Itt az új BMW 1-es sorozat
A BMW 1-es sorozat harmadik generációjának (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,8 – 7,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 100 – 162 gramm / km)* érkezése egy új korszak kezdetét jelöli. Az osztatlan népszerűségnek örvendő prémium kompakt új nemzedéke fellebbenti a fátylat a BMW vadonatúj fejlesztésű, elsőkerék-meghajtású padlólemezéről, amely a bajor prémiumgyártó által fémjelzett vezetési élményt és a páratlan menetdinamikát jelentősen megnövelt utastéri helykínálattal egyesíti. Sportos, könnyed, biztonságos és elegáns, megfűszerezve a merőben új formanyelv stílusjegyeivel és a legkorszerűbb járműkapcsolati megoldásokkal: az új BMW 1-es sorozat ízig-vérig BMW, kivételesen erős egyéniséggel.
Csúcstechnológiás hajtáslánc és futómű, megannyi innovatív műszaki megoldás, valamint a létező összes menetdinamikai hozzávaló és vezérlőrendszer gondoskodik arról, hogy az új BMW 1-es sorozat a vadonatúj elsőkerék-meghajtással és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással egyaránt lélegzetelállító agilitással nyűgözze le a bajor prémiummárka ügyfeleit. A BMW tervezőmérnökei ezért nem kevesebb, mint öt teljes éven át dolgoztak azon, hogy a BMW Group elsőkerék-meghajtás terén felhalmozott összes szaktudását egyetlen modellbe sűrítsék. A végeredmény az elsőkerék-meghajtású modellek mezőnyében egyedülálló, tökéletesre csiszolt menetdinamika, amely új mércét állít a prémium kompakt szegmensben.
Az 1-es BMW harmadik generációjával első ízben 2019. június 25-27. között, a BMW Group müncheni, BMW Weltben megrendezendő #NEXTGen fesztiválján találkozhatnak a rajongók, a modellsorozat autószalon-premierjének pedig idén szeptemberben a 68. Frankfurti Nemzetközi Autószalon ad otthont. Az új BMW 1-es sorozat értékesítése világszerte 2019. szeptember 28-án veszi kezdetét.
A BMW 1-es sorozat rendkívüli népszerűségről tett tanúbizonyságot Európában, az első két modellgenerációból összesen több mint 1,3 millió példány látott napvilágot. Elődjeihez képest a harmadik nemzedék – a BMW csúcstechnológiás elsőkerék-meghajtású padlólemezének köszönhetően – a szemernyit változó külső méretek ellenére jelentősen nagyobb utastéri helykínálatot garantál: a megnövelt tér elsősorban a hátsó üléssorban és a csomagtérben érhető tetten. Az új BMW 1-es sorozat kizárólag ötajtós karosszériaváltozatban érkezik meg az utakra, közvetlen elődjéhez képest 5 milliméterrel rövidebb, 4 319 milliméter hosszúsággal.
Szélesség tekintetében a modell 34 millimétert gyarapodott, immár 1 799 milliméter széles, magassága pedig 13 milliméterrel 1 434 milliméterre nőtt. Az első és a hátsó tengely közötti 2 670 milliméter távolság 20 milliméterrel rövidebb, mint a második modellgeneráció esetében volt.
Új frontrész megnövelt BMW hűtőráccsal
Szemből nézve az új BMW 1-es sorozat büszkén viseli a jellegzetes BMW stílusjegyek újraértelmezése szerint megálmodott frontrészt. A vese alakú BMW hűtőrácsok a modell történetében először egybeolvadtak és minden korábbinál nagyobbak lettek, amely magabiztosabb kiállást kölcsönöz az újdonságnak. A paletta csúcsán a BMW M135i xDrive modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,8 – 7,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 155 – 162 gramm / km)* áll, amely a hűtőrács klasszikus lamelláit olyan háromdimenziós hálómintázattal helyettesíti, amelyet csak a zárt aszfaltcsíkok versenyautóiról ismerhetnek a rajongók. Az első fényszórókat a friss és fiatalos megjelenés érdekében szögletes dizájn szerint rajzolták meg a tervezők, miközben az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, teljes LED-technológiás első fényszórók kifejezetten modern formát öltenek – igény szerint adaptív kivitelben.
Markáns cápaorr és ék alakú vonalvezetés
Oldalnézetből az új BMW 1-es sorozatot elsősorban a jól ismert BMW-cápaorr, az ék alakban meghúzott vonalvezetés és a keskenyen megrajzolt, a C-oszlopoknál tradicionális Hofmeister kink stílusjegyben végződő ablaksávok jellemzik. Az éles törésektől szinte mentes, precíz vonalak és a művészien formált felületek harmóniája sportos kiállást sugall. Hátulnézetből a modellt a szélesen terpesztő alsó rész és a felfelé folyamatosan vékonyodó kialakítás határozza meg, amely prominens vállrészt és magabiztos úttartást eredményez. A letisztult elrendezésű, hosszan karcsúsított hátsó lámpák mindezt még tovább fokozzák, miközben az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, teljes LED-es technológia a jellegzetes „L” alakú világítás vadonatúj értelmezését váltja valóra, egyetlen vékony, elegánsan hajlított fényforrással. Hátulnézetből a modell sportosságát az összetéveszthetetlenül kidolgozott felületek és a 90 milliméter (a BMW M135i xDrive modell esetében 100 milliméter) átmérőjű kipufogóvégek nyomatékosítják. A kerékjárati íveket vadonatúj tervezésű könnyűfém keréktárcsák töltik ki, 16” mérettől. A BMW 1-es sorozat alá az opcionális extrafelszereltség részeként most először akár 19” méretű könnyűfém felnik is választhatók.
Panoráma üvegtető és háttérvilágítású dekorbetétek
A BMW 1-es sorozathoz első ízben megrendelhető, elektromosan működtethető panoráma üvegtető még nagyobb fényárba öltözteti a jelentősen több helyet kínáló utasteret, amely a tágasság, a prémium minőségű anyaghasználat és az innovatív részletek egységét kelti életre. Utóbbira az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, háttérvilágítású dekorbetétek szolgálnak kiváló példaként, a BMW modelltörténetében most először. A bajor prémiumgyártó ügyfelei háromféle kialakítás és hatféle változtatható árnyalat közül választhatnak, magával ragadó, opálosan áttetsző hatással dobva fel az utasteret. A klímavezérlő és a különböző vezetési funkciók egységesített kezelőfelülete könnyed használhatóságot garantál, mialatt a funkcionális tárolóopciók – mint például a váltókar előtti terület, amely vezeték nélküli okostelefon-töltéssel is felszerelhető – tovább fokozzák az utazás kényelmét.
Az opcionális extrafelszereltség részeként a bajor prémiumgyártó ügyfelei az új BMW 1-es sorozatba a BMW központi operációs rendszerének új, 7.0 verzióját is megrendelhetik, amely a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés innovációi mentén két darab egységesített, egyenként 10,25” méretű kijelző képében biztosítja a legkorszerűbb információ-szolgáltató funkciók tárházát, akár BMW Gesztusvezérléssel is. A forradalmi kijelzőpáros mind formájában, mind elrendezését tekintve a karosszéria frontrészének vadonatúj, egységesített BMW hűtőrácsát idézi. Az érintőképernyőként is funkcionáló központi kijelző a BMW-től megszokott módon, a vezető felé fordul. Az új BMW 1-es sorozathoz – a modell történetében először – a BMW Head-Up kijelző is megrendelhető, színes, 9,2” méretű változatban vetítve a vezető látómezejébe a vezetéshez leginkább szükséges információkat.