Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Kettőből kettő

Posted on 2023.03.21.2023.03.20. By AztaCARom

A Toyotával versenyző Ogier újra vezeti a rali-vb-t

A nyolcszoros világbajnok francia nagyon simán, hetedik alkalommal nyerte meg a Mexikó-ralit, amivel új rekordot állított fel.

Két toyotás páros is felállhatott a mexikói dobogóra a 2023-as rali-világbajnokság (WRC) harmadik futamán, amely az első murvás volt a szezonban. A León környékén kijelölt poros, köves pályák, a 30 fokot meghaladó napi csúcshőmérsékletek és a nagy, néha 2800 métert is elérő tengerszint feletti magasság miatti ritka levegő embernek és autónak is komoly próbatételt jelentettek, de a Toyota GR Yaris Rally1 Hybridek komoly műszaki problémák nélkül teljesítették a versenyt. Sébastien Ogier pénteken még nagy csatát vívott Esapekka Lappival az első helyért, mindketten kihasználták, hogy a mezőny második feléből rajtoltak, így viszonylag tiszta, „portalanított” felületen mehettek, ami nagyobb tapadást jelentett számukra.

Ogier a szombati első gyorsaságin állt az élre, mikor finn vetélytársa összetörte az autóját. Ezután a rutinos francia már nem engedte ki a kezei közül a vezetést, a vasárnapi záró napot 35,8 másodperces előnnyel kezdhette meg. Végül taktikus versenyzéssel, jó gumikezeléssel, és vezetői hiba nélkül ért célba a nyolcszoros világbajnok és új navigátora, a Mexikóban először versenyző Vincent Landais, közel fél perc előnnyel a második helyezett Neuville/Wydaeghe páros (Hyundai) előtt. A győztes toyotás egység örömét tetézte, hogy a Power Stage-et is sikerült megnyerniük, így a maximális, 30 ponttal távozhatnak Közép-Amerikából. Most annak ellenére vezetik a bajnokságot 56 pontjukkal, hogy három futamból csak kettőn indultak, és a tervek szerint a továbbiakban is csak válogatott versenyeken fognak részt venni 2023-ban.

De a Toyota Gazoo Racing nem csak Ogier győzelmének örülhetett, az első négyből ugyanis három helyet a csapat párosai szereztek meg: harmadik lett Elfyn Evans és navigátora, Scott Martin, a negyedik helyen pedig a tavaly világbajnok kettős, Kalle Rovanperä és Jonne Halttunen ért célba. Jari-Matti Latvala csapatfőnök szerint ez a remek eredmény bebizonyította, hogy érdemes volt fejleszteni a holtszezonban a Yaris tempóját a kemény gumit igénylő, autógyilkos, köves-murvás pályákon, korábban ez ugyanis az autó talán egyetlen gyenge pontja volt.

Evans kicsit bosszús volt a verseny végén, mert az utolsó gyorsaságin vesztette el a sokáig féltve őrzött második helyet, a hátránya a végelszámolásnál mindössze 0,4 másodperc volt Neuville mögött. Pedig a walesi pilóta nem adta könnyen magát: vasárnap még meg tudta nyerni a rali leghosszabb gyorsaságiját, a 35,6 km-es Otatest, de aztán megsérült a Yaris futóműve, ami útszéli javítást igényelt. Bár az autóval gond nélkül célba lehetett érni, Neuville támadását már nem tudta visszaverni vele Evans, így kénytelen volt megelégedni a dobogó legalsó fokával.

Kalle Rovanperä helyzetét megpecsételte, hogy pénteken másodikként rajtolva neki is takarítania kellett a pályákat a többiek előtt. Az első nap végén már közel egy perccel volt lemaradva az elsőtől, aztán a hátránya több apró vezetői hibának is köszönhetően a verseny végére közel két percre hízott. A finn három verseny után a harmadik helyen áll a bajnokságban, a hátránya csak 4 pont Ogier mögött.

Sébastien Ogier:

„Csodálatos hétvége volt, nagyon boldog vagyok, hogy megszereztük ezt a győzelmet. Egyértelmű céllal jöttünk ide, hogy megnyerjük a ralit. Az autó remek volt végig; ez egy hibátlan hétvége volt számunkra, és egy erős hétvége a csapatnak. Ha 30 pontot szerzel, akkor tényleg tökéletes versenyed volt. Megvolt a tempónk, amikor kellett, és jól sikerült menedzselni a gumikat és a technikát, amikor arra volt szükség. Úgy éreztem, nyomnom kell a Power Stage-en is, mert szeretem azt a gyorsaságit, és fontos a pontszerzés a csapat számára. A rekordok és a számok mindig szépek, és természetesen büszke vagyok rájuk, de a legfontosabb számomra a győzelem volt.”

Végeredmény, Mexikó-rali:

1. Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) 3óra16p09.4mp
2. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) +27.5mp
3. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 Hybrid) +27.9mp
4. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 Hybrid) +1p55.3mp
5. Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) +2p58.8mp
6. Gus Greensmith/Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2) +12p31.5mp
7. Emil Lindholm/Reeta Hämäläinen (Škoda Fabia Rally2 evo) +13p04.4mp
8. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) +13p37.7mp
9. Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1 HYBRID) +15p19.6mp
10. Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia Rally2 evo) +15p56.6mp

A 2023-as Rali-világbajnokság április 20-án, Horvátországban, Zágráb környékén folytatódik, vélhetően sok magyar szurkolóval a pályák szélén. A szezon második aszfaltos versenyét tavaly Kalle Rovanperä domináns teljesítményt nyújtva nyerte meg a Toyotával.

Fotók: Toyota Gazoo Racing

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:autósport, GR YARIS Rally1, GR Yaris Rally1 Hybrid, Mexikó rali, Mexikó-rali, rali, rally, rallye, raly, ralye, Sébastien Ogier, sport, technikai sport, Toyota, Toyota GR Yaris Rally1, Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Hajtsd be a külső visszapillantót!
Next Post: Érkezik a Ford CX740S

Kapcsolódó cikkek

  • Jegy nélküli okosparkolást vezettek be több budapesti P+R parkolóban Hírek
  • A 2023-as CRF1100L Africa Twin duplakuplungos automatikus váltója Bemutató
  • Tizenöt új buszt állított forgalomba Budapesten a VT-Arriva Hírek
  • A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja Ctrl+C - Ctrl+V
  • Az MVM Csoport e-autós lakossági tartósbérleti szolgáltatást indít Hírek
  • Esőkertet avatott, majd jótékonysági ebéden vett részt Kiss Norbi az Állatok Világnapján  Hírek

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Magyarországon is bemutatja új albumát a cseh I Love You Honey Bunny
  • Akkumulátorral és okosotthon funkciókkal az optimális energiafelhasználásért
  • Új lemeze legütősebb dalához forgatott klipet Freddie
  • A Fujitsu 13. generációs Intel processzorral ellátott, új noteszgépekkel lép piacra
  • Dua Lipa megtörte a nagyobb alkotói csendet
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT