Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Júliusi havazás, vagy karácsonyi hőhullám?

Posted on 2018.05.30.2020.06.08. By Iroda Távirati

A Ford ‘Időjárás-gyára’ bármikor, bármilyen időjárást képes szimulálni

 

A forró levegő úgy vibrál, ahogy a sivatagban szokott, alig pár méternyi távolságban viszont olyan hideg van, hogy hóembert lehetne építeni, miközben a szomszéd szobában ötös erősségű hurrikán tombol. Üdvözöljük az Időjárás-gyárban!

A Ford új, korszerű Környezeti Tesztközpontjában közös tető alatt átélhető a világ összes időjárása, ami lehetővé teszi a mérnökök számára, hogy a legkíméletlenebb körülmények között teszteljék a fejlesztés alatt álló járműveket – legyen az akár az apró Ford KA+, akár a kéttonnás Ford Transit –, és a nap bármely szakában olyan időjárási körülményeket állítsanak elő, amilyenre éppen szükségük van.

A legmagasabb alpesi csúcsnál, a Mont Blanc-nál is nagyobb magasságok, 250 km/órát meghaladó szélsebességek, havazás, vakító napsütés, eső… ezek mind egyetlen gombnyomásra szimulálhatók az európai autóipari legfejlettebb környezeti tesztközpontjában.

A futballpályányi területen a mérnökök immár a világ bármely részére jellemző időjárásban autózhatnak – akár szaharai forróságra, akár szibériai hidegre, akár Costa Rica fullasztóan párás levegőjére van szükségük.

„A kíméletlen szimulációs tesztek hatalmas választéka lehetővé teszi, hogy a Ford-tulajdonosok magabiztosan vezessenek, hiszen jól tudják, hogy járművük bármely időjárási zónában megállja a helyét,” mondta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztésért felelős alelnöke. „Ha ellátogatunk ennek az épületnek a négy sarkába, az olyan élmény, mintha a világ négy sarkát látogatnánk végig, és mérnökeink ezt is teszik minden nap és minden órában, hogy továbbra is olyan járműveket fejlesszenek, amelyek saját kategóriájuk legjobbjai.”

A 70 millió eurós beruházással létrehozott tesztközpontban működik az első olyan autóipari szélcsatorna, amelyben szimulálható a Mount Everest északi alaptáborának megfelelő 5200 méteres magasság, és egyben az első, ahol ilyen sokféle körülmény imitálható egyetlen helyen. A létesítményben emellett vannak termek, amelyek -40 fok alá hűthetők, illetve +55 fokig fűthetők, méghozzá akár 95 százalékos páratartalmú levegővel. A hőmérsékleti szélsőségeknek köszönhetően a Kölnben működő John Andrews Termékfejlesztési Központ egyszerre a legforróbb, leghidegebb és legnedvesebb hely Európában, sőt egyben Nyugat-Európa legmagasabban fekvő helyszíne is.

Az immár teljes kapacitással működő létesítményben a mérnökök tíz különböző járművel tudnak egyszerre dolgozni. A tesztek egyaránt kiterjednek a kényelemre, a biztonságra és a tartósságra, illetve az elektromos rendszerek, a fékek vagy a klímaberendezés működésére, az utánfutó-vontatásra, az utastér fűtésére és a forgalmi dugók idején előforduló helyzetekre. A mérnökök tanulmányozzák az erős széláram hatását a külső alkatrészekre, és ellenőrzik, hogy a jármű mennyire bírja az esőt és havazást – beleértve azt is, hogy különböző hőmérsékleteken milyen gyorsan jégteleníthető a szélvédő.

„A Ford Európa számára fontos beruházásnak számít a Környezeti Tesztközpont, ami segít majd a vállalatnak, hogy még sikeresebben fejlesszen járműveket a globális piacokra,” mondta el Bakaj.

A Ford összes járművét ebben a létesítményben tesztelik, ahol rendelkezésre áll három klimatikus szélcsatorna, egy nagy magasságú laboratórium, valamint négy, állítható hőmérsékletű tesztkamra, melyek közül egyben a levegő páratartalma is változtatható.

  • Az 1. számú szélcsatorna a forró/hideg környezeti tesztelésre szolgál. Az erős napsütés 28 darab, 4000 wattos égőkkel működő spotlámpa segítségével szimulálható, hogy a mérnökök ellenőrizhessék, milyen gyorsan hűthető le az utastér. A szélcsatornában az autó belső rendszereiből származó zaj is mérhető különböző sebességek, hőmérsékletek és páratartalom mellett, így még precízebben beállíthatják a fűtési rendszer, illetve klímaberendezés által keltett zajt.
  • A 2. számú szélcsatorna is alkalmas a forró/hideg környezeti tesztelésre. Ebben a szélcsatornában esőt és havazást is elő tudnak állítani, hogy vizsgálhassák az időjárás hatását a látási viszonyokra, a motor indítására, illetve az utastér felfűtéséhez szükséges időre.
  • A 3. számú szélcsatorna egy nagy magasságot szimuláló laboratórium, ahol a járművek akár 120 km/órás szélsebességig, illetve 5200 méteres magasságig tesztelhetők. A nagy magasságú hidegindítási és tartóssági tesztek révén garantálható, hogy a járműben használt folyadékok nem repesztik szét a csöveket a nagyobb belső nyomás miatt. A világszerte értékesített Fordok több mint felét 1000 méternél magasabban fekvő területeken használják.

„Látjuk, hogyan működnek az ablaktörlők sarkvidéki hőmérsékleteken és hogyan változik a motor teljesítménye extrém hidegben vagy forróságban, de még azt is megmérhetjük, mennyi hó hull a vezető fejére, amikor kinyitja az autó ajtaját. Ez a hely egy mérnök álma,” vélekedett Michael Steup, a Ford Európa Környezeti Tesztközpontjának projektmenedzsere.

A létesítmény összesen 11 megawatt áramot használ fel, ami elegendő lenne egy 2400 lakosú település ellátására. Az összes felhasznált áram környezetbarát és megújuló forrásból származik. A RheinEnergie vállalat tanúsítvánnyal rendelkező, fenntartható, skandináv forrásból származó áramot szállít a városban működő összes Ford-létesítmény ellátására.

Az izgalmas kölni tesztközpont mellett a Ford egyéb tesztlétesítményeket is működtet Európában, például Belgiumban a Ford Lommel Próbapályát, ahol kátyús tesztutakon, erős oldalszélben, illetve sós, vagy iszapos fürdőben, sártengerekben is kipróbálhatók az autók.

Hírek

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Kazár Miklós: “Jó az irány, ezt kell folytatni”
Next Post: Le ne maradj!

Kapcsolódó cikkek

  • Defender XS Edition Bemutató
  • 25 éves a Skoda Felicia Hírek
  • 36 százalékkal nőtt az új traktorok forgalma tavaly Hírek
  • Tehergépkocsival ütközött és meghalt egy motoros Lentikápolnánál Hírek
  • Formula Student Symposium az Audi Hungaria támogatásával Ctrl+C - Ctrl+V
  • Helyreállt a forgalmi rend Csepelen Hírek

Keresés

2023. április
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« márc    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Rambo 2. – Digitálisan felújított 4K
  • Marad vagy múlik az online kereskedelem térhódítása?
  • Disney Baby – Első kalandok 7. – Első meséim Micimackóval
  • Világító homlokzat és 3D betonnyomtató
  • Világszínházi ünnepre készül a MITEM
  • Van képünk hozzá (23.04.01.) – Hyundai Sonata
  • Verstappen a pole pozícióban
  • Verstappen az első, Alonso a második szabadedzés leggyorsabbja
  • Van képünk hozzá (23.03.31.) – Toyota C+ walk s
  • Új lelátót építenek a Hungaroringen
  • A Chevrolet Traverse is abszolválta az IIHS töréstesztet
  • A tesztek során a kutatók eddig nem találtak emberre veszélyes vírusokat a hazánkban terjedő inváziós szúnyogokban
  • Sikeresen tesztelték a Wigner FK szakemberei a szupravezető részecskegyorsító mágnest Svédországban
  • A Ford Explorer jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • “Kicsit szarul” működik az e-matrica lekérdezés – De, nem mindenhol!
  • Húsvéti Kenyérlelke családi nap a Fény Utcai Piacon
  • KávéBár Bazár 2023
  • Akár 60%-os húsvéti árcsökkenés az ALDI-nál
  • (K)Áder János szerint jó hír, hogy jövőre visszaválthatók lesznek az italosüvegek és -dobozok
  • Több cukrot, lisztet, olajat, tejet, csirkemellet és tojást vehetünk mostantól a SPAR-üzletekben
  • Alaposan körbejárták a Nissan Townstar modellt is
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Peugeot 508 SW
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • A 2023-as AMTS – Autó Motor & Tuning Show – minden korábbi rekordot megdöntött Ctrl+C - Ctrl+V
  • Franciaországban megtiltják a 14 éven aluliak számára az elektromos roller használatát Hírek
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT