Kampány a kulturált viselkedésért a közlekedési kultúra napján
A közlekedésben és a mindennapokban is a kulturált viselkedésre hívja fel a figyelmet csütörtökön a közlekedési kultúra napja alkalmából indított kampány – tájékoztatta a szervezőbizottság az MTI-t.
A közleményben azt írták, május 11-én a közlekedőket és a közlekedésben dolgozó szakembereket ünneplik.
Idén 106 cég, szervezet 110 rendezvényt tart országszerte, a többi között a MÁV, a Volánbusz, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság, a BKV, más városi közösségi közlekedési vállalatok, a közútkezelők és a Közlekedéstudományi Intézet is csatlakozott a kampányhoz, amelynek szlogenje: „Legyen minden nap a kulturált és biztonságos közlekedés napja!” – közölték.
A szervezők idézték Bíró Józsefet, a kampány alapítóját, az esemény koordinációs munkabizottságának vezetőjét, aki úgy fogalmazott, a kilenc éve indított kezdeményezéssel arra kívánják felhívni a társadalom, a közvélemény figyelmét, hogy a közlekedésben nem egyedül, hanem kölcsönösen, partnerként kell figyelni mindenkire, és hogy az utazást egy mindennapi örömforrásként kell megélni.
A csütörtöki rendezvények lehetőséget teremtenek arra, hogy a közlekedéshez kapcsolódó szakmai közösség és a civil társadalom találkozzon a közlekedési kultúra, azon belül kiemelten a biztonság összetett kérdéseivel – írták.
Kitértek arra, hogy idén is lehetett szavazni az év kerékpárútjára, körforgalmára, hídjára, de pályázati felhívás jelent meg az év társadalmi felelősségvállalójára, közlekedési kiadványára és közlekedésbiztonsági fotójára is.
A közlekedési kultúra napjához kapcsolódóan a Hungaroring Groupama Tanpályán ismert személyiségek vezetéstechnikai gyakorlatokkal hívták fel a figyelmet a biztonságos és kulturált közlekedésre.
A Művészetek Palotájában a szervezők szakmai konferenciát tartanak, míg a nap zárásaként a MÁV Szimfonikus Zenekar a budapesti közlekedési csomópontokban zenés produkciókat mutat be – olvasható a közleményben.