Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Jöhetnek a nagy teljesítményű hibridek a Toyotától

Posted on 2017.09.14. By AztaCARom

A világ legzöldebbnek és leginnovatívabbnak tartott autógyártója, a környezetbarát hibrid technológiát 20 éve világhódító útjára indító, és a világszintű (és hazai) hibrid érékesítéseket azóta is vezető Toyota európai dizájn-stúdiója, az ED2 csapata szokatlan szín-, anyag- és kidolgozási ötleteket keresve alkotta meg a Toyota C-HR Hy-Power tanulmányt – egy olyan crossover új értelmezéseként, amelynek látványa egyértelműen jelzi, hogy egy új, még inkább teljesítményre hangolt hibrid rendszer hajtja.

2016-os színre lépése óta a Toyota C-HR töretlen sikertörténetet ír. A márka ezzel az autóval lépett be a közepes méretű crossoverek piacára, és a Toyota Új Globális Padlólemezére (TNGA) épített, izgalmas stílusú és élvezetesen vezethető modell azonnal élénk feltűnést keltett. A C-HR népszerűségét tovább növelte, hogy kínálatában a Toyota legújabb generációs hibrid hajtása is szerepelt, nem véletlen, hogy az európai és hazai vásárlók nagy többsége (több mint 75 százalék) ezt a hajtásláncot választotta. A sorozatgyártású modell most új inspirációval szolgált a Toyota formatervezői számára, hogy még hatásosabb és erőteljesebb stílus-megoldásokkal hangsúlyozzák ki egy új hibrid hajtású változat nagyobb teljesítményét. Így született meg 2017-es Frankfurti Autószalonon először reflektorfénybe álló Toyota C-HR Hy-Power Concept, amit a Toyota európai dizájn-stúdiója, a Dél-Franciaországban működő ED2 alkotott.

A koncepció

A Toyota szándéka az volt, hogy kialakítsa egy olyan Toyota C-HR stílusát, amely nemcsak rendkívül vonzó autó, hanem még erősebb kapcsolatot teremt a kifejezetten egyéni ízlésű és életmódú vásárlókkal, akik sokra értékelik karakterét és élvezetes vezethetőségét. A “gyémánt” motívumra alapozott dizájn-téma továbbfejlesztésével az új koncepció legfontosabb eszközei a kifogástalan minőség és a tökéletesen kidolgozott részletmegoldások voltak. A céltudatos dizájn egyértelműen egy erősebb hibrid hajtásláncra utal, mintegy előrevetítve a Toyota hibrid-programjának további bővítését.

Külső dizájn

A tervezőcsapat már a Toyota C-HR Hy-Power Concept projekt kezdetétől tisztában volt azzal, hogy a kívánt hatást nem erőteljes, egyedi átszabással, vagy látványos, de ideiglenes megoldásokkal kell elérni. Ehelyett arra törekedtek, hogy a színek, felületek és apró részletek kreatív alkalmazásával kihangsúlyozzák a sorozatgyártású autóban rejlő értékeket, ezért a tanulmány ugyanazokból a karosszériaelemekből épül fel, mint az az autó, ami az utakon fut.

A Toyota C-HR stílusát alapvetően meghatározó gyémánt-alaptéma tökéletesítéséhez az ED2 munkatársai a természetből merítettek ihletet: abból az erőből, ami gyémánttá változtatja a szenet, és abból a jelenségből, amikor a tömör szikla izzó, olvadt lávát rejt. Ez a gondolat szülte az új Sötét Szén matt ezüstfényezést, ami érzékletesen hangsúlyozza ki az autó éles vonalai és mélyen formázott felületei közti összhatást. Mindezt tovább fokozzák a feketén csillogó elemek, például az első légterelő, a Toyota embléma fölötti rész és a kerékjárati ívek pereme. A sötét króm is ezt a hatást erősíti a fényszórónál, az ablakkereteken és a 20 colos könnyűfém keréktárcsákon. Mindezzel drámai kontrasztot alkot az első oszlopok, a külső tükörburkolatok és a fényszóró díszítőelemén megjelenő Izzó Narancs fényezés. A dizájnerek ugyanezt a színt használták az alsó hűtőrács fekete gyémánt hálómintázatának kiemelésére is. A színek, textúrák és formák kombinációja még meglepőbb hatást kelt a tanulmányautó tetején. A tető teljes felületét különleges “gyémántmetszésű” fólia borítja, amelynek kristály-mintázata hátulról előre haladva a legmélyebb feketéből fokozatosan ragyogó narancsszínre vált, izgalmasan keverve a matt és a fényes rétegek kontrasztját.

Utastér

A tervezők a kabinban is továbbvitték a külső alaptémát, megőrizve a tónusok váltakozásából áradó erőteljes hatást, Izzó Narancs árnyalatú betétekkel dobva fel a fekete kárpitozást.

A remek oldaltartású ülések fekete bőrözését narancssárga fejtámlák és oldaltámaszok egészítik ki. Az ülések háttámláját és ülőlapját különleges, aszimmetrikus, sűrűn steppelt gyémántmintázat díszíti, amit Izzó Narancs színű öltésekkel alakítottak ki. A minta az ajtóburkolatokon is megismétlődik, amelyekre narancssárga kartámaszokat szereltek. Kifejezetten látványos megoldás a műszerfalon keresztben futó narancssárga díszléc, ami a Toyota Touch® 2 multimédia rendszer érintőképernyőjét is körülöleli.

Új, nagy teljesítményű hibrid hajtás

A tanulmányautót egy új hibrid hajtáslánc köré tervezték, ami erősebb, mint a jelenlegi, sorozatgyártású Toyota C-HR modellben működő 122 DIN lóerős rendszer. Ez arra utal, hogy a Toyota folyamatosan és következetesen fejleszti világelső technológiáját, hogy nagyobb teljesítményű hibrid hajtásláncokkal szerelhesse fel minden fontos modelljét. Erről 2018 elején közöl további részleteket a vállalat.

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:bemutató, C-HR Hy-Power, Frankfurt, Frankfurti Autószalon, hibrid, nagy teljesítményű, premier, Toyota, Toyota C-HR Hy-Power

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Próbálja ki az e-autózás élményét és nyerjen tesztvezetés hétvégét!
Next Post: Jövőbemutató aktív biztonsági rendszerek garmadáját kínálja a Lexus

Kapcsolódó cikkek

  • 2018-tól a Scuderia Toro Rosso csapatnak szállít F1-motorokat a Honda Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Toyota RAV4 magasan a legnépszerűbb szabadidőjármű a világon Ctrl+C - Ctrl+V
  • A nyersanyagárak emelkedése csökkentette az Apollo Tyres nyereségét Ctrl+C - Ctrl+V
  • A 2021-es Honda CB500F kiegészítői Bemutató
  • A máris megújuló IONIQ 5 új, 77,4 kWh kapacitású akkumulátort és digitális visszapillantó tükröket kap Bemutató
  • Tíz éve nem volt ilyen Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Rekonstruálták a Kárpát-medence legnagyobb földrengéseit
  • A zöld agyag a bőr legjobb barátja
  • Bach-ot is kínál mindenkinek a Fény Utcai Piac
  • 2023-as energiagazdálkodási trendek az építőipari szektorban
  • Tovább bővül a mobiljáték-piac
  • Alonso visszakapta harmadik helyét
  • Alonsót elmeszelték, csak negyedik lett
  • Pérez behúzta, Verstappen felhozta a másodikra
  • Van képünk hozzá (23.03.19.) – Lamborghini LB744 Aventador
  • Pérezé a vasárnapi pole
  • Az MG4 hatótávja több nemzetközi szakújságírók által végzett teszten is bizonyított
  • Az Óbudai Egyetemen tesztel a Yettel
  • Európa legnagyobb lakóautós magazinja lelkesedik a teszteket követően
  • A Toyota megnyerte az előszezoni prológ tesztet az áttervezett GR010 Hybriddel
  • Szigorodott haszongépjárművek Euro NCAP osztályzása
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Teljes kiőrlésű lisztet hívott vissza a forgalmazó
  • Minden hétfőn Árzuhanás a SPAR-nál
  • Elindult a tavaszi szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés
  • Állj ellen a divatdiétáknak, hatástalanok, de akár veszélyesek is lehetnek!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • BEGURULVA EXKLUZÍV! A születése óta vak Karvai Sanyi “így nézte meg” a Nissan Townstart
  • Előre szóltunk! A népszerű látássérült házaspár és a Nissan e-Power hajtás
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Videóval “megspékelt” podcast érkezett a Nissan e-Power hajtásról
  • Az új Citroen C4 X és e-C4 X bemutatóról hoztam
  • Nem hangtalan az e-Power Nissan Qashqai
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT