Januárban is állva hagyta a magyarországi újautó piacot a Toyota

A tavaly globálisan és Magyarországon is minden idők legsikeresebb évét záró Toyotánál 2024-re sem fogyott el a puskapor: a magyarországi személy- és kishaszongépjármű piacon megdöbbentő, 15,45%-os piaci részesedést elérve, 1470 új autó értékesítésével végzett az első helyen januárban a környezettudatosság szinonimájának tekintett japán autógyártó. A személy, és kishaszongépjármű piacot külön-külön vizsgálva az előbbin 1141 új autó értékesítésével, 14,2%-os részesedéssel az első helyen, míg az utóbbin 329 új autó értékesítésével, hihetetlen, 22,3%-os részesedéssel a második helyen kezdi az évet a magyarok és a világ kedvenc autómárkája. Kilőtt januárban a vállalat prémium márkája, a Lexus is, amely 132 új autó értékesítésével a teljes személyautópiacon 1,6%-os részesedést ért el januárban, ez pont a duplája a tavaly ilyenkor elért részesedésének, köszönhetően annak, hogy 81%-al adott el több autót, mint tavaly ilyenkor.

A tavaly rekordértékesítéssel második egymást követő évben hazánk legkedveltebb autómárkájának bizonyuló Toyota januárban a személy és kishaszongépjármű piacon legközelebbi versenytársánál 50%-al, a személyautópiacon pedig 22,4%-al többert értékesítve végzett az első helyen januárban. Igazán nagyot ugyanakkor a kishaszongépjármű piacon villantott a modelljeinek legendás megbízhatóságáról ismert márka, amely tavaly januárhoz képest 82%.-al több haszongépjárművet értékesítve közel megduplázta részesedését, stabilan megőrizve tavaly megszerzett második helyét. Tovább menetel a tavaly eladásait 47%-al növelő és ezzel hazai történetében először négyszámjegyű értékesítést produkáló Lexus is, amely januárban 81%-al adott el több autót mint tavaly ilyenkor, és rögtön előre is lépett egyet, így immár ötödik a prémium márkák értékesítési rangsorában hazánkban.

Három Toyota a TOP10 favorit modell között

A magyarok kedvenc Toyotája januárban is a Corolla volt (268 db), ezt követte a Hilux (263 db), a C-HR (184), a Yaris Cross (152) és a Corolla Cross (144) és a RAV4 (107). Ezek közül a Corolla negyedik, a Hilux hatodik, a C-HR pedig kilencedik helyen került be a magyarok favorit autói közé januárban.

A legnépszerűbb Lexus januárban is az NX volt (60 db), ezt az RX (33 db) és az UX (28 db) követte. Érdekesség, hogy az NX esetében 35% – 65% volt az öntöltő hibrid – plug-in hibrid arány, az eggyel nagyobb méretosztályt képviselő RX esetében ugyanakkor már az eladások 70%-át tették ki a plug-in hibridek.

Elképesztő, sosem látott mértékű modellinváziót mutat be a Toyota és a Lexus 2024-ben

A Toyota és a Lexus 2024-ben még magasabbra emeli a tétet, és valóságos modellinvázióval igyekszik még tovább erősíteni piaci pozícióját és megőrizni szerepét a magyarok kedvenceként: a Toyota 15, a Lexus pedig 5, a két márka tehát összesen 20 vadonatúj vagy frissített modellt mutat be az idei évben Magyarországon.

2024-ben bemutatkozó vadonatúj Toyota modellek:

  • C-HR
  • Camry
  • Land Cruiser
  • Proace MAX (áruszállító és személyszállító kivitelben)
  • új, akkumulátoros elektromos B-SUV (az Urban Crossover Concept sorozatgyártott változata)

2024-ben megújuló Toyota modellek:

  • Yaris
  • GR Yaris
  • Yaris Cross
  • Yaris Van
  • Proace City
  • Proace City Verso
  • Proace
  • Proace Verso
  • Hilux

2024-ben bemutatkozó vadonatúj Lexus modellek:

  • LBX
  • LM

2024-ben megújuló Lexus modellek:

  • UX
  • NX
  • LC

A páratlan modelloffenzíva értékesítési volumen fronton is meghatározó vadonatúj modelljei a Toyota esetében a C-HR és a Camry, valamint a Proace MAX, amely a kishaszongépjármű piac egy olyan meghatározó, a haszongépjármű eladások 33%-át kitevő szegmensbe érkezik, ahol a Toyota eddig nem volt jelen. Izgalmas vadonatúj modell lesz emellett a Yaris Cross méretosztályában érkező vadonatúj akkumulátoros elektromos kompakt crossover, amelynek előfutára a tavaly decemberben leleplezett Urban Crossover Concept.

A Lexus esetében a két legfontosabb újdonságot az LBX és az LM jelenti, előbbivel a környezettudatos japán luxusautómárka belép a prémium kompakt crossover szegmensbe, míg utóbbival gyakorlatilag új kategóriát teremt, léteznek ugyanis a prémium márkák kínálatában több személy szállítására alkalmas buszok, ám az LM-hez fogható, a repülők első osztályát idéző luxus személyszállító nincs a piacon.