Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Jogerősen is három év fogházra ítélték a halálos balesetet okozó lengyel kamionsofőrt

Posted on 2017.12.05.2017.12.04. By Iroda Távirati

Három év fogházbüntetésre ítélte a Debreceni Törvényszék hétfőn azt a lengyel kamionsofőrt, akinek a járművéről elszabadult pótkerék három ember halálát okozta 2016 februárjában a 47-es főúton – közölte a bíróság sajtószóvivője az MTI-vel. Az ítélet jogerős.

Tatár Tímea tájékoztatása szerint a bíróság a férfit kettőnél több ember halálát eredményező közúti baleset gondatlan okozásának vétségében mondta ki bűnösnek, és öt évre eltiltotta a járművezetéstől. Cz. R.-nek az 5,7 milliós bűnügyi költségből 1,9 millió forintot is ki kell fizetnie, a fennmaradó rész – több mint 3 milliós tolmácsdíjjal – az államot terheli.

A törvényszék döntésével helybenhagyta a Berettyóújfalui Járásbíróság 2017. május 23-án meghozott elsőfokú ítéletét.

A bírósági tényállás szerint a férfi 2016. február 27-én a lengyelországi Torunból indult útnak 13 tonna áruval Romániába. Az általa vezetett pótkocsis szerelvényt kollégája egy hasonlóval követte. A második kamion azonban Debrecenben lemaradt, így a vádlott a városból kiérve megállt egy autóbuszöbölben.

Várakozás közben a járművet körbejárva a sofőr észrevette, hogy mozog a pótkocsi jobb hátsó tengelyén lévő dupla kerék külső kereke. Mivel  besötétedett, Cz. R. úgy döntött, meghúzza a kerékrögzítő csavarokat, majd egy megvilágított helyen alaposabban megvizsgálja a kereket. Ezután egy derecskei benzinkútnál állt meg és éppen hozzálátott a pótkocsi jobb hátsó pótkerekének leszereléséhez, amikor megérkezett a kollégája. A szerelést jórészt a vádlott végezte, társa csak kisebb részfeladatokat hajtott végre.

A szerelés után folytatták útjukat a 47-es főúton. Tizenkét kilométerrel arrébb a pótkocsi jobb hátsó dupla kereke levált a tengelyről. A külső kerék jobbra, a szántóföldre gurult, a belső kerék viszont belevágódott egy szemből érkező autóba. A sofőr fékezés közben átment a másik sávba és nekiütközött a második lengyel járműnek. Az autó vezetője és két utasa a helyszínen meghalt, a járműben ülő negyedik ember súlyos, életveszélyes sérüléseket szenvedett, amelyek maradandó fogyatékosságot okoztak.

Az ítélet indoklásában elhangzott: a vádlott hibás csavarokkal rögzítette a kerekeket, ráadásul a rozsdás csavarokat egy házilag készített kulccsal húzta meg. A bíró szerint a felhasznált csavarok még megfelelő eszközök esetén sem lettek volna alkalmasak a kerék biztonságos rögzítésére. Cz. R. a KRESZ szabályait megszegve nem fokozott óvatossággal haladt tovább: óránkénti 80-90 kilométeres sebességgel közlekedett és útközben egy autót is megelőzött.

A feltárt műszaki hibák alapján megállapították azt is, hogy a pótkocsi a kerékcserét megelőzően sem volt alkalmas a biztonságos közlekedésre, a sofőr nem is indulhatott volna útnak egy ilyen járművel. Az elindulást meg kellett volna tagadnia; azt, hogy de végül utasításra indult-e el, nem sikerült kétséget kizáróan bizonyítani. A sietség oka esetlegesen a kamionstop is lehetett, újabb egy óra késedelem ugyanis kétnapos kényszerű vesztegléssel járt volna.

A Debreceni Törvényszék szerint Cz. R. nagyfokú felelőtlensége az oka annak, hogy három vétlen ember meghalt, egy pedig maradandó egészségügyi károsodást szenvedett a balesetben – közölte az ítélet kihirdetése után a bírósági szóvivő.

http://egyszermarlattamautot.hu/2017/12/04/halalos-baleset-tortent-kunszentmartonnal/

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Négyszeres győzelmet aratott a BMW
Next Post: A Volkswagen Amarok nyerte el a 2018-as „Nemzetközi Év Pickup Díjat”
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Már Magyarországon a Huawei legújabb prémium kategóriás vezeték nélküli fülhallgatója
  •  Insta- és Tik-Tok „tempó” a színpadon
  • Tanítanék Filmnapok – 2023. október 26-28.
  • A Sleaford Mods új dallal vezeti fel közelgő anyagát
  • Rekordszámú vendég érkezik a 12. Szemrevaló Filmfesztiválra
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Vajon hizlalnak-e a sós nassolnivalók?
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 Dupla Kuplungos Automatikus Váltója Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT