• Egyéb

itt az új Agilis CrossClimate

A Michelin mostantól kistehergépjárművekre is gyárt CrossClimate abroncsot 

A Michelin tovább bővíti többszörös díjnyertes CrossClimate termékcsaládját: ez év májusától Agilis CrossClimate néven már kishaszongépjárművekre továbbfejlesztett abroncsváltozatok is kaphatók. A nagyteljesítményű kisteherabroncsok új generációja lép a piacra az új termékkel – egy olyan robosztus felépítményű, strapabíró nyári abroncsról van szó, amely téli körülmények között is bizonyítottan megállja a helyét, sáros földúton vagy csúszós, füves talajon sem kényszeríti felhasználóját kompromisszumra, és magas futásteljesítményre képes, mindezeken felül pedig biztonság és alacsony tulajdonlási-fenntartási költség (TCO) jellemzi.

Az új abroncs tervezéséhez és fejlesztéséhez felhasználtuk az utóbbi tíz évben összegyűjtött végfelhasználói visszajelzéseket. A két leghangsúlyosabb felhasználói elvárás alapján alkottuk meg termékünket: az új abroncs ellenálló, strapabíró és erős oldalfallal rendelkezik, illetve egész évben használható, minden időjárásban meggyőzően teljesít, így nincs szükség téli-nyári abroncscserére – mindez az innovatív futókeveréknek, a kopásálló mintázatnak, és az újszerű, speciális oldalfal- és vállkialakításnak köszönhető.

Az internetes vásárlás fellendülése, ezzel együtt a városi kiszállítások volumenének ugrásszerű növekedése, valamint a nehéz gépjárművek lakott területen egyre gyakoribb korlátozása miatt az új gépjármű eladásokat tekintve a kishaszongépjármű szegmens jelenleg az egyik leggyorsabban növekvő piac. Ehhez hozzáadódik, hogy a kereskedő, kisiparos és flottakezelők elvárása egyre inkább az, hogy az abroncsra egész évben, minden évszakban, minden időjárásban lehessen számítani, megfelelő megoldást nyújtson a vállalkozói tevékenységhez: a szállítmány vagy a vállalkozó időben megérkezzen az ügyfélhez – a négyévszakos kisteherabroncs piaca ezért 2016 és 2017 között 37%-kal bővült.

A Michelin Agilis CrossClimate termékfejlesztői csapata francia, német, török és angol felhasználók öt év alatt összegyűlt visszajelzéseit kapta útravalóul, ez alapján alakult a fejlesztési cél. A kutatással megbízott *GMV több száz interjú alapján két fő fogyasztói igényt azonosított be:

  • Hosszú életű, egész évben használható termék, kiváló tapadás és vonóerő, egész évben megbízható teljesítmény minden időjárásban és minden típusú útfelületen.

  • Erőteljesség, ellenállóképesség; különösen a városi használatot, kátyúkat és egyéb mechanikai igénybevételt bíró robosztus felépítmény.

*a tanulmányokat a párizsi székhelyű piackutató, a GMV Conseil végezte

A 3PMSF jelöléssel rendelkező Agilis CrossClimate abroncs téli időjárásban is használható, ugyanakkor száraz időben a nyári abroncs menettulajdonságai, fékhatása és kopásállósága jellemzi. Mindez a legújabb generációs abroncsgyártási technológiáknak köszönhető: még fagyban is rugalmas és hajlékony futómintázatot biztosító gumikeverékek, minimális hővezetésű, többrétegű futókialakítás.

Az új abroncs futómintázati kialakítását a díjnyertes* CrossClimate+ személyabroncs ihlette, itt is V alakú, innovatív geometriájú, csúcstechnológiát képviselő mintázati blokkokat találunk a futón – két irányban önzáró lamellákkal, amelyek fogaskerékszerűen kapaszkodnak a havas és jeges felületre, és 20%-kal jobb tapadást biztosítanak, mint a téli abroncsszegmensben előző generációsnak számító Agilis Alpin. Az új futókeverék és a V alakú mintázati geometria tehát minden típusú útfelületen meggyőző tapadást biztosít, de nem csak azt, kopásállóságot is: az új termék élettartama a tesztelt konkurens prémium termékekhez képest 35 %-kal** hosszabb.

Az új termék a nagyobb strapabírásra vonatkozó felhasználói igényt is kielégíti – 1,5 mm vastag, trapéz alakú gumiblokkok kerültek a vállzónára és a közvetlenül alatta lévő oldalfali részre. Ezt a megoldást, a mintázati elemeket alkotó gumikeverékkel együtt a Michelin katonai terepabroncsaiból vették át a fejlesztők – a karkasz rugalmasságát nem befolyásoló módon biztosít nagyobb védelmet az abroncs sérülékenyebb részein.

Az Agilis CrossClimate abroncs fejlesztésében a Michelin téli abroncstesztelő csapata is közreműködött, és két, egymástól 4 000 kilométeres távolságra lévő helyen is tesztelte kemény téli időjárásban a terméket. Az egyik helyszín az északi sarkkörön túli, finnországi Ivalo, a másik pedig az Alpokban, 2 715 méteres tengerszint feletti magasságban található Barcelonnette – Európa egyik legmagasabban található közútja. Ilyen nehéz téli körülményekre tesztelték és fejlesztették a terméket – így egészen biztos, hogy ha elromlott otthon a fűtés, vagy valami különleges ajándékot rendeltek egy különleges ünnepeltnek, az új Agilis CrossClimate abroncsot használó fűtésszerelő vagy futár időben kiér!

A Michelin Agilis CrossClimate nem egyszerűen egy újabb négyévszakos abroncs – száraz és nedves fékhatás***, élettartam és üzemanyag hatékonyság tekintetében nyári abroncs, a hideg, alkalmanként havas időben havas fékhatása*** és vonóereje pedig a téli abroncshoz hasonló.

*A MICHELIN CrossClimate+ az Auto Express 2017. augusztusi abroncstesztjén a legjobb négyévszakos abroncs lett, illetve az Auto Bild Allrad négyévszakos SUV abroncstesztjén is (2017. július).

**A DEKRA tesztjei az átlagos konkurens nyári, téli és négyévszakos termékkel való összehasonlításban minden esetben legalább 35%-kal hosszabb élettartamot mértek.

*** “A” minősítés nyári és téli kategóriában egyaránt

Technológia és innováció – hogyan működik az új abroncs, és miért ajánljuk

Az új abroncs megfelel az elvárásoknak, egész évben biztonságos és megbízható: minden úttípuson és minden időjárásban kitűnő tapadás és vonóerő jellemzi. Mindez a terméket alkotó innovatív gumikeverékeknek és alapanyagoknak köszönhető, a V alakba rendezett, robosztus futóblokkoknak, és a Michelin katonai terepabroncsoktól átvett, megerősített váll-oldalfali kiképzésének. Egy olyan robosztus felépítményű, strapabíró nyári abroncsról van szó, amely téli körülmények között is bizonyítottan megállja a helyét, és nem kényszeríti felhasználóját kompromisszumra, magas futásteljesítményre képes, mindezeken felül pedig biztonság és alacsony tulajdonlási-fenntartási költség (TCO) jellemzi.

De mitől más ez az abroncs, mint az eddigiek? Miért képes erre a kiváló teljesítményre? Az Agilis CrossClimate abroncsnál három területen zajlott nagyobb mértékű fejlesztés – gumikeverékek, futómintázat, váll- és oldalfali kiképzés –, és egy újabb összetevő, egy új stílusú kopásjelző került a termékbe.

Futókeverékek

Mintázati kiképzés

Megerősített oldalfal és vállzóna

Új kopásjelző

A határok tesztelése – Ivalo, Barcelonnette és a szakértők

A minden időjárásban és úttípuson egyformán jól teljesítő gumiabroncs kifejlesztése nagy kihívás, de még talán ennél is nagyobb kihívás a szigorú tesztkörülmények megteremtése. Esős, havas vagy jeges utat lehet ugyan szimulálni a tesztpályákon, de a kishaszongépjárművek valós téli használati körülményeit az ilyen tesztek nemigen adják vissza. De akkor hogyan lehetséges, hogy a négyévszakos és téli Michelin abroncsok megfelelően le legyenek tesztelve?

A válasz egyszerű: a Michelinnek lehetősége van rá, hogy Európa egyik legmagasabban fekvő közútján, a 2 715 m tengerszint feletti magasságban található Col de la Bonette alpesi hágónál tesztelje termékeit. Késő ősszel és télen a közúti forgalom elől elzárják az utat – ilyenkor érkezik a Michelin téli tesztcsapata, és berendezkedik a többhetes tesztelésre.

December közepétől február végéig nyolc héten keresztül négy Michelin tesztpilóta teszteli egymást váltva a téli abroncsokat – a különös autóverseny nézői a meglepetten szemlélődő kőszáli kecskék, esetleg a környéken gyakorlatozó francia hadsereg vagy az arrafelé edző terepsífutók. Az új Agilis CrossClimate abroncs finomhangolását is ezen a 15 kilométer hosszú tesztpályán végezték el, a Michelin fejlesztői csapatának felügyelete alatt.

0° C és -15° C közötti hőmérsékleten egész sor havas tesztet végeznek el: gyorsulás, fékhatás, vonóerő és oldalirányú tapadás. Minden újabb kör előtt ugyanolyanra frissítik a havat, ellenőrzik és megmérik az állapotát, hogy állandó legyen a tesztkörnyezet.

Úgy tudni, hogy az eszkimóknak 53 szavuk van a hóra, pedig a hó az csak hó, igaz? Hát nem igaz. És épp ezért van a Michelinnek is az északi sarkkör után 300 kilométerre, a finnországi Ivalóban is egy tesztközpontja. Az Alpok hava tömör és nehéz, nagyobb hópelyhekből áll, mert itt a páratartalom magas – Ivalóban viszont finom, könnyű és porszerű a hó. A hó nagyon változatos formában megjelenő időjárási jelenség, azért jó a teszteléshez ezt a két szélsőséges megjelenési formáját használni majd’ 4 000 kilométer távolságban egymástól, hogy a terméket hogy minél szélesebb körben használni lehessen.

Az Agilis CrossClimate azonban mégiscsak egy nyári abroncs – meggyőző száraz és nedves teljesítménnyel, sőt a sártól és a csúszós, füves útfelülettől sem hátrál meg –, amelyet téli körülmények között fejlesztettek és teszteltek.

 

A 2018-ban elérhető méretek

2018 MÁJUS

003490

215/65 R 16C 109/107T

028446

225/65 R 16C 112/110R

217472

235/65 R 16C 121/119R

250107

195/65 R 16C 104/102R PS=100T

380842

195/75 R 16C 110/108R

485409

195/70 R 15C 104/102T PS=98T

518348

205/65 R 15C 102/100T

603801

205/65 R 16C 107/105T PS=103T

656747

215/65 R 16C 106/104T

780847

235/65 R 16C 115/113R

822319

195/75 R 16C 107/105R

2018 JÚNIUS

134136

215/75 R 16C 116/114R

356121

205/75 R 16C 110/108R

466346

225/70 R 15C 112/110S PS=112R

472865

215/75 R 16C 113/111R

552667

215/70 R 15C 109/107S PS=109R

717135

205/75 R 16C 113/111R

767042

215/60 R 16C 103/101T

2018 JÚLIUS

041387

225/75 R 16C 118/116R

323325

215/65 R 15C 104/102T PS=96H

715179

225/75 R 16C 121/120R

873665

205/70 R 15C 106/104R

2018 NOVEMBER

086974

185/75 R 16C 104/102R

416361

195/60 R 16C 99/97H

2019 MÁJUS

263091

225/60 R 16C 105/103H PS=101H

* 95%-os méretlefedettség az európai kishaszongépjármű/kistehergépjármű piacon

 

Méretjellemzők

Profilszélesség

185 – 235 mm

Széria

75 – 55

Átmérő

15″ – 17’’

Sebességindex

R, S, T, H

Michelin fejlesztések: mérföldkövek az Autógyártás és a közlekedés történetében

A Michelin története nagyrészt az innováción alapszik. Az 1891-ben kifejlesztett leszerelhető gumiabroncs és a 2015-ben útjára indult, télen is használható nyári abroncs között eltelt időt az áru- és személyszállítás történetében igen jelentős Michelin-fejlesztések is jelzik.

1946 MICHELIN radiálabroncs

A MICHELIN kifejleszti a radiál abroncsot – az új abroncs biztonságosabb, háromszoros élettartammal rendelkezik, energiatakarékos (30%-os fogyasztáscsökkenés), és minden eddiginél kényelmesebb.

1983 MICHELIN LAMELLÁS TÉLI ABRONCS

MICHELIN kifejleszti az első lamellás téli abroncsot. Vizes és havas talajon, alacsony hőmérsékletű utakon biztonságosabb, nagyobb vonóerőt biztosít havon.

1992 MICHELIN “ZÖLD ABRONCS”

A szilika-alapú keverékkel gyártott környezetbarát MICHELIN abroncs egyszerre üzemanyag-takarékos és hosszú élettartamú, nedves felületen is hatékonyan tapad.

2003 FORRADALMIAN ÚJ MICHELIN SPORTABRONCS

A 2003-ban megjelenő MICHELIN Pilot Sport 2 úttartása kiemelkedő, így biztonságosabb és jobban tapad, miközben páratlan vezetési élményt

nyújt, nagy sebesség mellett is.

2014 MICHELIN EverGrip™ ABRONCS

A MICHELIN EverGrip™ technológia lehetővé teszi, hogy az abroncs kiváló tapadása élethosszig tartson. Megújuló, innovatív futófelületének és újkomponensű gumikeverékének köszönhetően kiemelkedően jó nedves tapadással rendelkezik.

2015 MICHELIN: AZ ELSŐ NYÁRI ABRONCS,

TÉLI MINŐSÍTÉSSEL

Az új MICHELIN CrossClimate abroncsba a nyári és téli abroncsok technológiája egyaránt belekerült. Használata

egész évben egyszerű, gazdaságos és biztonságos.

2018 MICHELIN AGILIS CROSSCLIMATE

Tartós, robosztus és minden időjárási helyzetben

biztonságos abroncs.