Kétliteres, turbós GR Supra érkezik

Márciustól új, kétliteres, benzines turbómotorral is kapható lesz a tavaly 17 év után feltámasztott Toyota GR Supra.

Az új erőforrás legnagyobb teljesítménye 258 LE / 190 kW, maximális forgatónyomatéka 400 Nm, a típus álló helyzetből 5,2 mp alatt gyorsul majd 100 km/órára. A könnyebb, kisebb erőforrásnak köszönhetően akár 100 kilogrammal csökken a jármű tömege, ez javítja a modell tehetetlenségi jellemzőit, és ideális 50:50 arányú tengelyterhelést eredményez.

Egy évvel azután, hogy a Detroiti Autószalonon először mutatta be a GR Suprát, a Toyota most közzétette a sportmodell első motorvariációjának: az új 2,0 literes benzines turbómotornak a műszaki részleteit. A már ismert 3,0 literes, soros hathengeres turbómotor mellett kínált új erőforrás a menetdinamikai előnyök mellett szélesebb ügyfélkör számára teszi elérhetővé a GR Supra modellt.

A TOYOTA GAZOO Racing első globális modelljeként kifejlesztett és bemutatott GR Supra igazi telivér sportautó, orrmotoros/hátsókerékhajtású hajtáslánccal, kompakt, kétüléses kialakítással és az optimális vezethetőséghez szükséges, „aranymetszés” szerinti arányokat eredményező méretekkel. Az új 2,0 literes motor révén a modell szélesebb rétegeket képes megszólítani, ráadásul mivel a motorblokk könnyebb és kisebb, mint a 3,0 literes egység, kedvezőbb tehetetlenségi jellemzőkkel és kiegyensúlyozottabb futóművel ruházza fel a sportautót, ami pedig még pontosabb és kezesebb vezethetőséget eredményez. Az új, kétliteres GR Supra gyártása hamarosan kezdetét veszi, a modell európai forgalmazása idén márciusban indul.

Új 2,0 literes turbómotor

Az új, kétliteres, soros négyhengeres motor egy darab, kettős megfúvású turbófeltöltőt kapott, az erőátvitelről nyolcfokozatú ZF automata sebességváltó gondoskodik. A motor hamisítatlan sportautós menetdinamikát és lelkesítő vezetési élményt kínál. Legnagyobb teljesítménye 258 LE / 190 kW, maximális forgatónyomatéka tekintélyes, 400 Nm. Ezzel álló helyzetből mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 250 km/óra (korlátozva.)

A motor CO2-kibocsátása 135 – 144 g/km (NEDC normára átszámolt értékek), avagy
156 – 172 g/km (WLTP norma szerint).

Menetdinamikai előnyök

Kisebb méretének és tömegének köszönhetően az új motor határozott menetdinamikai előnyökkel ruházza fel a GR Suprát. Az alapkivitelű modell 100 kilogrammal könnyebb, mint a 3,0 literes motorral szerelt variáns. Mivel pedig a motor kisebb is, mérnökeink közelebb helyezhették azt a jármű tömegközéppontjához, ami ideális, 50:50 arányú tömegeloszlást eredményezett a két tengely között. Ez közvetlen irányíthatóságot, mozgékonyságot és magabiztos vezethetőséget eredményez.

„A dinamikus kormányzás és a stabil kanyarvételi képesség érdekében sokat dolgoztunk azon, hogy a lehető legnagyobb mértékben csökkentsük az új modell tömegét, ugyanakkor 50:50 arányú tömegelosztást érjünk el.” – avat be Tetsuya Tada, a GR Supra főmérnöke. „Hatalmas kihívás volt mindezen elvárásoknak megfelelni, ám a kitűzött célokból nem engedtünk.”

Az új, 2,0 literes GR Supra tengelytávja és nyomtávja közötti arány továbbra is az „aranymetszés” szabályaihoz igazodik, ami optimális vezethetőséget és irányíthatóságot eredményez. Ez az arány a GR Supra minden kivitele esetében 1,55, azaz beleesik az optimális tartományba.