támaszkodott, és a repülési iparból merítve az Alcántara fedett tetőre. Azt állítja, hogy a műszerfalat és a központi alagutat is repülőgépek ihlették, és az utastérben alumíniumot, karbont és bőrt használtak, hogy a 33 Stradale céltudatos, agresszív, de mégis luxus érzetet keltsen.

Kívülről a retro megjelenést úgy alakították ki, hogy a jó megjelenésnél többre legyen képes. A kialakítást modernizálták, hogy 0,375-ös légellenállási együtthatót érjen el, és a leszorítóerőt aktív aerodinamika nélkül biztosítják.

Csak 33 példányra korlátozva, a 33 Stradale Tributo és Alfa Corse kivitelben kapható, vagy inkább az volt, mert mindegyiket megvásárolták. A vásárlók lehetőséget kaptak arra, hogy az Alfa Romeo új vásárlói megbízási csapatával, a „Bottega”-val személyre szabják a levegőbeömlőket, és ez azt jelenti, hogy nem lesz két teljesen egyforma példa.

Érdekes módon az Alfa Romeo tisztázta, hogy a 33 Stradale elérhetősége Európán túlra is kiterjedt. Néhány példányt valóban értékesítettek Észak-Amerikában és más régiókban. Az egyes régiókra vonatkozó konkrét ügyfélszámokat azonban nem közölte a cég.

Az egyes példányok gyártását a Carrozzeria Touring Superleggera autóbusz-építői végzik. Az Alfa Romeo elmondta, hogy nem osztja meg az árakat a médiával, de a becslések szerint minden egyes példány több mint 1 millió dollárba került.