Itt a Kia Stonic, a vagány kompakt crossover
-
Hódításra született Kia modell egy dinamikusan növekvő piaci szegmensben
-
Szabadidő-terepes formaterv
-
Agilitás és sportosság ideális kombinációja a vezetési élmény érdekében
-
Benzin- és dízelmotorokkal, köztük az innovatív 1.0 T-GDI turbóval
-
Stílus, technológia és személyre szabhatóság
-
Sokoldalúan variálható, praktikus belső meggyőző kidolgozással
-
Masszív és könnyű karosszéria, a legújabb vezetést segítő asszisztensekkel
-
Az európai értékesítés kezdete: 2017 harmadik negyedév
A vadonatúj Kia Stonic vonzó, igazi európai jelenség. Valódi crossover, amely minden eddigi Kiánál jobban a vevői igényekhez alakítható, kívül és belül egyaránt.
A motorválasztékban többféle, takarékos és alacsony emissziójú benzines és dízel erőforrás szerepel, egyelőre csak kézi kapcsolású sebességváltókkal. A kormányzást és a felfüggesztést az európai vásárlók ízlésének megfelelően hangolták. A padlólemez és a karosszéria nagyarányú nagy szakítószilárdságú acéltartalmának köszönhetően a Stonic minden helyzetben magabiztosan viselkedik.
Az új Kia Stonic kategóriájának egyik „legokosabb” modellje, számos olyan technológiai megoldással, amelyek a kezelhetőség, a biztonság, a menetkomfort és az utazási kényelem fokozását szolgálják. Az előrelátóan megtervezett karosszéria tágas és kiválóan variálható kabint határol.
A dél-koreai Sohari üzemben készülő Stonic dizájnja a Kia Motors európai és dél-koreai formatervező központjainak kooperációs munkája. Az autó minőségét a többi Kia modellhez hasonlóan egyedülálló 7 éves vagy 150 000 km-es garancia támasztja alá. A Stonic még 2017-ben, a harmadik negyedév során megérkezik az európai márkakereskedésekbe, egy olyan szegmensbe, amely várhatóan Európa legdinamikusabban fejlődő piaca lesz a következő években.
A B-SUV szegmens: Európa legnagyobb piaci területe lesz 2020-ra
Az új Stonicot a Kia bevallottan hódító szándékkal küldi a térség legújabb és legdinamikusabb fejlődést mutató piaci szegmensébe. A szuperminikre épülő szabadidő-terepeseket tömörítő B-SUV kategória éves eladásai jelenleg 1,1 millió darabnál tartanak Európában – ez a teljes piac 7%-át teszi ki -, de évről évre intenzív növekedés várható és 2020-ra az értékesítés elérheti a kétmillió autót.
“Eladási mennyiségben a B-SUV szegmens várhatóan 2021-re már hasonló nagyságú lesz, mint az egy kategóriával nagyobb C-SUV-ok piaca: ez a számokban azt jelentheti, hogy tíz Európában eladott új autó közül egy a Stonic szegmenséből talál majd gazdára.” – magyarázta Michael Cole, a Kia Motors Europe ügyvezető igazgatója. “A B-SUV szegmens komoly vonzerőt jelenthet a körülötte lévő spektrum vevői számára, így akár 21%-ra is tehető azok száma, akik a B szegmens kisautóiból ilyen nagyobb szabadidő-terepesekbe ülhetnek át, mindemellett 15% pártolhat át a kompakt C szegmensből is, megunva a családi ferdehátút. A Stonic ezen felül azoknak ugyancsak alternatíva lehet, akik kompakt egyterű autójukat cserélnék le.”
“A Stonic lehet a legizgalmasabb új autó ebben a rendkívül gyorsan bővülő osztályban, a Kia Motors egyedülálló garanciális feltételei, a márkához köthető bizalom, a megbízhatóság, a minőség, valamint a tetszetős forma remek ütőkártyának számít. Eme folyamatosan fejlődő szegmensben a Kia Stonic méltán pályázhat a legkelendőbb autó címére.”
Külső megjelenés: látványos forma és minden idők leginkább személyre szabható Kia modellje
A Stonic tervezésekor alapvető célkitűzésnek számított az európai hangulat megjelenítése, ami vonzóvá teszi az autót. A Stonic karosszériáját a Kia Motors németországi, Frankfurti, európai formatervező stúdiójában álmodták meg, de a munkákba szoros együttműködéssel kapcsolódott be a dél-koreai Namyangban működő formatervező központ is.
Kompakt méret és alacsonyan tartott súlypont jellemzi a karosszériát, amelyet mind formájában, mind funkcionalitásában a nagyobb Kia szabadidő-terepesei inspiráltak. Rövid első és hátsó túlnyúlásaival (830 mm és 730 mm), elegánsan hosszú gépháztetejével, valamint alacsony magasságával (1520 mm) a Stonic üdítően sportos jelenség, de ez nem veszélyezteti azt a kedvelt magas üléspozíciót, amit a vásárlók általában elvárnak a SUV-októl. Az autót körbeölelő fekete alsó burkolatok, illetve az első és hátsó védőbetétek szintén jót tesznek a megjelenésnek. A funkcionalitást tetősínek javítják.
A formatervre nagy hatással volt a Kia Motors vezető formatervezőjének, egyben elnökének azon filozófiája, miszerint „az egyszerűség gyönyörködtet”. Az eredmény a márka legfeltűnőbb autóinak egyike, amely egy sor egyedi elemnek köszönhetően már messziről és azonnal felismerhetően Kia. A márkavédjegynek számító „tigrisorr” hűtőmaszkot itt 3D hatású krómozott betéttel tették hangsúlyosabbá, míg a széles C-oszlopok olyan markáns formajegyek, amelyek a legtöbb Kián felbukkannak a kisautóktól a SUV-okig. Szintén elmondható, hogy a Stonic abban is követi a filozófiát, hogy karosszériája határozott, vízszintes vonalakat ötvöz lágyabb részletekkel. Az autó elején látható párhuzamos vonalak lágyan „omlanak le”, összeköttetésbe hozva ezt a részt az övvonallal. Lágy, szoborszerűen kimunkált részletek keverednek kontrasztosan a hűtőmaszk éles, vízszintes vonalaival, kiemelve az alacsonyan lévő légbeömlőket, a védőbetéteket és a ködfényszórókat. Az 1760 mm-es karosszériaszélességet nagyobbnak éreztetik a fényszórókat körülvevő LED-es nappali menetfények, amelyek kiviteltől függően tartozékai az autónak.
A profilt vizsgálva feltűnő az alacsonyan tartott tetővonal, és a B-SUV modellekre jellemzően hátrahúzott A-oszlopok: mindezek a már említett hosszú gépháztetővel igazán sportos összhatást eredményeznek. A karosszéria teljes hossza 4140 mm, míg a tengelyek közötti távolság 2580 mm, ami nem tekinthető csekélynek. Az ajtókon határozott éllel jelennek meg az oldalvonalak, továbbá különlegesen domborodnak a fényezett lemezfelületek.
Az övvonal és a hátsó kerékjárat az autó végére fókuszáltatja a tekintetet, izmos, erőt sugárzó formával. A hátsó lámpák kialakítása rendkívül innovatív és látványos, mintegy leképezve a fényszórók hasonló megoldását. A kettőség újra szerephez jut: a letisztult vonalú karosszériát markáns vonalú lökhárítók és védőbetétek teszik látványossá.
A B-SUV szegmensben nagyon fontos vásárlói szempont az autók személyre szabhatósága, a Stonic megfelel ennek a kihívásnak. Az autó különleges hatású ’Targa-style’ C-oszlopai természetes, könnyed megoldással kötik össze a tetőt a karosszériával – szinte tálcán kínálkozik a lehetőség a kétszínű fényezésre. A pluszpénzért, opciós lehetőségként választható kettős fényezést a 2013-ban a Genfi Autószalonon bemutatott Kia Provo tanulmányautó inspirálta.
A Kia Stonic vásárlói alaphelyzetben kilencféle fényezés közül választhatnak, a tető ötféle színben kérhető, összesen pedig húszféle kéttónusú kombináció adódik. A választott karosszériaszíntől függően, a tető Aurora fekete, Electric zöld, Signal vörös, Clear fehér vagy Tan narancs lehet. A sztenderd 15 colos lemez keréktárcsák helyett 15 vagy 17 colos könnyűfémek állnak rendelkezésre (extraként vagy kiviteltől függően).
Vezethetőség: agilis, sportos viselkedés, élmény minden utazás
A Kia Stonic a B-SUV szegmens karakteresen izgalmas, dinamikusan vezethető autója, kiemelkedő menettulajdonságokkal, kezes viselkedéssel az európai igények alapján. A fejlesztőcsapat céljai között szerepelt a sportos, precíz vezethetőség és a nagy sebességnél is biztonságos stabilitás.
Elmondható, hogy az eddigi Kia modellekhez képest a mérnökök itt nagyobb hangsúlyt fektettek a nem túlzottan sportos, ám az irányíthatóságnál azonnali reakciókat kiváltó viselkedés megteremtésére. Az első tengelyen lévő hidraulikus egységek csökkentik a felütések okozta kellemetlen csapást, mindemellett nagy sebességgel haladva kevésbé „úszik el” az autó.
A felfüggesztés tervezésekor a fejlesztők arra törekedtek, hogy a karosszériamozgások lineárisak legyenek, a konkurenciát megelőző finom rugózással. A Stonic kormányzásának hangolása is hasonló szemlélettel zajlott, az irányíthatóság precízebb, a reakciók közvetlenebbek, mint a rivális márkáknál, az áttételezés 14,1:1, a két végállás között a kormány 2,52 fordulatot tesz meg. A magára a kormányoszlopra szerelt szervomotor pontosabb irányítást és több visszajelzést ad. A könnyűépítésű erőforrások nem terhelik túlzottan az első tengelyt, így elmarad a kellemtelen orrnehézség, illetve a nehézkes kanyarodás.
A Stonic nagyteljesítményű fékrendszerrel rendelkezik a biztos lassulás érdekében, elöl 280 mm átmérőjű hűtött, hátul 262 mm átmérőjű tömör tárcsákat találni.
Minden Stonic elsőkerék-hajtású, alapfelszereltségének része az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC), és a teljes körű védelmet nyújtó VSM (Vehicle Stability Management) is. A rendelhető vezető-asszisztensek között megtalálható a:
-
Torque Vectoring Braking: csökkenti az ívbelső kerékre jutó nyomatékot, csökkentve az alulkormányzottságot, így téve gyorsabbá, stabilabbá a kanyarodást
-
Cornering Brake Control: kanyarban szabályozza az ívbelső kerekekre jutó fékerőt, ezzel javítja a stabilitást
-
Straight Line Stability: egyedileg fékezi a kerekeket egyenes úton, vészfékezés esetén a leghatékonyabb megállás érdekében
-
Hill Start Assist: emelkedőn segíti az autó elindulását, ideális olyan autónál, amit elsősorban városi környezetben használnak
Hajtásláncok: könnyű építésű, hatékony, kis hengerűrtartalmú motorok
A Stonic a Kia modellpalettájának legmodernebb fejlesztésű benzin- és dízelmotorjaival fut, amelyek maximális mechanikai hatékonysággal, nagy teljesítménnyel és kiváló rugalmassággal garantálják a vezetés élményét.
Várhatóan a Stonic eladásainak jelentős részét teszi majd ki a korszerű, csupa könnyfém építésű 1,0 literes T-GDI (Turbo-Gasoline Direct Injection, közvetlen befecskendezéses turbós benzines) erőforrás. Erre a soros háromhengeres turbós benzinmotorra rendkívül élénk gázreakció és nagyon kedvező üzemanyag-fogyasztás jellemző, ugyanakkor kompakt, könnyű építése miatt nem terheli felesleges tömeggel az első tengelyt, s így nem rontja az autó precíz irányíthatóságát. Ennek a hatékony üzemű 1,0 literes T-GDI motornak a legnagyobb teljesítménye 120 LE 6000/percnél, maximális forgatónyomatéka 172 Nm 1500-4000/perc között. Létezik 100 LE-s kivitelben is, de ez csak 2018-ban érkezik.
Az 1.0 literes T-GDI motorral szerelt korábbi Kia modellekhez képest a Stonic erőforrásai új osztott hűtőrendszert tartalmaznak a blokk és a hengerfejek számára, továbbá egy szintén új, kétfokozatú, nagynyomású olajszivattyút. A 120 LE-s változat 10,3 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-t, vegyes üzemanyag-fogyasztása 5,0 l/100 km. CO2 kibocsátása 115 g/km (NEDC, vegyes érték).
Elérhető kétféle atmoszférikus (feltöltés nélküli), négyhengeres, szívócső-befecskendezéses MPI (multi-point injection) benzinmotor is: az 1,25 literes változat legnagyobb teljesítménye 84 LE (122 Nm), CO2 kibocsátása 118 g/km (NEDC, vegyes érték), a nagyobb 1,4 literes 100 LE-t (133 Nm) teljesít, CO2 kibocsátása 125 g/km (NEDC, vegyes érték). Mindkét MPI motor új hűtőrendszert kapott módosított záró szeleppel. Ezáltal javult az üzemanyag-hatékonyság, csökkent a motor bemelegedési ideje. A Stonic motorválasztékának leggazdaságosabb erőforrása egyértelműen a Kiánál régóta ismert 1,6 literes CRDi dízel, amely 110 LE-t és 260 Nm-t tud felmutatni, CO2 kibocsátása 109 g/km, hivatalos vegyes fogyasztása 4,2 l/100 (NEDC, vegyes érték). Az olajhűtő bypass szelepe lehetővé teszi, hogy a motor a korábbinál gyorsabban melegedjen be, míg a folyamatosan változó szállítású olajszivattyúval magasabb fordulaton is hatékony a kenés.
A Stonic minden erőforrásához jelenleg kézi kapcsolású, hatfokozatú sebességváltó csatlakozik alapfelszereltségként, ötfokozatú manuálissal egyedül az 1.25 literes MPI változatot szerelik. A Stonic ezen alkatrészei új fejlesztésű egységek, csökkentett súrlódással, így biztosítva nagyobb hatékonyságot és kellemes kapcsolási érzetet. Az új golyós csapágyak súrlódó felülete a korábbinál kisebb, az erőátviteli egységek hatékonyságának 1%-os javulása érdekében.
Az automaták kedvelőitől egyelőre türelmet kér a Kia, hamarosan elkészül a hétsebességes, duplakuplungos robotváltó – az 1.0 literes T-GDI motorhoz – de ennek bevezetése legkorábban csak 2018-ban lesz esedékes.
Utastér: a stílus, a technológia és az egyediség kombinációja
A külsőhöz hasonlóan, a Stonic belső formaterve is az európai stílust követi, a kialakításért a Kia németországi tervezőközpontjának munkatársai feleltek, akik szorosan együttműködtek a vállalat dél-koreai stúdiójának szakembereivel.
A Stonic utastere jóformán tükörképe a karosszériának, azaz egyenes vonalak és letisztult felületek jellemzik. A beltérben meghatározóak a határozott, geometriai formák, a könnyen áttekinthető műszerfalat a külső ihlette. Az első utas előtti festett rész a műszerpulton egyértelműen a „tigrisorr” hűtőmaszkra utal, míg a szélekre került szellőzők formájukkal a fényszórók alakját követik.
Az ergonomikus kialakítású műszerpult széles, vízszintes felülete optikailag növeli, szélesíti a teret, ugyanakkor helyet ad a legmodernebb technológiáknak is. A műszerfal középrésze enyhén a vezető felé fordul, tetején pedig szinte lebeg a HMI (human-machine interface) infotainment rendszer kijelzője. A legjobb leolvashatóság érdekében ezt az érintőképernyőt magasra, az utasok látómezejébe emelték, a rendszer kezelését pedig néhány külön gomb is könnyíti. Fontos, hogy a Stonic hűtését, fűtését, szellőztetését vezérlő nagyméretű panel könnyen elérhető az érintőképernyő alatt, kezelése a forgókapcsolókkal rápillantás nélkül is egyszerű.
A karosszériához hasonlóan, a Stonic utastere is egyedileg színezhető a vásárlók igénye szerint, összesen négyféle látványcsomaggal: szürke, bronz, narancs és zöld elemek rendelhetők. A választott csomagoknak megfelelően, a színekhez igazodik a kabin kárpitozása és dekorációja, a vezető sportos, alul lapított karimájú kormányt forgat. A Stonic ülései alapkivitelben egyszerű feketék, míg a szürke, narancs és zöld csomagok esetén kétszínű sötét- és világosszürke a kárpitozás, műbőr/szövet anyaggal, kontrasztos tűzésekkel a varrásoknál. Bronzszínű csomaggal a Stonic kárpitozása minden esetben fekete műbőr.
Praktikus megoldások: okos térkihasználás, tágas, variálható utastér
A Stonic átgondolt tervezése során különös figyelmet fordítottak a leghatékonyabb belső helykihasználásra. A kabin bőséges helyet kínál mind a vezetőnek, mind az utasoknak: az első lábhely 1070 mm, a hátsó 850 mm, a fejtér elöl 996 mm, hátul 975 mm, míg a vállszélesség az első sorban nagyvonalú 1375 mm, a hátsóban 1355 mm. A magasra emelt műszerfal nem zavarja, az elöl helyet foglaló utasok térdét és érdekes, de annál fontosabb apróság, hogy az alul lapított kormánykarima is javítja a vezető térérzetét. A 45 literes üzemanyagtank a hátsó ülés alá került, így a hátsó utasok kényelmesen alacsony pozícióban ülhetnek és bőven jut hely a lábuknak.
A Stonic fedélzetén számos praktikusan kialakított rakodóhely is található. A tervezők tanulmányozták a konkurens modellek megoldásait, ezért arra törekedtek, hogy a jobb kihasználhatóság érdekében nagyobb tárolókat alakítsanak ki. Például a középkonzol alján található duplatálcás rekeszben elférnek a legnagyobb kijelzőjű okostelefonok is (mint az Apple iPhone 8 Plus, az iPhone X, a Google Pixel XL, vagy a Samsung Galaxy Note8). Minden ajtózseb palacktartós (elöl 1,5, hátul 0,5 literes palackoknak), míg elöl kettős pohártartó kapott helyet. A 7,0 literes kesztyűtartó méretét úgy alakították ki, hogy elférjen benne egy iPad vagy más hasonló tablet. A vezető külön tartóban helyezheti el a napszemüvegét, az előre-hátra 55 mm-t csúsztatható kényelmes kartámasz alatt pedig további 3,3 literes rakodóhely található.
A Stonic variálható, alaphelyzetben 352 literes (VDA) csomagtartójában kétlépcsős álpadló osztja fel a teret. Ez lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy igényeik szerint változtassák a csomagtér méretét, illetve, hogy sík rakodófelületet alakítsanak ki, ha le vannak döntve a hátsó üléstámlák. A felső pozícióban rögzített padló alatt a tulajdonosok rejtett rekeszeket alakíthatnak ki. A vadonatúj Kia Stonic a B-SUV szegmens egyik legszélesebb rakodónyílásával rendelkezik (1022 mm), a vásárlók pedig az alapáron járó defektjavító készlet helyett ideiglenes pótkereket (mankókereket) is vásárolhatnak. A csomagok rögzítésében oldalt elhelyezett kampók segítenek. A hátsó üléstámlák ledöntésével a Stonic maximális raktérkapacitása 1155 liter lehet.
Technológia: fejlett okostelefon integráció és egyéb fedélzeti funkciók
A Stonic számos olyan intuitív technológiát vonultat fel, amivel fokozza a komfortot és az utazási kényelmet. Ez a B-SUV szegmens egyik legmodernebb autója, olyan high-tech infotainment rendszerrel, amely könnyedén és zökkenőmentesen kapcsolódik teljes körűen az okostelefonokkal, továbbá vezérelhető velük az autó számos funkciója.
A nagyméretű, 7,0 colos érintőképernyő a Stonic műszerfalának szó szerinti központi egysége, eleme. A rendszer alaphelyzetben rendelkezik Apple CarPlay (iPhone 5 vagy újabb készülék) és Android Auto (Android 5.0 Lollipop vagy újabb operációs rendszer) szolgáltatással, on-the-go használható az Apple Maps és a Google Maps a navigációhoz, a zenehallgatás (stream), továbbá a hangvezérlés is rendelkezésre áll (Siri vagy OK Google). Lehetséges a „pinch-and-swipe” és a hangvezérlés, opcionális a navigáció és a digitális vételű DAB rádió. Elöl alaptartozék az USB port, amelyről az utasok szükség szerint tölthetik is mobilkészülékeiket. A középső kartámasz megrendelése esetén a hátsó utasok számára is van USB port a fedélzeten.
A műholdas navigációs rendszerrel felszerelt Stonic a TomTom szoftveres támogatására épülő Kia Connected Services technológiát használja. A feláras kapcsolati csomag tartalmazza a hatékony navigáláshoz szükséges élő közlekedési információkat, a traffipax jelzéseket és ezek riasztását, az érdekes pontok (POI) keresését, valamint az időjárás előrejelzést. A Kia Connected Services szolgáltatáshoz ingyenes frissítési lehetőség jár, amelynek időtartama az új autó vásárlásától számított hét év.
A többi Kia modellel megegyezően, a Stonic is számos komfortnövelő tartozékot kínál a tulajdonosoknak. Ezek közé tartozik a három fokozatban fűthető első üléspár, a fűthető kormánykerék, a hat hangszórós audioberendezés, a tempomat, a fényre elsötétedő belső visszapillantó, a komfort kulcskezelés és a nyomógombos motorindítás, a tolatókamera, az automata légkondicionáló, az eső- és fényszenzor, valamint a távfény asszisztens.
Biztonság: könnyű és merev karosszéria, vezetéstámogató asszisztensek
A Stonic karosszériája merev és könnyű padlólemezre épül, amely a maximális biztonság alapja. Az új szabadidő-terepes karosszériájának jelentős része nagy szakítószilárdságú acélokból (AHSS – Advanced, High Strength Steel) áll, úttörő módon pedig 98 méter hosszan tartalmaz ragasztott szerkezeti elemeket, amelyek tovább növelik a váz merevségét és a biztonságot. A karosszéria tervezett deformációval, az utastér alatt és fölött hatékonyan vezeti el az ütközési energiákat és erőhatásokat, ezzel is védve a bennülőket. A Stonic alapból hat légzsákos (front, oldal, és függöny), a gyerekülések biztonságos rögzítésére a hátsó sorban Isofix pontok találhatók.
Az aktív biztonság érdekében, az új Kia Stonic a márka legújabb DRiVE WISE
Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) technológiáját is felvonultatja. Az ADAS-t azért hozták létre – és fejlesztik folyamatosan -, hogy segítse a vezetőket a jármű biztonságos irányításában, miközben segítséget is nyújt a felmerülő veszélyek, veszélyhelyzetek elkerülésében. A Stonic esetében az alábbi ADAS technológiák érhetők el: ütközés megelőző Forward Collision-avoidance Assist (FCA)** gyalogosfelismerővel; holttér-figyelő Blind-spot Collision Warning (BCW) hátsó Rear Cross-traffic Collision Warning (RCCW) forgalomfigyelővel kiegészítve; sávelhagyásra figyelmeztető Lane Departure Warning (LDW). A sávtartó Lane Keeping Assist (LKA) 2018 közepétől lesz elérhető az autóhoz.
Újdonságként fáradtságérzékelő Driver Attention Warning (DAW) is elérhető, ez a kimerült, álmos vezetőket próbálja megkímélni a balesetektől. Európában minden negyedik baleset okozója az álmosság, a kimerültség***. A rendszer egyaránt figyeli a járművet és a vezetőt, szükség esetén pedig figyelmeztető hangjelzést ad és a műszerfalon grafikusan is üzen, ha az autó mozgásából arra az elemző következtetésre jut, hogy csökken a vezető koncentrációja.
KIA STONIC – MŰSZAKI ADATOK (EURÓPA)
Karosszéria
Ötajtós, ötüléses kompakt crossover, önhordó acélkarosszériával. Választható három- és négyhengeres benzin vagy dízelmotorral, elsőkerék-hajtással, öt- és hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltóval.
Motorok
Benzines
1,0 literes T-GDI / 120 LE
Elrendezés Sors háromhengeres, turbós
Hengerűrtartalom 998 ccm
Furat x löket 71,0 x 84,0 mm
Kompresszió 10,0:1
Max. teljesítmény 120 LE (88 kW) 6000/perc
Max. nyomaték 172 Nm 1500-4000/perc
Szelepek száma 12 (hengerenként 4)
Üzemanyagellátás Közvetlen befecskendezés
Emissziós besorolás Euro6b
1,25 literes MPI / 84 LE
Elrendezés Soros négyhengeres, szívó
Hengerűrtartalom 1248 ccm
Furat x löket 71,0 x 78,8 mm
Kompresszió 10,5:1
Max. teljesítmény 84 LE (62 kW) 6000/perc
Max. nyomaték 122 Nm 4000/perc
Szelepek száma 16 (hengerenként 4)
Üzemanyagellátás Szívócső-befecskendezés
Emissziós besorolás Euro6b
1,4 literes MPI / 100 LE
Elrendezés Soros négyhengeres, szívó
Hengerűrtartalom 1368 ccm
Furat x löket 72,0 x 84,0 mm
Kompresszió 10,5:1
Max. teljesítmény 100 LE (74 kW) 6000/perc
Max nyomaték 133 Nm 4000/perc
Szelepek száma 16 (hengerenként 4)
Üzemanyagellátás Szívócső-befecskendezés
Emissziós besorolás Euro6b
Dízel
1,6 literes CRDi / 110 LE
Elrendezés Soros négyhengeres, turbós
Hengerűrtartalom 1582 ccm
Furat x löket 77,2 x 84,5 mm
Kompresszió 16,0:1
Max. teljesítmény 110 LE (81 kW) 4000/perc
Max. nyomaték 260 Nm 1500-2750/perc
Szelepek száma 16 (hengerenként 4)
Üzemanyagellátás Common-rail közvetlen befecskendezés
Emissziós besorolás Euro6b
Sebességváltók
Ötfokozatú kézi
Hatfokozatú kézi
Benzines
1.0 T-GDI 1.25 MPI 1.4 MPI
Kézi 6 fokozat 5 fokozat 6 fokozat
Dízel
1.6 CRDi
Kézi 6 fokozat
Áttételek
1.0 T-GDI 1.25 MPI 1.4 MPI 1.6 CRDi
1 3.615 3.909 3.769 3.636 / 3.615*
2 1.955 2.167 2.045 1.962
3 1.286 1.346 1.370 1.257
4 0.971 1.065 1.036 0.905
5 0.794 0.861 0.839 0.702
6 0.667 — 0.703 0.596
Hátramenet 3.700 3.636 3.700 3.583
Végáttétel 4.400 / 4.563* 4.438 4.400 / 4.563* 3.941 / 4.188*
*15/17 colos kerekekkel
Meghajtás
Minden változatnál elsőkerék-hajtás
Felfüggesztés
Elöl Teljesen független, segédkeretre szerelt MacPherson, tekercsrugókkal, kanyarstabilizátorral, gáztöltésű lengéscsillapítókkal
Hátul Csatolt lengőkarok, tekercsrugókkal, kanyarstabilizátorral, gáztöltésű lengéscsillapítókkal
Kormány
Típus Fogasléces, elektromechanikus szervokormány
Áttétel 14,1:1
Kormányfordulat 2,52 (a két végállás között)
Fordulókör átmérő 10,4 m
Keréktárcsák és gumiabroncsok
Normál Acél 15 col, 185/65 R15
Opciós Könnyűfém 15 col, 185/65 R15
Könnyűfém 17 col, 205/55 R17
Pótkerék Defektjavító készlet, ideiglenes pótkerék rendelhető
Fékek
Elöl 280 mm, hűtött tárcsa
Hátul 262 mm, tömör tárcsa
Méretek (mm)
Külső
Teljes hosszúság 4140 Teljes szélesség* 1760
Teljes magasság 1500/1520** Tengelytáv 2580
Első túlnyúlás 830 Hátsó túlnyúlás 730
Szabad magasság 165/183***
*külső tükrök nélkül
**tetősínnel együtt, 15/17 colos kerekekkel
***15/17 colos kerekekkel
Utastér
1 sor 2 sor
Belmagasság 996 975
Lábhely 1070 850
Vállszélesség 1375 1355
Csípőszélesség 1344 1330
Kapacitások
Üzemanyagtank 45 liter
Csomagtér (VDA) 352 liter
1155 liter (ledöntött hátsó üléstámlákkal)
Tömegek (kg)
1.0 T-GDI 1.25 MPI 1.4 MPI 1.6 CRDi
Saját tömeg 1,185 1,145 1,160 1,255
Össztömeg 1,640 1,600 1,610 1,700
Utánfutó, fékezett 1,110 910 1,000 1,110
Utánfutó, nem fékezett 450 450 450 450
Menetteljesítmények
1.0 T-GDI 1.25 MPI 1.4 MPI 1.6 CRDi
Végsebesség (km/h) 184 165 172 175
Gyorsulás, 0-100 km/h 10.3 13.2 12.6 11.3
Fogyasztás és emisszió – NEDC
Fogyasztás (l/100km) 1.0 T-GDI 1.25 MPI 1.4 MPI 1.6 CRDi
15 colos kerekekkel
- vegyes 5.0 5.2 5.5 4.2
- város 6.0 6.4 7.0 4.9
- városon kívül 4.5 4.6 4.6 3.8
17 colos kerekekkel
- vegyes 5.0 — 5.5 4.2
- város 6.0 — 7.0 4.9
- városon kívül 4.5 — 4.6 3.8
CO2 (g/km), vegyes 1.0 T-GDI 1.25 MPI 1.4 MPI 1.6 CRDi
15 colos kerekekkel 115 118 125 109
17 colos kerekekkel 115 — 125 109