Kemény sportverzió készülhet a Lexus elektromos szabadidőjárművéből

A Lexus a közelmúltban levédette az RZ F elnevezést. A márka történelméből kiindulva ez egyetlen dolgot jelenthet: egy nagyon erős, jól vezethető modellváltozat érkezését.

Amikor a Lexus 2023-ban bemutatta, és a világ több jelentős autószalonjában kiállította az RZ Sport tanulmányautót, az első pillantásra nem tűnt többnek figyelemfelkeltő ujjgyakorlatnál. Nem mintha a Lexus történetében ne játszottak volna kulcsszerepet a nagyteljesítményű modellek, modellváltozatok, de a négy darab kagylóüléssel és dupla hátsó szárnnyal szerelt, a szélesebb kerékdobokban nagy sebességnél jelentkező túlnyomást eltúlzott aerodinamikai elemekkel elvezető koncepciójármű egyáltalán nem tűnt gyárthatónak, pontosabban eladhatónak.

Ehhez képest idén januárban a Lexus bemutatta az RZ 450e F Sport Performance modellváltozatot, amely minden agresszív optikai részletében megegyezik a korábbi tanulmányautóval, a 21 colos keréktárcsáktól kezdve a fényezetlen szénszálas aerodinamikai elemeken és tetőlemezen át az autó számos külső és belső pontját díszítő kék részletekig. Két fontos megkülönböztető jegy azonban hiányzik erről a csupán 100 példányban gyártandó, és sorsolás útján megvásárolható különkiadásról: a kagylóülések és a megnövelt teljesítményű hátsó villanymotor.

Az RZ F név levédetése azonban reménykedésre ad okot: az F almárka immár tizenhét éve kínál rendkívül kiélezett, jelentősen megnövelt teljesítményű modelleket, a műfajt megteremtő IS F-től kezdve az ikonikus LFA szupersportkocsin keresztül a mindmáig forgalmazott RC F, illetve a 2016-tól 2020-ig gyártott GS F modellekig. Amennyiben a Lexus nem csupán azzal a céllal regisztráltatta a jellegzetes hárombetűs típusjelzést, hogy megelőzze az esetleges visszaéléseket, akkor hamarosan megvalósulhat a 230 helyett 300 kW (408 LE) teljesítményű, vagy akár még erősebb elektromos sportcrossover. A motorteljesítmény azonban nem minden: a Lexus F modellek hagyományosan áthangolt felfüggesztést és kormányművet, feljavított fékrendszert és jelentősen merevített karosszériát kapnak.

Egy ilyen verzió érkezését az is hihetővé teszi, hogy a Lexus már gőzerővel dolgozik egy olyan akkumulátoros elektromos sportautón, amely – ha hivatalosan ezt nem is fogják kimondani – végre betöltheti az LFA helyén több mint tíz éve tátongó űrt.

Fotók: Lexus