Kezdenek körvonalazódni a következő Lexus IS széria részletei

A legizgalmasabb hír, hogy visszatérhet a soros hathengeres motor a sportszedánba.

Amikor a Lexus 1998-ban bemutatta első kompakt modelljét, a szedán azonnal rendkívül kedvező fogadtatásban részesült. Nem csupán azért, mert ez volt a japán autóipar első, kifejezetten sportos prémium modellje – a szigetország korábban következetesen húzott választóvonalat a kifinomultság és a dinamizmus közé –, hanem mert piactól függően kétféle soros hathengeres motorral is elérhető volt. A belpiacra készült, változó szelepvezérlésű 2.0 literes blokk 153 lóerőt és 195 Nm forgatónyomatékot adott le, míg a nemzetközi piacokon egy 3.0 literes, 217 lóerős, 295 Nm nyomatékú hathengeres testesítette meg a kínálat csúcsát. Ez utóbbit különösen izgalmassá tette a tény, hogy közeli rokona volt a negyedik generációs Toyota Suprában szolgáló 223 lóerős, 285 Nm forgatónyomatékú szívómotornak, bár a két típusban nemcsak a motorok hangolása, hanem az erőátviteli egységek is különböztek.

Az IS-ből azóta két további széria is készült – mindkettő soros hathengeres motor nélkül –, míg a Toyota Supra kényszerpihenőre vonult. Idén azonban visszatért a legendás kupé, méghozzá stílusosan egy háromliteres, soros hathengeres turbómotorral (340 LE, 500 Nm). Ennyi év távlatából már csak a legelszántabb rajongók emlékezhetnek az egykori kapcsolatra, a Toyota azonban nem felejtett: a japán Best Car magazin úgy tudja, az IS második és harmadik (jelenlegi) generációjában alkalmazott V6-os motorokat a szedán következő kiadásában soros erőforrásra cseréli a Lexus, és ezúttal is a Supra lesz a szervdonor.

Korábban számos lehetőség felmerült már a várhatóan jövőre piacra lépő szedánnal kapcsolatban. A kétliteres, soros négyhengeres turbómotor és a 2.5 literes benzin-elektromos hibrid hajtáslánc megmaradt – legalábbis koncepciójában, hiszen az utóbbit fokozatosan új konstrukciójú egységre cseréli le különböző modelljeiben a Toyota.

Ezek mellé sorolhat be az új, soros hathengeres, háromliteres sportmotor, legalábbis bizonyos piacokon: a pletykák szerint ugyanis a Lexus egy 320 lóerő körüli, 2.4 literes turbómotor kínálatba vételét is tervezi.

Végezetül ott van még az IS F kérdése, amelyről sokat mondóan hallgat a Lexus. Az LC F feltételezett 4.0 V8-as turbómotorja helyett a kompakt sportszedán esetleg azzal a V6-os ikerturbó erőforrással valósulhat meg, amely az LS500-ban 416 lóerőt ad le. Ez a teljesítmény módosítások nélkül is bőségesnek ígérkezik a jelenlegi IS-nél vélhetően bő másfél mázsával könnyebb, 1500 kilogramm körüli újonc dinamikus mozgatására. Kérdés, hogy egy nagy presztízsű, soros hathengeres sportmotor mellett van-e értelme egy V6-os erőforrást is a kínálatban tartani…

Fotók: bestcarweb.jp