Ja, a Ford bemutatta az új hibrid Ford Mavericket (2.)
Mi van kívül?
Ha a funkcionalitásról van szó, a Maverick szó szerint mindent visz, hiszen a különleges FLEXBED™ rendszer számtalan lehetőséget kínál a plató tökéletes kihasználásához. A FLEXBED rengeteg készen kapható rakományrendezési és szállítási megoldást foglal magában, de arra is van lehetőség, hogy a felhasználók kreatív módon, maguk alakítsák ki a plató felosztását. A Ford tervezői azt követően fejlesztették ki ezeket a megoldásokat, hogy alaposan tanulmányozták a házak vagy bútorok felújításával foglalkozó vállalkozók mindennapi munkáját, illetve a kollégiumba beköltöző egyetemistákat, és megfigyelték, mennyit küszködtek azzal, hogy a holmijukat bepakolják a kis crossoverekbe vagy a személyautókba.
A Maverick tulajdonosai könnyen kialakíthatnak külön tárolórekeszeket, magasabb padlókat, kerékpár- vagy kajakállványokat és még rengeteg mást is, és ehhez egyszerűen csak egy szabványos 5×10 vagy 5×15 cm-es pallót kell becsúsztatniuk a plató belső oldalán kimélyített hornyokba. Mindezt még inkább megkönnyíti a platón kialakított két lekötő pont, a négy D-gyűrű és a beépített menetes furatok.
„A plató egy igazi csináld-magad mennyország,” mondta erről Keith Daugherty mérnök-specialista, aki részt vett a Maverick hátsó traktusának megtervezésében. „Az ember megveheti a készen kapható Ford rakományrendező csomagot is, és örülünk is, ha ezt eladhatjuk valakinek, de itt most hatalmas tér nyílik a kreativitásnak, hiszen elég elmenni egy barkácsboltba és venni néhány U-fémelemet, amit a platóra csavarozva már kész is a személyre szabott megoldás.”
A Maverick-tulajdonosok szabadon akarnak élni. Imádják a hobbijukat, de inkább egy jobb mountain bike-ra költik a pénzüket, mint egy kerékpárrögzítő elemre, amivel aztán a bicajt szállíthatják. A vásárlók rengeteg érdekes ötletet kaphatnak online, amihez csak be kell szkennelniük a platón található QR-kódot.
Gaby Grajales villamosmérnök segített kifejleszteni azt az alapáras 12 voltos rendszert, amit úgy vezetékeztek, hogy csatlakozói a plató hátsó részének mindkét oldalán könnyen hozzáférhetők legyenek, megkönnyítve ezzel az áramellátást igénylő barkácsmunkát.
„Az emberek állandóan megpiszkálták az autó kábelkötegeit, ha olyan dolgokat akartak használni, mint egy steklámpa vagy egy kompresszor,” mondta Grajales.„Ez egy sokkal jobb megoldás, hiszen kiszolgálja ezt a nagyon is fontos igényt, ugyanakkor megóvja a hátsó világítás vezetékeit, sőt egy biztosíték is védi a teljes elektromos rendszert. Ennek köszönhetően bárki választhat például a gyárilag beszerelt platóvilágítás és a saját igényeinek megfelelő, saját kezűleg épített megoldás között, és persze teljesen új ötleteket is kidolgozhat a 12 voltos csatlakozók hasznosítására.”
Emellett két 110 voltos, 400 watt teljesítményű csatlakozó is található az autóban (az egyik a platón, a másik a kabinban), amiről telefonok, laptopok, kisméretű televíziók, vezeték nélküli töltők vagy kisebb vezetékes szerszámok működtethetők (például egy dekopírfűrész). A plató oldalfalában beépített tárolópolc is található (az XLT modellváltozatban egy, a Lariat kivitelben kettő), ami tökéletes hely a vonóhorog vagy egy kompresszor elhelyezéséhez.
Az 1,37 méteres platón 680 kg teher szállítható; ez megfelel 37 darab 18 kg-os mulcsos zsák tömegének. A plató hossza a hátfal lehajtásával 1,8 méterre növelhető. A Maverick hosszú és széles tárgyak szállítására is képes, mivel a platóhátfal több pozícióban is rögzíthető, például félállásban, amihez le kell pattintani a rögzítő kábeleket, és átakasztani őket egy másik horogra. Ilyenkor a hátfalra és a kerékdobokra vízszintesen felfektethető 18 darab (amerikai szabványú) 122×244 cm-es, 2 cm vastag pozdorjalemez. A hátfal rögzítő bilincsei üvegnyitóként is használhatók, és az elem teherbírása 226 kg, vagyis többen is kényelmesen üldögélhetnek rajra. A plató padlója és oldalfala alacsony, így szinte bármilyen testmagasságú felnőtt könnyen átnyúlhat rajta, ha ki akar emelni valamit a rakodótérből.
Hogy néz ki?
A markánsan egyedi megjelenésű Maverick a Ford ikonikus, sportos pickup-stílusát idézi; a saroktól sarokig nyújtózó, erőt sugárzó hűtőrácsot LED fényszórók keretezik.
A ’funkcióhoz a forma’ koncepció itt is működik: a Maverick egyenes oldalfalai és szögletes kialakítása a tökéletes helykihasználást szolgálják, ugyanakkor letisztultságukkal fiatalos és atlétikus benyomást is keltenek. A kabin és a platóhátfal között egyetlen rés sincs, a platóbélés pedig függőlegesen felkúszik a kabin hátsó részére, egészen a hátsó szélvédő felső pereméig. Ez a megoldás még az erősebb ütésektől is hatásosan védi karosszériát, mivel a tervezők tudták, hogy az emberek gyakran oldalról pakolnak a platóra.
A Maverick háromféle (XL, XLT és Lariat) felszereltséggel kapható az USA-ban. Az összkerékhajtású XLT és Lariat változatokhoz megrendelhető FX4 csomag terepgumijai és futómű-átalakításai komolyabb terepképességeket biztosítanak, nem beszélve az autó alján elhelyezett védőelemekről és az off-road üzemmódokról (Sár/Kerékvályú és Homok), valamint a Lejtmenetvezérlésről.
Az első modellévben a vásárlók a Maverick First Edition csomagot is megrendelhetik. Ez egyedi motorháztető- és ajtódíszítéssel, ragyogó feketére fényezett tetővel, platótakaró ponyvával, színre fújt külső kilincsekkel, fényes feketére fényezett és csiszolt 18 colos keréktárcsákkal (hibrid) vagy egyedi 17 colos alumínium keréktárcsákkal (benzines) egészíti ki a Lariat egyébként is bőséges felszereltségét. Az autó Carbonized Gray és Area 51 fényezésekkel, illetve a First Edition kivitelhez rendelhető Rapid Red színben kapható.
A 2022-es Ford Maverick forgalmazása ősszel kezdődik az USA-ban. Az európai piacra a Ford egyenlőre nem tervezi az autó bevezetését.