• Egyéb

Két euro-paletta fér a multifunkcionális áruszállítóba

  • Első osztályú raktér, 1000 kg teherbírás, akár 4,4 köbméter térfogat és 3440 mm raktérhossz
  • Kapható rövid és hosszú változat, duplafülkés és felnyitható tetejű kivitel is
  • Opel-újdonság a túlterhelés-jelző és az „építkezési” csomag
  • Szuper kényelem, exkluzív fűthető kormánykerék és első ülések, kétzónás klíma

Rüsselsheim. Az új Opel Combo a kereskedők és az iparosok hatékony szállítóeszköze. Teljesen új felépítésének köszönhetően sokféle konfigurációt és remek helykihasználást kínál a kompakt, multifunkcionális haszonjármű ötödik generációja. A Combo 4,40 méteres rövid-, illetve 4,75 méteres hosszú változatban áll rendelkezésre – mindkettő két- vagy háromszemélyes fülkével. Választható továbbá tágas, ötszemélyes duplafülke is. Az Opel új, kompakt áruszállítójának 4,4 köbmétert elérő raktere nagyobb, mint ebben a szegmensben a vetélytársak többségéé. Teherbírása akár 1000 Kilogramm, és rakterében 3440 milliméter hosszúságú tárgyakat, illetve anyagokat vihet el.

Döntő előny sok hivatásszerű felhasználónak, hogy a praktikus kialakítású raktér elég széles a kerékdobok között két euro-paletta elhelyezésére, mind a rövid-, mind a hosszú változatban. Hosszú tárgyakat, például faléceket pedig az opcionális, felnyitható „zsiráftetőn” lejtősen kidugva lehet elvinni. Egyedülálló a kategóriában a szenzorvezérlésű túlterhelésjelző1, amely gombnyomásra mutatja, hogy mennyit lehet még berakni. Speciális „építkezési” csomag gondoskodik arról, hogy nehéz terepen is megbízhatóan szállítsa le rakományát a Combo.

Az új Combo elsősorban és legfőképpen praktikus! Ez persze korántsem jelenti, hogy vezetője vagy utasai kénytelenek lennének kompromisszumba belemenni a komfortját illetően. Az új generációt ugyanis eleve személyautós standard szerint tervezték, ennek megfelelően magas szintű kényelemmel és technikával. Tehát egy kompakt méretű, mégis tágas és variálható áruszállító – de a benne ülőknek nyújtja azt is, amit egy személykocsi.

Kompakt jármű, hatalmas raktérrel

Az Opel Combo ötödik generációját az európai könnyűhaszonjármű-piacon vezető szerepet játszó PSA csoport teljesen új platformjára fejlesztették, ennek megfelelően tökéletesen megfelel a felhasználók igényeinek. Különféle variációi számos konfigurációt és alkalmazást tesznek lehetővé:

  • A 4,40 méteres, 2785 milliméteres tengelytávú rövid változat, a felszereltségtől függően, egy vagy két tolóajtóval rendelhető meg. Raktere 3,3 − 3,8 köbméter, teherbírása eléri az 1000 kilogrammot. Akár 3090 milliméter hosszú tárgyakat is be lehet rakni. Pusztán ezekkel az adatokkal kategóriájának élvonalában áll az új Combo, de aki még hosszabb dolgokat szállítana, extraként megrendelheti a kétszárnyas hátsó ajtajú kivitelhez a praktikus tetőajtót. Így lejtősen elhelyezhet legfeljebb 100 kilogrammnyi rakományt, anélkül, hogy menet közben nyitva kellene tartani a hátsó ajtót. A tetőajtó 40 fokos szögig nyitható, nyílásmérete 1.201 x 617 milliméter. Ennek köszönhetően akkor is simán elfér még egy létra, ha dugig van a raktér egyéb munkaeszközökkel – majdnem szó szerint a csillagos ég a határ…
  • A 4,75 méter hosszú XL-variáns tengelytávja 2975 milliméter, raktere akár 4,4 köbméter, ahová 3440 milliméteres tárgyak tolhatók be. A gyors és könnyű hozzáférés érdekében standard a két tolóajtó.

Nagy előny, hogy a rakodóperem magassága csak 580 milliméter. A kerékdobok között annyi a hely, hogy két euro-palettát lehet beemelni villás targoncával – még a rövid változatba is. Gyors a be- és kirakodás, ami nem csak logisztikai cégeknél számít sokat.

Nem feledkeztek meg a biztonságról sem: a padlón hat, illetve opcióként az oldalfalak félmagasságában további négy rögzítő gyűrűhöz pányvázható ki a rakomány. A rakteret válaszfal – teljesen zárt kivitelű, vagy védőrácsos ablakú – különíti el a vezetőfülkétől. Nemcsak egy erős fékezéstől előre repülő tárgyaktól véd meg, hanem el is szigeteli a raktérből érkező zajokat és szagokat. A raktér meghosszabbítása érdekében a dupla kísérőülésű modell válaszfalában átrakónyílás van a külső ülés fölött.

Túlterhelés-jelző szolgálja a biztonságot

Opel-újdonság a túlterhelés-jelző1. A rendszer érzékelői motorindításkor automatikusan, illetve álló helyzetben gombnyomásra megmérik a tengelyek terhelését. Ha túllépi a súly a megengedett hasznos teherbírás 80 százalékát, fehér LED-jelzés villan fel, a limit meghaladásakor pedig narancsszínű, felkiáltójellel kiegészítve. Ez nemcsak esetleges bírságtól óv meg közúti tengelynyomás-ellenőrzéskor, hanem nagyon fontos biztonsági tényező is, hiszen egy túlterhelt járműnek romlanak a menettulajdonságai, és hosszabb a fékútja. Baleset után előfordulhat, hogy megtagadja a fizetést a biztosító. Nem elhanyagolható gazdasági szempont az sem, hogy gyorsabban használódnak el a gumiabroncsok és a lengéscsillapítók. Mindez elkerülhető egy ellenőrzéssel indulás előtt.

Az új Combo könnyű haszonjármű megrendelhető egy speciális „építkezési“ csomaggal is. Ebbe 30 milliméterrel nagyobb szabad magasság, első stabilizátor, nagyobb kerékméret és variálható hátsó rugó tartozik. Úttalan helyeken ennek, illetve az adaptív IntelliGrip kipörgésgátlónak (lásd az „Asszisztensrendszerek és csatlakoztathatóság“ fejezetet) mindig megbízhatóanél célba a jármű.

Egész brigád befér a duplafülkés Combóba

Ha több kollégának kell beszállni, duplafülkés Combo a megoldás. Öten foglalhatnak helyet benne, miközben munkaeszközeiket a válaszfal mögött tárolják biztonságosan. Amennyiben nagyobb raktérre van szükség, helytakarékosan össze lehet hajtani a hátsó üléspadot, és a válaszfalat előretolni az első ülések mögé. Extra hosszú tárgyak szállításához ez esetben is van ajtó a válaszfalban. Ezekkel az okos megoldásokkal egyszer brigádbuszként, másszor kibővített rakterű furgonként szolgálhat a Combo.

A napi munkához vagy egy kiszálláshoz szükséges apróbb dolgokat számos rakodóhely várja az új Combóban. A második sori utasok az első ülések támlazsebébe tehetik holmijukat. Kesztyűtartóból kettő van, és mivel az utasoldali frontlégzsákot a tetőben helyezték el, a fölső olyan tágas, hogy nagyobb tárgyak is elférnek benne.

Az Opel Combo kényelmes, mint egy személyautó

Nemcsak a Combo Life flexibilis és komfortos, hanem az Opel Combo könnyű haszonjármű változata is: ezt mutatják például a variálható üléskonfigurációk, a négy irányban állítható vezető- és kísérőüléstől a hatféleképpen állítható, deréktámaszos vezetőülésig, amelyhez kartámla, illetve alatta rakodóhely tartozik. A kocsikísérőknek alternatívaként dupla első ülés választható – akár elcsúsztatható asztalkával, amelyen megálláskor el lehet végezni a papírmunkát.

Hideg napokon tovább fokozza a vezető és az első utas komfortját a fűthető első ülés. Egyedülálló a szegmensben az opcionális fűthető kormánykerék, amely amellett, hogy kellemes, hozzájárul a biztonsághoz, hiszen az első percektől kesztyű nélkül lehet vezetni. Ez is jó példa arra, ahogy az Opel széles vevőkörnek teszi hozzáférhetővé és elérhetővé magasabb kategóriák technikáit és komfort-megoldásait.

Kánikulában kívánságra kétzónás klímaautomata teremt kellemes hőmérsékletet az utastérben. Külön-külön szabályozhatja a vezető és az utas. Napsütés- és légpárásság-érzékelője figyelembe veszi a viszonyokat, és automatikusan vált levegőkeringtetésre, hogy megakadályozza az ablakok bepárásodását. Munkába menet a lehető legjobb csatlakoztatásról és szórakoztatásról modern multimédiás infotainment-rendszerek gondoskodnak, amelyek mind a Combo Life, mind a Combo haszonjármű-változata vásárlóinak rendelkezésre állnak (lásd az „Asszisztensrendszerek és csatlakoztathatóság“ fejezetet).