A készpénzes autóvásárlás helyett egyre népszerűbb a tartós bérlet
Számos lehetőség közül választhatunk, ha autót szeretnénk vásárolni. A piaci trendek alapján elmondható, hogy mind a készpénzes, mind a hitelre történő vásárlás kezd háttérbe szorulni. A bankok és az ügyfelek többsége már a lízingelést részesíti előnyben. „Jelenleg a magánszemélyek is élvezhetnek olyan megoldásokat, melyek korábban csak a cégek számára voltak elérhetőek. A szolgáltatások köre is bővül, már fix havidíjért akár évente vadonatújra cserélhetik autójukat az ügyfelek, ha igénylik” – hívta fel a figyelmet Sallai Sándor, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi igazgatója.
Autóhitelnél a bank pénzt ad a vevőnek arra, megvásárolja a kiszemelt autót. A jármű tulajdonjoga az első perctől fogva a hitelfelvevőé lesz, a tartozást pedig a banknak kell folyamatosan törleszteni. A lízingnél viszont csak az utolsó részlet kifizetésével kerül az autó tulajdonjoga az ügyfélhez. „Az évtized elején kiderült, hogy tömeges nemfizetés esetén a hitelkonstrukció nem előnyös sem az ügyfeleknek, sem a bankoknak. Ezért terjed el egyre jobban az utóbbi időben a lízing, ahol maga a gépjármű az elsődleges fedezet, ha baj van abból könnyen és gyorsan tud pénzt csinálni a lízingcég.” – hívta fel a figyelmet Sallai Sándor, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi igazgatója. Hozzátette: lízingnél az utolsó lízingdíj megfizetéséig nem az ügyfél, hanem a lízingcég a jármű tulajdonosa. A lízingcég vásárolja meg az autót azért, hogy azt az ügyfél használatába adja.
Tartós bérlés előnyei
Az autóvásárlás nem minden esetben a legjobb megoldás, ha valaki autóval szeretne közlekedni. Egy jármű megvétele előtt számításba kell venni az adott modell lehetséges üzemanyag-, szervizelési-, biztosítási- költségeit, nem utolsó sorban pedig az értékcsökkenést is. Nem véletlen, hogy külföldön és hazánkban egyre népszerűbb a bérlés. Az úgynevezett operatív lízing, más szóval tartós bérlet megfelelő megoldás lehet azok számára, akik autóval szeretnének közlekedni, de a tulajdonszerzéshez kapcsolódó hátrányokat nem szeretnék elszenvedni. „A tartós bérlet esetén ugyanúgy a lízingcég, illetve bérbeadó cég vásárolja meg a gépjárművet, csak sokkal kedvezőbb feltételekkel tudja a használatunkba adni rövidebb, vagy hosszabb ideig. Ezt a konstrukciót ráadásul cégek és magánszemélyek is igénybe vehetik akár minimális kezdő befizetéssel” – tette hozzá a Duna Autó Zrt. kereskedelmi igazgatója.
Akár évente cserélheti autóját
Ezen tartósbérleti konstrukciók jellemzően teljes szolgáltatással párosulnak. A bérbeadó cég fizeti az autóra a biztosítást, az adókat, ők cserélik a gépjárművön a gumikat, ők tárolják a gumigarnitúrákat, elvégzik az autókon a kötelező szervizeket, csereautót adnak a javítás időszakára, eljönnek az autóért és akár az üzemanyagkártyát is biztosítanak. Van már olyan kereskedői lízingcég, amelyik rájött, hogy a hagyományos tartósbérletnél és flottakezelési szolgáltatásnál rugalmasabb megoldásokra van szükség és nem csak cégekben kell gondolkodni a tartós bérlet terén. „A Duna Autó Zrt-nél már azt is lehetővé tettük, hogy az ügyfél fix havi díjért évente új autóba ülhessen. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a cég nem az olajcserét végzi el évente az autón, hanem magának az autónak a cseréjét egy vadonatújra. Senki más nem kínálja jelenleg a piacon azt a lehetőséget, hogy az ügyfél változatlan havidíj fizetése mellett évente eldöntheti, hogy ugyanannak a modellnek a legújabb változatát kívánja tovább használni, vagy átül egy másik márka vadonatúj autójába ugyanazon szerződés keretein belül, mindezt akár többször is. Így céges, vagy magán felhasználóként akár több autót is kipróbálhat az ügyfél, ami életszerűbb, mint éveken keresztül ugyanazt a gépjárművet használni, hiszen bővülhet a család, változhatnak az igények” – hangsúlyozta Sallai Sándor.
Duna Autó Zrt.
A cég történelme 1989-ig nyúlik vissza, kezdetben keleti márkák (Kamaz és Star) személy- és teherautók értékesítésével és javításával foglalkoztak. Ezt idővel Mitsubishi és Volvo márkájú járművek értékesítése váltotta fel. Később a figyelem a személygépjárművek felé terelődött. Jelenleg a Duna Autó Zrt.-nél 14 márka kínálatából választhatnak új autókat az érdeklődők és 18 márkaszervizben várják a szakképzett alkalmazottak az autójavítással kapcsolatos feladatokat. Az országosan és regionális szinten is egyedülálló márkaválaszték (Fiat, Honda, Hyundai, Kia, Lada, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Volvo, Használtautó) és számos kiegészítő szolgáltatás mellett egy márka független karambolos javítóközpont is sikeresen működik immár 1989 óta az Óbuda szívében található cég, négy és fél hektáros telephelyén. Hazánk legnagyobb márkapalettájával rendelkező márkakereskedésének szervizeiben évente több mint 30 ezer javítást végeznek.
A Duna Autó Zrt. 270 embert foglalkoztat, emellett szívesen látnak érdeklődő, nappali tagozatos hallgatókat duális képzéskeretein belül a Zsigmond Király Főiskola gazdálkodási és pénzügyi alapképzési szakairól. A szakmai gyakorlatok terén pedig a Váci SZC Király Endre Szakgimnáziummal és Szakközépiskolával, a Fáy András Közlekedésgépészeti Szakgimnáziummal, valamint a Bánki Donát Közlekedésgépészeti Szakgimnáziummal és Szakközépiskolával működnek együtt. A cég árbevétele tavaly 21,4 milliárd forint volt és bevételének egy részét társadalmi szerepvállalásra fordítja. Többek között szabadidős tömegrendezvényeket, egészségügyi és oktatási programokat is támogatnak.