Károsanyag-, stressz- és balesetmentes okosvárost fejlesztenek

  • 2050-re a globális népesség nagyjából kétharmada él úgynevezett megavárosokban
  • Felismerve a felgyorsult urbanizációval járó problémákat, a Bosch a városok és agglomerációk mobilitási szolgáltatójává válik
  • Az autócentrikus városoknak leáldozott, a jövő a multimodális közlekedésé

Egyre többen térnek vissza a városokba, vagy kívánnak ott élni a jövőben.

Becslések szerint 2050-re már több mint hatmilliárd ember él az úgynevezett megavárosokban, kétszer annyian, mint most. Ezzel párhuzamosan a városi forgalom is csaknem a háromszorosára duzzad majd, ami pedig intenzívebb forgalmat és környezetszennyezést, nagyobb zajt és jóval több, a forgalomban eltöltött időt is jelent.
Egy megaváros népessége meghaladja a tízmillió főt, és általában egy vagy két nagyvárosi területből áll, amelyek szoros kapcsolatban állnak egymással. A megavárosok helyzete jelenleg robbanásponthoz közelít, világszerte számos helyen fenyeget már teljes közlekedési káosz. Tekintve, hogy 2050-re a globális népesség nagyjából kétharmada él majd nagyvárosi agglomerációkban, s ez jelentősen növeli az urbanizáció >>>