Két világ legjobbjai
A BMW és a MINI plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljei
A belsőégésű erőforrás és az elektromos motor intelligens vezérlésének köszönhetően a BMW és a MINI plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljei két világ legjobbjait kínálják az ügyfeleknek. Legfőbb erényük, hogy amíg a belvárosokban, illetve az otthon és a munkahely közötti ingázások során képesek teljesen elektromosan, károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedni, addig a hosszabbra nyúló utazások során teljes értékű autóként funkcionálnak. A rendszer a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságot a fékezéskor felszabaduló energia visszatáplálásával fokozza, a nagyfeszültségű akkumulátorban tárolt energiát pedig a hajtáslánc-technológia az utazás bármelyik szakaszában, így például kifejezetten épített környezetbe érkezve is képes hasznosítani. A modellek széleskörű alapfelszereltségének ráadásul az utastér előkondicionálása és előmelegítése is része, amely garantálja, hogy az indulás pillanatában az ügyfeleket a kívánt hőmérsékletű utastér fogadja, legyen szó akár nyári, akár téli időjárásról.
A BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljeiben, a BMW X5 xDrive45e modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,6 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 21,3 – 23,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 37 – 47 gramm / km) és az új BMW 545e xDrive limuzinban (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,4 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,3 – 16,3 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 54 gramm / km) a Steptronic automataváltóba integrált elektromos motor egy 290 kW / 394 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorral dolgozik együtt.
Azokat a modelleket, amelyeknek plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája egy négyhengeres benzinmotor és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba integrált elektromos motor együttműködésére épül, ugyancsak a sportosság és a fenntarthatóság márkára jellemző harmóniája járja át. Intenzív rendszerterhelés esetén a technológia átmenetileg plusz 30 kW / 40 lóerő teljesítmény-többlettel képes megtámogatni a két erőforrás maximális rendszerteljesítményét. Az XtraBoost funkciónak köszönhetően így ideiglenesen 215 kW-ra / 292 lóerőre nő eme plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek maximális rendszerteljesítménye. Az erő ráadásul azonnal a vezető rendelkezésére áll, amely – például padlógázas kigyorsításkor – jelentősen dinamikusabb menetteljesítményt garantál, mint a hagyományos teljesítményű belsőégésű erőforrással szerelt modellek esetében. A négyhengeres benzinmotorral dolgozó plug-in hibrid hajtáslánc-technológia a BMW 3-as sorozat és a BMW 5-ös sorozat esetében is négyféle modellváltozatban érhető el, limuzin és Touring karosszériaváltozatban, BMW xDrive intelligens összkerékhajtással vagy hátsókerék-meghajtással. A két erőforrás és a négy hajtott kerék magával ragadó előnyeit a BMW X3 xDrive30e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,4 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 16,0 – 16,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 47 – 54 gramm / km) is maradéktalanul átadja a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek.
A prémium kompakt szegmens plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW és MINI modelljei egyként osztoznak a sportos sokoldalúságon, amely a kategóriában egyedülálló hibrid-specifikus összkerékhajtásnak köszönhető. Az elektromos motor itt egy fokozatmentes automataváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, a háromhengeres benzinmotor pedig egy hatfokozatú Steptronic automataváltón keresztül továbbítja erejét az első tengelyhez. A végeredmény 162 kW / 220 lóerő maximális rendszerteljesítmény a BMW X1 xDrive25e
(átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 43 gramm / km) és a BMW X2 xDrive25e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 43 gramm / km) modellpárosban, valamint a MINI Cooper SE Countryman ALL4 modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,7 – 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 – 14,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 40 – 45 gramm / km). A BMW 225xe Active Tourer (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 gramm / km) maximális rendszerteljesítménye 165 kW / 224 lóerő.
A BMW Group innovatív digitális szolgáltatásokkal is ösztönzi a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek zéró emissziójú használatát. A BMW eDrive Zones funkció automatikusan érzékeli, ha a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modell a világ nagyvárosaiban kijelölt „zöld zónák” egyikébe érkezik és itt azonnal tisztán elektromos meghajtásra vált át. Sőt mi több, a plug-in hibrid BMW modellek emissziómentes kilométereit egyedülálló BMW Pontokkal is jutalmazza a gyártó.
Az otthoni és munkahelyi járműtöltéseket a BMW Charging és a MINI Charging termékei, illetve szolgáltatásai hivatottak egyszerűsíteni és kényelmesebbé tenni. Ilyenek többek között a Wallbox fali töltők különböző verziói – amelyeket beépítési szolgáltatással együtt kínál ügyfeleinek a bajor gyártó –, az egyedi energiatarifák lehetőségei és a világ legnagyobb villamosenergia-hálózatához kínált hozzáférés, amely csak Európában több mint 155 000 járműtöltő pontot kínál. Németországban ráadásul a BMW Group jelentős mértékben továbbfejleszti vállalati járműtöltő infrastruktúráját, mintegy 4 100 töltőponttal.