Jól takarékoskodik az energiával a székesfehérvári Ikarus-flotta
Több, mint másfél hónap telt el azóta, hogy forgalomba állt Székesfehérváron az utolsó Ikarus 120e villanybusz is a kormányzati Zöld Busz Program keretében beszerzett 12 darabos szériából, amelynek első példányai már július eleje óta szállítják a helyi utazóközönséget. Az első időszak alapvetően kedvező üzemeltetési tapasztalataiba már az októberi 52. Autóbusz Szakértői Tanácskozáson bepillantást nyertünk, időközben pedig a Volánbusztól is kaptunk kiegészítő adatokat a járművek teljesítményére vonatkozóan, október 31-ig bezárólag.
A sikeres tendereztetést követően tavaly április 1-én írták alá a Volánbusz Zrt. és az Ikarus villanybuszait forgalmazó Electrobus Europe Zrt. képviselői a 12 darab tisztán elektromos hajtású Ikarus 120e városi autóbuszról szóló adásvételi megállapodást. A magyar gyártó viszonylag rövid szállítási határidőt vállalt, amit sikerült is tartania, hiszen a járműveket ütemezetten, a szerződésben foglaltaknak megfelelően szállította le. A széria első két példányát június 28-án vette át a Volánbusz, ezek sajtónyilvános bemutatóját bő egy héttel később, július 6-án tartották. Ezt követően július 28-án további három, augusztus 30-án négy, szeptember 29-én pedig újabb két villanybusszal gyarapodott az átadott Ikarusok száma, míg végül október 13-án az utolsóként elkészült – és időközben a hannoveri IAA Transportation 2022 kiállítást is megjárt – kocsi is elhagyta a székesfehérvári gyárat és csatlakozott a flottához. Ezzel párhuzamosan a Volánbusz Börgöndi úti telephelyén kiépített töltőinfrastruktúra is beüzemelésre került. A beszerzési projekt zárórendezvényére október 27-én került sor ugyanitt, immár a teljes flotta részvételével.
Az újonnan forgalomba állított Ikarusoknak fontos szerep >>>