Jön a Hyundai XCIENT Fuel Cell hidrogén üzemanyagcellás nehéz teherjármű

A Hyundai Motor az XCIENT Fuel Cell hidrogén üzemanyagcellás teherjármű megjelenésének és teljesítmény-jellemzőinek frissítésével készül a típus globális bevezetésére

  • A 2021-es modellévben a Hyundai XCIENT Fuel Cell hidrogén üzemanyagcellás nehéz teherjármű merész rajzolatú hűtőmaszkot, valamint nagyobb motorteljesítményt kínál
  • A Hyundai 2021 során további 140 darab XCIENT Fuel Cell teherjárművet szállít ki európai ügyfeleinek, összhangban a vállalat azon szándékával, hogy 2025-re összesen 1600 példányban értékesítse a hidrogén üzemanyagcellás járművet
  • A Hyundai XCIENT Fuel Cell a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás technológiákkal szerzett, több mint két évtizedes tapasztalatát hasznosítva járul hozzá egy hidrogén alapú társadalom létrehozásához Európában, Észak-Amerikában és Kínában

A Hyundai Motor Company a mai napon bemutatta a világ első sorozatgyártású, hidrogén üzemű nehéz teherjárművének, az XCIENT Fuel Cell modellnek az átdolgozott kiadását.

A formavilágában és teljesítményében egyaránt megújult, károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő nehéz teherjármű ezzel még vonzóbbá vált a világ vállalati flottái számára.

„A Hyundai Motor az üzemanyagcella-technológiával szerzett, több mint 20 éves tapasztalatára építve alapozza meg álma: egy környezetbarát, hidrogén alapú társadalom létrehozását.” – mondta Jaehoon (Jay) Chang, a Hyundai Motor Company haszonjármű részletének elnök-vezérigazgatója. „A 2021. modellévi XCIENT Fuel Cell teherjármű révén a Hyundai hozzájárul a hidrogén üzemű haszonjárművek széles körű elterjedéséhez.”

A Hyundai idén augusztusban megkezdi a 2021. modellévi XCIENT Fuel Cell teherjármű gyártását.

Kedvezőbb vezethetőség, tetszetősebb formaterv, jobb teljesítmény

A Hyundai átdolgozta az XCIENT Fuel Cell megjelenését és teljesítményét, még jobb vezethetőséggel vértezve fel a hidrogén üzemű teherjárművet.

Az XCIENT Fuel Cell módosított formavilága kifejezi a gépkocsi dinamikus, környezetbarát teljesítményét. A lineáris és merész ‘V’ alakú króm részletekkel díszített, többdimenziós rácsmintákat alkalmazó új hűtőmaszk jól tükrözi az ultramodern hidrogén üzemanyagcellás elektromos teherjármű páratlan kiállását, miközben fontos praktikus jellemzőkkel is bír. A hűtőmaszkot keretező kék szín és a felragasztott grafikai díszítőelemek az XCIENT Fuel Cell teherjármű környezetbarát hidrogén üzemanyagára utalnak.

A 2021. modellévi XCIENT Fuel Cell 180 kW-os hidrogén üzemanyagcellája két darab, egyenként 90 kW-os FC kötegből áll, amelyeket kifejezetten ehhez a nehéz teherjárműhöz módosítottak. Az üzemanyagcella tartósságát növelték, míg a jármű általános energiafelhasználását csökkentették, így az XCIENT Fuel Cell maximálisan összhangban áll a haszonjármű-flottákat üzemeltető ügyfelek elvárásaival. A 350 kW teljesítményű, 2237 Nm maximális forgatónyomatékú villanymotor fokozottan dinamikus menetteljesítményeket tesz lehetővé.

A fedélzeten elhelyezett hét (7) nagy kapacitású hidrogén üzemanyagtartályban összesen mintegy 31 kg-nyi üzemanyag fér el; az XCIENT Fuel Cell emellett egy három akkumulátorból álló, összesen 72 kWh kapacitású akkumulátor-csomaggal is rendelkezik. A 2021. modellév XCIENT Fuel Cell maximális hatótávolsága mintegy 400 km. A hidrogén üzemanyagtartályok teljes feltöltése a környezeti hőmérséklettől függően 8-20 percet vesz igénybe.1

A 2021. modellévi XCIENT Fuel Cell az elődmodellnél alkalmazott 4×2 hajtásképlet mellett immár 6×2-es, merev felépítményű kivitelben is választható.

Az XCIENT Fuel Cell Európa, Észak-Amerika és Kína útjain

A továbbfejlesztett modell bevezetésével a Hyundai fel kívánja gyorsítani a hidrogén üzemanyagcellás nehéz teherjármű globális térnyerését.

A Hyundai a tavalyi év során összesen 46 darab XCIENT Fuel Cell teherjárművet szállított le Svájcba. 2021 májusáig a már üzembe helyezett járművek összesített futásteljesítménye meghaladta a 750 000 kilométert. A becslések szerint a hidrogén üzemű teherjárművek ezen táv megtétele során mintegy 585 tonnával kevesebb széndioxidot bocsátottak ki, mint dízelüzemű társaik.2

A Hyundai 2021 végéig további 140 darab új XCIENT Fuel Cell teherjárművet szállít ki Svájcba annak a középtávú tervnek a keretében, amely szerint 2025-re 1600 üzemanyagcellás nehéz teherjárművet készül forgalomba állítani Európában. A Hyundai Hydrogen Mobility (a Hyundai Motor és a H2 Energy vegyes vállalata) már azon dolgozik, hogy az XCIENT Fuel Cell teherjárművet más európai piacokon is bevezethessék.

„Ügyfeleink rendkívül elégedettek a teherjármű minőségével és vezetési komfortjával. Svájcon kívül is jelentős az érdeklődés a jármű iránt. Bízunk benne, hogy jövőre más európai országokban is megjelenhetnek az XCIENT Fuel Cell teherjárművek.” – mondta Mark Freymueller, a Hyundai Hydrogen Mobility vezérigazgatója.

A Hyundai még az idei évben az észak-amerikai piacon is be kívánja vezetni az XCIENT Fuel Cell teherjárművet. Az Egyesült Államokban számos helyi önkormányzattal és logisztikai vállalkozással folytat tárgyalásokat a vállalat, arra törekedve, hogy különböző felhasználási területeken megosztott üzemeltetési konstrukcióban vezesse be hidrogén üzemű teherjárműveit. A Hyundai emellett olyan XCIENT Fuel Cell bemutatók és demonstrációs turnék szervezésében is gondolkodik, amelyen keresztül a nagyközönség is megismerheti a technológiát.

Kínában ugyancsak komoly, széles körű érdeklődés mutatkozik a hidrogén üzemű nehéz teherjárművek iránt. A Hyundai jelenleg is számos lehetőséget mérlegel arra, hogy kínai állami és versenypiaci szereplőkhöz eljuttassa hidrogén üzemanyagcellás technológiáját.

– Vége –

Legfőbb műszaki adatok:

* MEGJEGYZÉS: A műszaki adatok, illetve felszereltségi tartalmak előzetes bejelentés nélkül módosulhatnak.



A 2021. modellévi XCIENT Fuel Cell
Modell
4×2 Cargo6×2 Cargo
Jármű típusa
CsomagtérCsomagtér
Fülke típusa
Alvófülke nélküliAlvófülke nélküli
Hajtásképlet
Balkormányos / 4×2Balkormányos / 6×2
Méretek [mm]

Tengelytáv
51305000 + 1350
Teljes (járóképes alváz)


Hosszúság97459745

Szélesség2540 (oldalsó védőelemekkel, EU & Svájc)2540 (oldalsó védőelemekkel, EU & Svájc)

Magasság3730 (alapkivitelű spoilerrel) 3900 (kiegészítő spoilerrel)3730 (alapkivitelű spoilerrel) 3900 (kiegészítő spoilerrel)
Tömeg [kg]


Megengedett legnagyobb össztömeg19 50027 500

Elöl / Hátul8000 / 11 5008000 / 11 500 + 8000
Járműszerelvény megengedett legnagyobb össztömege36 00040 000
Kalkulált menetteljesítmények

Legnagyobb sebesség
85 km/óra85 km/óra
Hajtáslánc


Üzemanyagcella kötegek180 kW (90 kW x 2)180 kW (90 kW x 2)
Akkumulátor
630 V / 72 kWh630 V / 72 kWh
Motor350 kW / 2237 Nm350 kW / 2237 Nm
Erőátvitel Allison ATM (hatfokozatú)Allison ATM (hatfokozatú)
Hidrogén tartály

Kapacitás (hasznos)
31 kg H2 (100%-ig töltött tartály esetén felhasználható hidrogén)31 kg H2 (100%-ig töltött tartály esetén felhasználható hidrogén)
Fékrendszer


Üzemi fék
TárcsaTárcsa
Segédfék
Retarder + regeneratívRetarder + regeneratív
Felfüggesztés


TípusElöl / HátulLégrugózásLégrugózás
AbroncsElöl / Hátul315/70R22.5315/70R22.5
Funkció


Elülső ütközés-elkerülő támogatás (FCA)alapfelszerelésalapfelszerelés
Intelligens sebességtartó automata (SCC):alapfelszerelésalapfelszerelés
Elektronikus fékberendezés (EBS) +alapfelszerelés (a VDC tartalmazza az ABS funkciót)alapfelszerelés (a VDC tartalmazza az ABS funkciót)
Járműdinamikai szabályozó rendszer (VDC)
Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDW)alapfelszerelésalapfelszerelés
Vezető oldali légzsák
alapfelszerelésalapfelszerelés
Elektromos támogatású hidraulikus kormányszervo (MAHS)OpcióOpció

1 Az XCIENT Fuel Cell 350 bar töltőnyomású hidrogén rendszerre épül.

2 Az XCIENT Fuel Cell teherjárművel azonos kategóriába sorolt dízelüzemű teherjárművek kilométerenként átlagosan 0,78 kg széndioxidot bocsátanak a légkörbe.