Kalapács alatt a szakkommentátor „értéktelen” Toyota Camry-ja

Egy amerikai motorsport-szakkommentátor komoly összegeket fordított arra, hogy saját ízlésére formálja Toyotáját. Az autót most elárverezi, és ahogy a licit áll, jóformán ingyen juthatunk hozzá az összes speciális extrához.

Rutledge Wood a Top Gear műsorvezetőjeként és motorsport-kommentátorként prominens alakja Észak-Amerika benzinvérű közösségének. Az már kevésbé közismert tény, hogy Wood lelkes rajongója a japán autóknak, de nem ám eredeti állapotukban: időt és költséget nem sajnálva átalakítja azokat. A jelek szerint ő is azon emberek közé tartozik, akik a projekt végeztével új építenivaló után néznek, mert autóit rendre árverésre bocsátja.

Most is épp ebben a fázisban tart: miután elkészült teljességgel egyedi Toyota Camryja, máris kalapács alá küldte azt. A 2018-as gyártású, 3.5 V6-os benzinmotorral szerelt, TRD kivitelű szedánra jelenleg 37 ezer dollárnál tart a licit, ami nagyjából megegyezik az autó újkori árával. Más kérdés, hogy saját bevallása szerint ennél is jóval többet: nagyjából 100 ezer dollárt fordított a Toyota csinosítására.

Az autó kapott egy teljes körű optikai csomagot, amelynek húsz karosszéria-elemét egyedileg tervezték meg, és 3D nyomtatóval készítették el. Ha már úgyis fényezni kellett a Toyotát, kikevertek hozzá egy speciális kékes-lilás árnyalatot, amelyet fantáziadúsan Blurple (blue és purple) névre kereszteltek. A karosszéria színéhez passzoló rózsaarany felületkezelést kaptak a 20 colos Rotiform keréktárcsák.

Hogy ki mit szól ezekhez a részletekhez, az persze ízlés dolga, az észak-amerikai motorsport körökben nagy névnek számító beszállítóktól származó fékrendszerről (Wilwood Dynalite) és futóműről (Megan Racing) azonban nincs mit vitatkozni: ezekkel már maximálisan kihasználhatók a 301 lóerős benzinmotorban rejlő tartalékok.

Az utastérben alkalmazott módosítások a funkcionalitást nem, a közérzetet azonban annál inkább javítják – különös tekintettel a padlószőnyegre, amelyet az építtető tulajdonos karikatúrája díszít. Az őzbarna bőrbe burkolt beltérben hatásosan mutat a karbon kormánykerék, amelyről a középállást jelző, világoskék sáv sem maradt le.

Hogy mindez megér-e 37 ezer dollárt, azaz közel 13 millió forintot, azt mindenkinek magának kell eldöntenie. Az autó használati értékét némileg csökkenti, hogy a Megan Racing futóműszettjei tudomásunk szerint nem rendelkeznek közúti homologizációval, azaz kizárólag versenypályán használhatók. A stílusnak azonban ára van, amit olykor nem pénzben kell megfizetni.

Fotók: Carbuzz