Itt az új BMW 1-es sorozat

Több hely, mint eddig bármikor

Az új BMW 1-es sorozat utastere minden korábbinál nagyobb helykínálatot garantál, főként a hátsó üléssorban utazók számára. A beszállás játszi könnyedségű, a hátsó üléssorban utazók térdtere pedig 33 milliméterrel, míg a hátsó fejtér a kifelé nyíló és csúsztatható panoráma üvegtetővel felszerelt modellváltozatok esetén további 19 milliméterrel nőtt. Könyökmagasságban az első üléseken utazók 42 milliméteres növekedést, a hátsó üléssorban utazók pedig 13 milliméteres gyarapodást tapasztalhatnak. A csomagtér térfogata az elődmodellhez képest 20 literrel nőtt, immár 380 liter, amely a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1 200 literig bővíthető. A csomagtér legkeskenyebb szélessége eközben 67 milliméterrel nőtt, az elektromos csomagtér-működtető funkció pedig most először a BMW 1-es sorozathoz is elérhetővé válik.

Négy felszereltségi csomag és egy csúcsmodell

Az alapfelszereltségként kínált Advantage felszereltségi csomaghoz további három csatlakozik az új BMW 1-es sorozat opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján, egytől egyig eltérő külső és belső opciókat kínálva a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek. A Luxury Line felszereltségi csomag a modell elegáns, kényelmes karakterét helyezi a középpontba, Aluminium szatinált dekorbetétekkel és Dakota bőr üléskárpittal. A BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag ablakkereteivel, fekete kiegészítőkkel és sportülésekkel érkező Sport Line felszereltségi csomag, illetve az Aluminium szatinált dekorbetétekkel, típus-specifikus első légterelőkkel és a hátsó lökhárító magasfényű fekete árnyalatú, BMW M toldatával kínált M Sport felszereltségi csomag ezzel szemben a BMW M135i xDrive modell dinamikus karakterét idézi. A csúcsmodell háromdimenziós hálómintázatú BMW hűtőrácsot, Cerium Grey kipufogóvégeket és a karosszéria színére fényezett, hátsó BMW M légterelő szárnyat visel.

Bemutatkozik a BMW csúcstechnológiás elsőkerék-meghajtású padlólemeze, innovatív hajtáslánc-technológiai innovációkkal

A BMW 1-es sorozat harmadik modellgenerációjával a BMW csúcstechnológiás elsőkerék-meghajtású padlólemeze is világpremierjét ünnepli. Az öt éven át tartó fejlesztőmunka kategóriaetalon menettulajdonságokat és minden korábbinál nagyobb helykínálatot eredményezett. A kivételesen erős egyéniséggel felvértezett újdonság kifejlesztéséhez a BMW Group tervezőmérnökei részletekbe menően kiaknázták a vállalatcsoporton belül, hosszú évek alatt felhalmozott elsőkerék-meghajtású szaktudás legjavát és a BMW i divíziótól is innovatív technológiákat emeltek át, hogy az új 1-es képében egy ízig-vérig BMW szülessen. Legyen szó akár elsőkerék-meghajtású változatról, akár BMW xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt modellről, agilitás szempontjából az új BMW 1-es sorozat minden tekintetben túlszárnyalja elődjeit. A hajtáslánc és a futómű-technológia egyszerre gyors és precíz reakciói egyértelműen érezhetőek, még tovább fokozva a vezetés élményét. Kulcsfontosságú alkotóelem e téren a BMW i3s tisztán elektromos prémium kompakt (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 – 14,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km)** technológiai örökségeként alkalmazott ARB technológia (hajtásfüggő kipörgés-korlátozás), amely belsőégésű erőforrással szerelt modellben most először kerül sorozatgyártásba és minden korábbinál gyorsabban, illetve pontosabban kontrollálja az egyes kerekek kipörgését. Az új BMW 1-es sorozathoz alapfelszereltségként kínált ARB technológia kipörgésvezérlő rendszerét a tervezők a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) vezérlőegysége helyett közvetlenül a motor vezérlőelektronikájába integrálták, amelynek köszönhetően a jelcsatorna jelentősen lerövidült. Az információáramlás így háromszor, a vezető által érzékelt rendszerreakció pedig tízszer gyorsabb lett. A dinamikus menetstabilizáló rendszerrel szorosan együttműködő, hajtásfüggő kipörgés-korlátozás ráadásul anélkül csökkenti az elsőkerék-meghajtású modelleknél tapasztalható hajtási befolyást, hogy megtörné az oldalirányú gyorsulás felépülésének folyamatát.

Az ARB technológia működését az 1-es BMW harmadik nemzedékéhez ugyancsak alapfelszereltségként kínált BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomag is segíti, amely az ívbelső kerék precíz kipörgés-megelőző fékezésével jelentős mértékben fokozza az újdonság agilitását. Az eredmény szinte hajtási befolyásoktól mentes kormányozhatóság. Az alapfelszereltségként kínált, dinamikus és minden egyes motorváltozat teljesítményszintjéhez speciálisan hangolt futómű, illetve a modell hasmagasságának 10 milliméteres csökkentését ígérő BMW M sport futómű mellett az új BMW 1-es sorozathoz a változó lengéscsillapítás-vezérléssel (VDC – Variable Damper Control) dolgozó adaptív futómű is megrendelhetővé válik, az opcionális extrafelszereltség részeként. Utóbbi esetén a bajor prémiumgyártó ügyfelei a vezetési élménykapcsolón (Driving Experience Control) keresztül kétféle – COMFORT és SPORT – működési üzemmód szerint állíthatják be a lengéscsillapítók reakcióintenzitását. Az új BMW 1-es sorozat mindegyik motorváltozatát többkaros hátsó kerékfelfüggesztéssel kínálja ügyfeleinek a gyártó.

Két modell BMW xDrive intelligens összkerékhajtással

Az ARB technológiát és a BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomagot a BMW 120d xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 – 4,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 117 – 124 gramm / km)* és a BMW M135i xDrive is megkapja, a két modell esetében ráadásul a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is a széleskörű alapfelszereltség része. Sőt mi több, a BMW M135i xDrive első tengelyén egy vadonatúj fejlesztésű, teljesen mechanikus Torsen önzáró differenciálmű is dolgozik, amely az első féltengelyek összezárásával még sportosabb vezetési élményt ígér.

A differenciálművet a mérnökök az ugyancsak alapfelszereltségként kínált, nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóba építették be, amely a Launch Control elnevezésű rajtprogram aktiválása esetén már az első és a második sebességi fokozatban is a kerekekre zúdítja a motorból érkező 450 Nm csúcs forgatónyomaték legjavát. A BMW M135i xDrive modellbe épített BMW M sport kormánymű minden korábbinál élénkebb reakciója érezhetően sportosabb agilitást, a bajor prémiumgyártó ügyfeleiben pedig még nagyobb kanyaréhséget eredményez. A BMW M sport fékrendszer eközben minden vezetési szituációban kimagasló kopásállóságról és bőséges fékerő-tartalékról tesz tanúbizonyságot. A BMW M sport kormánymű és a BMW M sport fékrendszer az új BMW 1-es sorozat többi motorváltozatához is elérhető, az opcionális extrafelszereltség részeként.

Piaci bevezetés három dízelmotorral és két benzines erőforrással

A bajor prémiummárka ügyfelei a BMW EfficientDynamics motorcsalád legkorszerűbb három- és négyhengeres erőforrásai közül választhatnak az új BMW 1-es sorozat motorházteteje alá. A részletekbe menő motorfejlesztések alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást, egyes esetekben pedig nagyobb teljesítményt eredményeztek. Az új 1-es BMW három dízelmotorral és két benzines erőforrással gurul le a gyártósorról, tökéletesen lefedve a BMW 116d modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,8 – 4,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 100 – 110 gramm / km)* 85 kW / 116 lóerő maximális teljesítménye és a csúcsmodellként érkező BMW M135i xDrive 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítménye közötti erőtartományt. Az utóbbi modellt hajtó szív a BMW Group motorpalettájának legerősebb négyhengeres erőforrásaként ünnepli világpremierjét. A BMW M135i xDrive mindössze 4,8 másodperc alatt (a 2019 novemberétől elérhető BMW M Performance csomaggal felszerelve 4,7 másodperc alatt) gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebességét pedig az elektronika 250 km/óránál szabályozza. Eme lélegzetelállító adatok ellenére az új BMW 1-es sorozat csúcsmodellje csupán 6,8 – 7,1 liter üzemanyagot éget el átlagos 100 kilométeren, kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása pedig 155 – 162 gramm. Az 1-es BMW harmadik nemzedékének összes motorváltozata maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait. Az új BMW 116d ráadásul már az Euro 6d sztenderd károsanyag-kibocsátási követelményeinek is megfelel. A benzines erőforrások mindegyikében benzinüzemű részecskeszűrő, míg a dízelmotorokban dízel részecskeszűrővel és nitrogén-oxid-megkötő katalizátorral dolgozó SCR rendszer (Selective Catalytic Reduction – Szelektív Katalitikus Redukció) dolgozik.