Ja, azt kommunikálják, hogy fejlett hajtásláncokat kapott a frissített Ceed
Bla-Bla-Bla
Új kifinomult, nagy teljesítményű és kiváló hatásfokú hajtások Az új Ceed motor- és erőátvitel kínálata teljes, hiszen a 100-tól egészen 204 lóerőig terjedő palettán éppúgy megtalálható a plug-in hibrid, mint a Hybrid 48V rendszer. A vásárlók turbós benzin- és dízelmotorok közül is választhatnak, az 1.0 és 1.5 liter hengerűrtartalmú benzines erőforrások, és az 1.6-os dízelek is a Kia Smartstream technológiáit használják.
A Smartstream elemeinek fontos része a Kia folyamatosan változó szelepnyitvatartási időkkel dolgozó vezérlése (CVVD) is, ami a hasonlóan terhelésfüggő szelepnyitási időzítésekkel (CVVT) jelentősen javítja a motorok hatásfokát. A kisnyomású kipufogógáz visszavezetés (LP EGR) az égési folyamatok csúcshőmérsékletének csökkentése, és üzemanyag gazdaságosság szempontjából fontos.
Az új 1.5 literes T-GDi benzinmotor a Kia szlovákiai gyárában készül, ott, ahol a teljes Ceed sorozat is. A korábbi 1.4 literes T-GDi motort leváltó új, tiszta üzemű 160 LE-s erőforrás hatfokozatú kézi kapcsolású és hétsebességes duplakuplungos (7DCT) sebességváltóval is elérhető. Az új benzinmotor Hybrid 48V hajtáslánccal is párosítható, a 136 LE-s dízelmotor azonban kizárólag így készül, a Kia intelligens kézi kapcsolású erőátvitelével, vagy hétfokozatú duplakuplungossal. A Ceed felfrissítésével a Hybrid 48V hajtásmód és a duplakuplungos erőátvitel az 1.0 literes turbós benzinmotorral is megjelenik, így még tovább csökkenthető a hajtáslánci kibocsátás. A Hybrid 48V technológia növeli az üzemanyag gazdaságosságát és a teljsítményt.
A plug-in hibrid modellváltozatok az 1.6 literes, 141 LE-s GDi benzinmotorral futnak, hatfokozatú duplakuplungos erőátvitellel. A 8.9 kWh kapacitású akkumulátorcsomag a különösen városi üzemben hasznos, a tisztán elektromos hajtással megtehető távolság 57 km.
A kínálat csúcsát jelentő GT modellek különleges orgánumú 1.6 literes, 204 LE-s T-GDi motorral futnak, hétfokozatú duplakuplungos erőátvitellel.
A menetteljesítmények alaposabban kihasználhatók és a vezetés élménye is fokozható a kormányra szerelt sebességváltó-fülekkel, és a háromféle beállítható menetmóddal (Eco, Comfort és Sport). A GT Sports beállítása kifejezetten a sportos vezetést szolgálja.
A hajtáslánc hatásfokát jelentősen javító, mechanikus pedálkapcsolat nélküli IMT tengelykapcsoló működtetés (clutch-by-wire) a széndioxid emissziót is hatásosan csökkenti, miközben a hagyományos kézi kapcsolású váltók jelentette élvezetet kínálja a vezetőnek.
A Ceed modellek továbbra is elérhetők hagyományos hatfokozatú kéziváltóval, és a finom működésű automatákkal is.
A felfrissített Ceed sorozat gyártása augusztusban indul a Kia szlovákiai, zsolnai üzemében, az új változat európai forgalmazása 2021. negyedik negyedévében kezdődik