Jön a Sport Line és a Limited Edition Civic Type R

  • Az új Civic Type R Limited Edition minden idők leginkább kihegyezett Type R modellje
  • Az európai piacon mindössze 100 darab Limited Edition modellt értékesít a márka
  • Az új Civic Type R Sport Line esetében kevésbé feltűnő karosszéria alatt bújik meg a kimagasló teljesítményű hajtáslánc
  • A 2020-as Civic Type R modellek felfrissített formavilággal és tovább fejlesztett műszaki tartalommal kerülnek a szalonokba
  • Bemutatkozik a Honda új, LogR névre keresztelt rendszere, ami folyamatosan figyeli a pilóta teljesítményét és hozzájárul vezetési tudásának fejlesztéséhez

Két új modellváltozattal bővül 2020-ban a Civic Type R család. A Limited Edition és Sport Line néven bemutatkozó újoncok a Type R GT műszaki alapjaira épülnek, de megjelenésüket és teljesítményüket illetően is mást stílust képviselnek, így még szélesebb rétegek számára lehet ideális a Honda többszörös díjnyertes hot hatch-e.

A számos kis tömegű alkatrészekből felépülő Civic Type R Limited Edition minden idők legpuritánabb, egyszersmind legextrémebb Civic Type R-átirata, amit egyszerűbb beltér, fokozott menetdinamika és jellegzetesebb megjelenés különböztet meg társaitól.

Igazán vonzó a Sport Line kivitel is, hiszen afféle lopakodóként csempészi át a Civic Type R brutális teljesítményét a közutakra. Alacsony hátsó légterelője, 19”-os felnigarnitúrája és fekete utastere csak a szakavatott szemeknek árulja el, hogy mi rejlik a motorháztető alatt.

A 2020-as Civic Type R-választék

A Honda Civic Type R család tagjai egytől egyig modellfrissítésen esnek át, beleértve a Type R GT-t is. Kifinomultabb lett az első lökhárító, valamint szimmetrikus, letisztult megjelenésű ködlámpa-fészkeket alakítottak ki, és átrajzolták a minden elemükben LED, nappali menetfénnyel kiegészített fényszórókat is, melyek a korábbinál egyszerűbb, mégis látványosabb megjelenéssel bírnak. Emellett, az orr-rész közepére helyezett légbeömlő méretét növelték és a vékonyabb rácsozással látták el, ami 13%-kal nagyobb légbeáramlást biztosít a hűtőnek.

A hűtőradiátort is áttervezték, így extrém terhelésnél is az ideális tartományban maradhat az erőforrás hőmérséklete. A Honda saját mérései azt mutatják, hogy a fokozott légáteresztő-képességből fakadóan pályahasználatnál akár 10ºC-kal is alacsonyabb lehet az erőforrás hőmérséklete. Mivel az áttervezett hűtőrács miatt valamelyest csökkent az első traktusra ható leszorítóerő, a Honda mérnökei mélyebb légbeömlőnyílást helyeztek a lökhárító alsó részére, melynek két oldalán különleges bordázatot alakítottak ki, ami visszatereli a légáramlást a szpoilerre, így fokozva a leszorítóerőt.

Hogy még közvetlenebb és precízebben irányítható legyen a Civic Type R, a 2020-as modellváltozatok továbbfejlesztett felfüggesztéssel gördülnek le a futószalagról. Az Adaptív Lengéscsillapító Rendszer vezérlőprogramja rövidebb idő alatt dolgozza fel az útviszonyokról árulkodó adatokat, ami gyorsabb lengéscsillapító-reakciókat, egyszersmind könnyebb kezelhetőséget és jobb menetkomfortot jelent a gyakorlatban. További fontos változás, hogy a hátsó, alsó lengőkarok keményebb gumiágyazással kapcsolódnak a karosszériához, ezáltal 8%-kal nagyobb oldalirányú terhelést képesek felvenni. Az eredmény nem más, mint kedvezőbb futómű-karakterisztika, és ideálisabb kerékösszetartási érték a kanyarvételeknél. Elöl szintén optimalizálták a szilentblokkokat, s nem utolsó sorban kisebb súrlódású gömbfejeket alkalmaztak, hogy még precízebben kormányozható legyen a modell.

Nem maradt régi a fékrendszer sem, ugyanis kétrészes, úszóágyazású tárcsákra váltottak a japán szakemberek és újfajta fékbetétek mellett döntöttek. A módosítások eredményekén gyorsult a hőleadás és még hosszabban terhelhető a rendszer a fékhatás gyengülése nélkül, tehát rövidebb köridőkre és még átütőbb vezetési élményre számíthatnak a tulajdonosok a versenypályákon. Ezt a célt szolgálja a fékpedál 15 mm-rel rövidebb útja is, s mivel az új rendszer bevezetésével 2,5 kg-mal csökkent a rugózatlan tömeg, az autó reakcióideje is jelentősen mérséklődött.

A belsőtérben a használhatóságot kívánták fokozni a Honda tervezői, ezért hagyományos gombot kapott a hifi és a klíma, így még könnyebben kezelhető az autó menet közben. Az új váltógomb formája a korábbira emlékeztet, mégis hatalmas a különbség. Egyrészt gyorsabb és pontosabb kapcsolásokat tesz lehetővé, másrészt 90 g-mal könnyebb elődjénél, azaz a tömegcsökkentéshez is hozzájárul. Ugyancsak újdonság az Alcantara® bőrrel borított, jó fogású kormány és az Aktív Hangszabályozás (Active Sound Control, ASC), melynek beállításai menetüzemmódonként (Comfort, Sport és +R) eltérőek. Ez a rendszer a hifi hangszóróira épül és két feladata van: egyrész jellegzetesebb hangzást adni az autónak sportos, agresszív vezetésnél (Sport és +R), másrészt csendesebbé tenni az utasteret, mikor a Comfort program aktív és gyorsít a pilóta.

Az új Civic Type R GT hazai forgalmazása áprilisban kezdődik, de már megrendelhetik a vásárlók. A modell kezdőára 13.709.000 Ft.