Ja! Red Dot díjat nyert az új Mazda CX-301 és MX-302

Red Dot: Termékdizájn 2020’ díjat kapott az új Mazda CX-30 és a piacra lépés előtt álló Mazda MX-30. A CX-30 kompakt szabadidő-autó és a Mazda első elektromos autója, az MX-30 olyan korábbi Mazda modellekhez csatlakozik ezzel az elismeréssel, melyek a ’KODO – A mozgás lelke’ formanyelvnek köszönhetik sikerüket.

A Mazda CX-30 az új modellgeneráció második képviselője; művészi formaterv, japán esztétika, a ’kevesebb több’ megközelítés jellemzi. Ennek eredményeként a CX-30 alakja letisztult, eredeti megjelenése könnyen felismerhetővé teszi a kompakt SUV kategóriában.

A japán mesterek mindig a formai egyszerűségre, a letisztult szépség megvalósítására törekednek,” mondja Jo Stenuit, a Mazda európai vezető formatervezője. „Ez inspirálta tervezőinket, hogy az egyes elemek bonyolultságából lefaragjanak, és létrehozzanak valami dinamikus, mégis elegáns, visszafogott, mégis szenvedélyes dizájnt. Ez az, amit a japán esztétikában szeretünk – az érzékenységet, melynek segítségével érzéseket megmozgató autókat építünk.

A Mazda CX-30 belső tere a kiváló minőségű, emberközpontú ergonómiát ötvözi a korszerű technológiával. A Mazda Skyactiv járműfelépítési filozófiája szerint kialakított tér az emberi test természetes egyensúlyi helyzetét használja az autó irányításához. Kétféle motorral rendelhető, melyek egyike a Skyactiv-X, a Mazda forradalmi, gyertya által vezérelt kompressziós gyújtású benzinmotorja, mely a dízelmotorokhoz hasonló hatékonysággal működik.

A vadonatúj Mazda MX-30 stílusa inkább a futurisztikus részletekre, és a modern életben fontosnak tartott értékekre koncentrál.

Ez az új megközelítés olyan autódizájnt kívánt, amely tovább tágítja a KODO értelmezését,” magyarázza a Mazda MX-30 főtervezője, Youichi Matsuda. „A külső kompromisszumoktól mentesen hangsúlyozza az egyszerű tömeg szépségét, a beltér – keretezett tetejével és freestyle ajtóival – a könnyedség érzését adja, miközben a fenntarthatóság értékeit közvetíti. Körülöttünk állandó a változás, szeretnénk, ha a
Mazda MX-30 megmutatná az embereknek, hogy autóinkat még mindig nagyszerű élmény vezetni.

Az e-Skyactiv motorban, a Mazda új elektromos hajtásláncában egy 35,5kWh-os lítium ion akkumulátor dolgozik, melynek hatótávolsága kb. 200km, mely jelentősen meghaladja egy európai polgár átlagos, 48km-es napi ingázási igényét. Az új EV felépítését és i-Activsense biztonsági rendszereit úgy igazították az autó viselkedéséhez, hogy az eredmény kellemes, csendes és élvezetes vezetés legyen.

A Mazda KODO formanyelvének 8. és 9. Red Dot díja ez. 2019-ben az új Mazda3, 2017-ben az MX-5 RF és az MX-5 soft top, 2015-ben a Mazda2 és CX-3, 2014-ben a korábbi Mazda3, 2016-ban pedig a Mazda6 nyert.

A Red Dot nyertesei bizonyítják, hogy olyan sikeres termékeket hoztak létre, melyek megérdemelték, hogy nyerjenek,” mondja Dr. Peter Zec professzor, a Red Dot alapító ügyvezetője. „A termékek nem csak a szépségük miatt nyertek, hanem egyedülálló funkcionalitásuk miatt is. Formaterveik új sztenderdet jelentenek iparágukban.”

A Red Dot egy a világ legelismertebb dizájnversenyei közül, melyet 1955-ben hoztak létre. A 48 kategória- melynek egyike az autók & motorok – nyertesei egy évig használhatják a Red Dot logo-ját, mint nemzetközileg ismert kitüntetést.

1 CX-30 Skyactiv-X WLTP fogyasztás: 5.9-7.0 l/100km; WLTP CO2 kibocsátás: 133-160 g/km; NEDC fogyasztás: 4.6-5.6 l/100km; NEDC CO2 kibocsátás: 105-128 g/km.

2 MX-30 WLTP elektromos energia fogyasztás: 14,5-19,0 kWh/100km; hatótáv: 200-262 (város); WLTP CO2 kibocsátás: 0 g/km

NEDC elektromos energia fogyasztás: 16,0 kWh/100km (kombinált); hatótáv: 237-298 (város); NEDC CO2 kibocsátás: 0 g/km