Jól zárta az elmúlt évet a Volvo

A Volvo Cars bejelentette, hogy a 2022. naptári évben 615 121 autót adott el, 12,0 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korában. Az akkumulátoros elektromos hajtású Volvo gépkocsik 2022-ben 10,9 százalékkal részesedtek a gyártó teljes forgalmából; 2021-ben ez az arány mindössze 3,7 százalék volt.

A Volvo Cars egész éves forgalmát a beszállítói láncot érintő nehézségek mellett az alkatrészhiányból adódó gyártási korlátozások is befolyásolták. Az eladásokat szintén negatívan érintette, hogy Kínában folytatódtak a koronavírus-járványhoz kapcsolódó lezárások. Mindezek ellenére a Volvo Cars termékei iránti kereslet töretlennek bizonyult.

2022 decemberében a Volvo Cars 72 663 gépkocsit értékesített, 12,8 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.

Az akkumulátoros elektromos, illetve plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt Recharge modellek részaránya 2022 decemberében elérte a 43,8 százalékot. Ugyanekkor a tisztán elektromos járművek az eladások 20,1 százalékát tették ki.

2022 végén a Volvo Cars 49,0 százalékkal több aktív előfizetést tartott számon, mint egy évvel korábban. A 2022-es év egészét tekintve a Volvo Cars 17,0 százalékkal több gépkocsit értékesített az interneten keresztül, mint 2021-ben. Ez a növekedés egyszerre volt betudható a fokozott keresletnek, illetve a több piacra kiterjesztett, szélesebb körű ajánlatnak.

Az Amerikai Egyesült Államokban éves szinten 102 038 gépkocsit értékesített a vállalat, 16,5 százalékkal kevesebbet, mint 2021-ben. December folyamán 11 111 Volvo gépkocsi talált gazdára az USA-ban, ami 6,4 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában regisztrált értéket.

Kínában 2022 során 162 322 gépkocsit adott el a Volvo Cars; ez éves szinten 5,4 százalékos csökkenésnek felel meg. Az év utolsó hónapjában ugyanitt eladott 16 950 autó ugyanakkor 15,8 százalékkal haladta meg a Volvo Cars 2021. decemberi forgalmát.

Ami Európát illeti, az év egészét tekintve 15,7 százalékos visszaeséssel 247 413 gépkocsit értékesített a márka. Decemberben ezzel szemben 33 407 eladott autóval éves szinten 17 százalékos növekedést regisztrált a Volvo Cars.

2022-ben változatlanul az XC60 volt a Volvo Cars legkeresettebb típusa: ebből az év folyamán 195 338 darabot adtak el világszerte (2021-ben 215 635 db). A második helyen az XC40 áll 169 206 eladott példánnyal (2021-ben 201 037 db), míg a harmadik legnépszerűbb Volvo típus az XC90 volt 97 130 darabos forgalommal (2021-ben 108 231 db).