Kia értékesítési rekord és minden eddiginél magasabb piaci részesedés Magyarországon és Európában egyaránt

 2019-ben a Kia 389 151 autót értékesített az európai piacon, mely 12 hónapos értékesítési rekordot jelent  Az elmúlt 12 hónap eladás-emelkedésének hatására a márka piaci részesedése 3,2%-ra emelkedett Európában  Magyarországon az év első 9 havi eredménye alapján a Kia nyolcadik a személygépjármú piacon, a C1 szegmensben pedig a Ceed az első az új autók forgalomba helyezése alapján.

A Kia Motors összesen 120 846 új autót értékesített az EURÓPAI PIACOKON 2019 harmadik negyedévében, mellyel elérte az eddigi legmagasabb, 12 hónapos eladási számait a European Automobile Manufacturers Association (ACEA)* kimutatásai alapján. A Kia európai eladásai* 0,9%-kal emelkedtek az elmúlt egy év során; ez egyben azt is jelenti, hogy 2018 és 2019 szeptembere között összesen 389 151 új Kia talált gazdára. Ennek hatására a márka piaci részesedése 3,1-ről 3,2%-ra nőtt.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe vezetője elmondta: “Ésszerű modellpolitikánk, újdonságaink bevezetése és elektromos, valamint részben elektromos hajtásláncaink bemutatása sikerünk kulcsa. A Ceed család különösen népszerű, és az új XCeed, valamint korábban a ProCeed bevezetése is komoly piaci lendületet adott a Kiának. Ugyanakkor friss és modern elektromos, vagy részben elektromos (hibrid) hajtásláncaink szerepe kiemelten fontos a sikerben, hiszen láthatóan egyre több európai vásárló ismeri fel e hajtások előnyeit, különösen nagyra értékelve az általuk elérhető alacsony üzemeltetési költségeket.”

A Ceed család Az új Ceed sorozat ötajtós és a kombi karosszériás Sportswagon kivitel 2018 végén jelent meg, de a család a közelmúltban tovább bővült a kombikupé karosszériás ProCeeddel és az XCeed crossoverrel is. Az elmúlt 12 hónapban a Ceed különböző változatainak értékesítése 38,7%-kal nőtt, összesen 81 912 darab talált belőlük gazdára eddig 2019-ben. Szeptemberben, az XCeed első teljes piaci hónapjában, több mint 2 400 megrendelés érkezett a típusra, miközben a ProCeed eladásai közel megtízszereződtek: 2018-ban mindössze 1 570, 2019-ben azonban eddig már 15 031 darab kelt el belőle Európában.

Kontakt: Rusótzky Viktória Tel: +36 30 385 7877 E-mail: viktoria.rusotzky@kiamotors.hu

Az immár négyféle karosszériával kínált Ceed sorozat 2020 elején plug-in hibrid hajtásláncokkal is piacra lép az XCeed és a Sportswagon modellekben.

Az elektromos és a hibrid modellek értékesítése 21%-kal emelkedett A teljesen, vagy részben elektromos hajtású Kia modellek eladási számai gyors emelkedést mutattak 2019 első kilenc hónapjában: a tisztán elektromos és hibrid modellek darabszáma 42 676-ról 51 880-ra nőtt (+21.6%), beleértve a kifutó Soul EV és a helyére érkező új e-Soul, valamint az Optima Plug-in Hybrid és a Niro különböző változatainak értékesítéseit is.**

A Niro eladásai 31,7%-kal 44 949 darabra emelkedtek 2019-ben, az új Niro hibrid a plug-in hibrid és a teljesen elektromos hajtású e-Niro bevezetésének hatására. A Kia új elektromos és hibrid hajtásláncok bevezetését is tervezi új, és már futó modelljeiben a közeli jövőben.

Piaci slágerek A harmadik negyedév a Kia crossover sorának sikerét is jelenti: a Stonic (51 143 darab), a Sportage (93 394 darab), a Niro (44 949 darab) a Soul (3 776 darab), valamint a szeptemberben bevezetett új XCeed (2 473 darab) – 3,0%-os eladás-emelkedést könyvelhetett el, összesen 195 735 darabos értékesítéssel.

A Kia kompaktjai szintén jól szerepeltek, a Picanto a márka harmadik legnépszerűbb modelljeként végzett a Ceed és a Sportage mögött. Az új GT-Line és X-Line modellek 2018as bevezetésével a Picanto 12 hónapos eladásai is emelkedtek (3,5%-kal 59 278 darabra).

MAGYARORSZÁGON a márka részesedése a teljes piacon 4,5%, mely az idei évben 0,5 százalékponttal nagyobb részt jelent, mint tavaly.

Az év első 9 havi eredménye alapján a Kia nyolcadik a személygépjármú piacon, Szeptember hónapban viszont minden idők legjobb eredményét elérve a harmadik helyen zárt. Az alsó-középkategóriában (C1 szegmens) viszont az első kilenc havi forgalomba helyezési adatokat tekintve az első helyen áll a Ceed modellel.***

„Nagy örömmel tölt el, hogy a magyarországi értékesítés is nagy mértékben hozzájárult az európai piaci részesedés növekedéséhez. Ez is bizonyítja, hogy márkánkat egyre nagyobb bizalommal választják a vásárlók, illetve hogy a hét év garancia, a magas minőség, valamint a folyamatosan megújuló dizájn nem hiábavaló. A magyarországi eredményekre különösen büszke vagyok, hiszen a Ceed modell – mely Európában készül európai vásárlóknak – mindig is zászlóshajója volt a márkának. Elkötelezetten dolgozunk azon, hogy az év további részében is hasonló sikereket könyvelhessünk és mi is – Európához hasonlóan – rekordévet zárjunk. – mondta Nagy Norbert, a Kia Motors Magyarország ügyvezető igazgatója.

*Forrás: ACEA, EU és EFTA országok
**A 48V-os ‘EcoDynamics+’ és a mild-hybrid (könnyűhibrid) változatok nélkül
***Forrás: Datahouse