Ja! Megérkezett hazánkba is a Maserati Levante hibrid változata
A Maserati idén tavasszal a Shanghai Auto Show közönségének mutatta be először a Levante modell hibridizált verzióját. A világpremiert követően az olasz luxusautómárka most Magyarországra is elhozta méltán népszerű modelljét: a Levante Hybrid-et szeptember 16-án mutatták be a hazai közönségnek egy nagyszabású rendezvényen.
A budapesti nívós The Ritz-Carlton Budapest Hotelben tartott elegáns modellbemutatót a Maserati Wallis Motor. Az eseményen résztvevők itthon először csodálhatták meg személyesen a Maserati Levante Hybrid-et és ismerkedhettek meg közelebbről a csúcskategóriás hibrid autóval.
Megőrzött Maserati értékek
A szigonyos márka alapításától kezdve innovatív szemlélettel képviseltette magát a luxusautó-piacon, Levante modellje pedig kifejezi a vállalat elektromos autók világába vezető stratégiájának filozófiáját. A Maserati a teljesítménynövelés mellett hű marad márkaértékeihez, az agilitást, sebességet, a luxust és a vezetési élményt pedig az üzemanyagfogyasztás csökkentése mellett is garantálja. Ennek a filozófiának köszönhetően született meg a Levante hibrid SUV, mely magán viseli a Maserati márka minden kiemelkedő jellemzőjét – beleértve a semmivel nem összetéveszthető dübörgő hangot is. A Levante Hybrid csúcsra járatott hatékonyságával új magasságokba emeli a teljesítményt és a stílust.
Hibátlan teljesítmény
Az új Levente hibrid technológiáját arra tervezték, hogy a mindennapi kalandok még nagyobb élvezetet nyújtsanak. Az itthon most bemutatott modell egy négyhengeres, kétliteres motort társít egy 48 voltos hibrid rendszerrel, az eBoosterrel való kombináció kiváló, dinamikus teljesítményt biztosít. Köszönhetően a 330 lóerős maximális teljesítménynek és a 450 Nm-es nyomatéknak, ami már 2250-es fordulatszámon rendelkezésre áll, a Levante Hybrid öszkerékmeghajtás esetén elérhető teljesítménye bámulatos: az autó 240 km/órás végsebességre képes és 6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órás sebességre.
Hibrid hatékonyság
A klasszikus motor mellett a Levante Hybrid gördülékeny mozgatását egy 48 voltos hibrid rendszer támogatja: a szíjhatású indítógenerátor (BSG) rásegít a belsőégésű motorra, lassítás és fékezés közben energiát termel, és tölti az akkumulátort, meghajtást biztosítva az eBoosternek. A hibrid változat súlyra könnyebb, mint a hathengeres benzin-, vagy dízelmotorral szerelt verzióké, emellett hatékonyabb súlyeloszlással rendelkezik, hiszen az autó hátuljába szerelt akkumulátor optimális tömegegyensúlyt eredményez anélkül, hogy csökkentené a csomagtér méretét. Ennek köszönhetően a Levante még agilisabb, tovább fokozva a vezetési élményt.
A hibrid rendszer 18%-kal kevesebb üzemanyagot használ ugyanazon teljesítmény esetén, mint a 350 lóerős V6-os motorral ellátott társa, és nagyobb teljesítmény-leadásra képes, mint a korábbi dízel Levante. Az alacsony fogyasztásának és kibocsátásának köszönhetően a Levante Hybrid hatékonyan szárnyal az utakon – a visszafogott hibrid technológia valójában tehát elképesztő erőt ad a Maseratinak, sebességben megelőzve még a modell dízel verzióját is.
Elegáns külcsín, stílusos belbecs
A Levante hibrid verziója kifinomult és egyedi színben pompázik: a modell egy új, Azzurro Astro névre keresztelt, háromrétegű metál fényezést kapott, ami a márka egyedi felszereltségi programjának, a Maserati Fuoriserie-nek része. A modell különleges és egyedi formanyelvét számos további külső és belső részletek hangsúlyozzák, többek között a kék színű fényezéssel kiemelt háromosztatú ikonikus oldalsó légbeömlő nyílás, féknyergek és a C-oszlopon elhelyezett logó.
A különleges kék színárnyalat a modell belsejében is visszaköszön, az ülések öltéseihez használt cérnán. A Levante Hybrid tágas belterét a kobalt-kék ülések és látványos, kézzel készített borítások díszítik.
Csúcstechnológia a maximális ügyfélelégedettségért
A Levante Hybrid Maserati Connect rendszerrel van felszerelve, ami lehetővé teszi az autó állapotának folyamatos monitorozását. A rendszer javítás, karbantartás szükségessége esetén azonnal jelez, így növelve az ügyfélelégedettségi élményt. Okostelefonnal vagy okosórával, a vezető a Maserati Connect App segítségével csatlakozhat az autó rendszerére. Ez otthonról is lehetséges virtuális személyi asszisztens (Amazon Alexa vagy Google Assist) segítségével.
A Maserati Levante Hybrid már elérhető a Maserati kizárólagos hazai forgalmazójánál, a Maserati Wallis Motornál.
MŰSZAKI ADATOK | |
LEVANTE HYBRID | |
MOTOR | |
Elrendezés | L4 lágyhibrid eBoosterrel és 48V BSG-vel |
Lökettérfogat (cc) | 1995 |
Furat x Löket (mm) | 84 x 90 |
Sűrítési arány | 9.5:1 |
Maximális teljesítmény (hp @ rpm) | 330 @ 5750 |
Nyomaték maximum (Nm @ rpm) | 450 @ 2250 |
Üzemanyag befecskendezés | Közvetlen befecskendezés GDI |
Befecskendezési nyomás (bar) | 200 |
Feltöltés | Mono-scroll turbófeltöltő és eBooster 48 V |
Főtengely | Kovácsolt acél |
Olajozás | Változó szállítási kapacitású olajszivattyú |
Vezérlési rendszer | Láncmeghajtás felső vezérműtengely Multiair-rel |
TELJESÍTMÉNY | |
Gyorsulás | 6.0 |
Maximális sebesség | 240 |
Fékút 100-ról 0-ra km/h (m) | 36 |
ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS ÉS C02 KIBOCSÁTÁS | |
Kombinált fogyasztás (l/100 km) | Pontosítás alatt |
Kombinált károsanyag kibocsátás (g/km) | 231-252 |
VÁLTÓ | |
Sebességváltó | ZF nyolcfokozatú automata |
Sebességfokozatok | 1: 5; 2: 3.2; 3: 2.14; 4: 1.72; 5: 1.31; 6: 1.00; 7: 0.82; 8: 0.64; Hátramenet: 3.46; final: 3.27 |
Erőátvitel | Összkerékhajtás korlátozott csúszású önzáró mechanikus hátsó differenciálművel |
FELFÜGGESZTÉS | |
Első | Kettős keresztlengőkar |
Hátsó | Multilink felfüggesztés |
FÉKEK | |
Első | Hűtött tárcsák 345×32 mm, 2 dugattyús úszó féknyergek |
Hátsó | Hűtött tárcsák 330×22 mm, 1 dugattyús úszó féknyergek |
MÉRETEK ÉS SÚLYOK | |
Első/Hátsó | 265/50 R19 |
H x SZ x M (mm) | 5005 x 1981 x 1693 |
Tengelytáv (mm) | 3004 |
Első/Hátsó nyomtáv (mm) | 1631 / 1662 |
Csomagtér (l) | 580 |
Üzemanyagtartály (l) | 80 |
Súly (kg) | 2090 |