Jön az online gépjármű adásvételi
Webshopban konfikgurált egyediautó, online fizetés, onlineadásvételiszerződés ésházhozszállításnéhány naponbelül. Futurisztikusan hangzik, igaz? Pedigmegvalósítható, mégpedignem is a túlzottan távolijövőben. Az az onlineautókereskedelem hamarosan forradalomhozérkezik, denéhányfejlesztést már most isélvezhetünk.
Ha a technikai fejlődés ilyen ütembenhalad és a jogalkotók is kedveznek az iparágnak, akkornéhány éven belül megvalósulhat teljesenonline autókereskedelem. “Adolog pillérei gyakorlatilag már jelen vannak, habelegondolunk például abba, hány évebiztosít weboldalán a legtöbbautógyártó különbözőkonfigurátort. Innen már csak egy lépés, hogyaz általunk összerakott egyedi autót egykattintással kifizessük, megkössük azadásvételi szerződést éskiszállítsák a garázsunk elé. Az onlineautókereskedelem nagyon jó úton halad, afejlődés ütemét az új, Z éskésőbb Alfa generáció diktálja, ebbőlkövetkezően a gázra ténylegesen most fogunklépni” – mondta Mózsa Ferenc, az autotveszek.hu IT-vezetőjeés társtulajdonosa. Aszakértő úgy véli, a teljesen online folyamategyenlőre csak új gépkocsik esetén kivitelezhető. Ahasználtautó vásárlásfolyamatában a személyes megtekintés ésszubjektív kép döntő avásárlóknál, melyet online reprezentálninehéz lenne. Mint mondta, idővel esetleg egy”fülünkként és szemünkkéntműködő” minősített bevizsgáló szervbeiktatásával elképzelhető lenne ahasználtautók teljesen online kereskedelme is – de ezmég nagyon futurisztikusan hangzik. Aziparág jelentős fejlődésének köszönhetőenazonban néhány jövőbe mutatóújdonságot már most is ki lehetpróbálni. “Magyarországelső közösségi autókereskedő weboldala, azautotveszek.hu első körben a közösségi rendszerekbenmár megszokott dolgoktól (chat, tetszik, kedvencek,hashtag-elés stb) egészen a hamarosandebütáló online szerződéselőkészítésig mutatott be fejlesztéseket.Hamarosan teljesen automatizált onlineszerződéskötésre is lehetőség lesználunk, hiszen erre jogilag már lehetőség fognyílni a jövőben” – tette hozzá MózsaFerenc. Az autotveszek.hu IT-vezetője éstárstulajdonosa kiemelte, hogy új fejlesztésekkelkészültek az autókereskedésekszámára. Ennek lényege, hogy nem kellegyesével, kézzel feltölteniük a meghirdetnikívánt gépjárműveket, hanem egyúgynevezett API interfész segítségévelteljesen automatikusan, emberi beavatkozás nélkültudják kezelni a hirdetéseket. Az akárkereskedésenként több ezer autót is kezelniképes interfész mellett egy új, részletesstatisztika modullt is készítettek, amely a hirdetésekmegtekintéseit analizálja és tárja atulajdonosa elé több,- akár grafikonos nézetbenis.