Kia XCeed menettulajdonságok, kezelhetőség
A XCeed kényelmes és sportosan is vezethető
Az XCeed felfüggesztését és kormányművét európai mérnökcsapat tervezte, a cél a tökéletes komfort mellett a mindenkori kiváló vezetési élmény megalkotása volt. Emelt hasmagassága ellenére az XCeed vezetése, különleges futóműhangolásának, kompakt külső méreteinek, valamint alacsony tömegének és súlypontjának köszönhetően dinamikus élmény.
A Ceed modellcsalád egyedüli tagjaként az XCeed első lengéscsillapítóiban a húzóirányú ütközők hidraulikus kialakításúak. A csillapítókba épített gumiütközők a csillapító olajtöltésében lebegnek, ami különösen rossz minőségű felületeken teszi egyenletesebbé a csillapítási karakterisztikát. Így a nagy ki- és berugózások csillapítása is puha, a karosszéria nem rázkódik és nem is billeg zavaróan. Ezzel a felfüggesztéssel a kormányzás is közvetlenebb és pontosabb, ugyanakkor a futómű rugózó elemeinek működése csendesebb.
Az új XCeed rugói elöl 7, hátul pedig 4%-kal puhábbak, ami nem csak a kényelemre hat pozitívan, de a stabilitásnak is jót tesz. A hátsó kereszttartó dinamikus csillapítása szintén csökkenti az útzajt és hatásosan kiszűri a vibrációkat is menet közben.
A szervokormány villanymotorjának működését irányító számítógépet úgy programozták, hogy gyorsabban reagáljon a kormánymozdulatok kezdetén. Ezzel a működéssel nem csak a kormányreakciók válnak közvetlenebbé, de a karosszéria billenése is kisebb mértékű. A pontosan adagolt segéderő jelentősen megkönnyíti a vezető munkáját hosszú utakon, és természetesen kisebb sebességeknél is hasznos.
A Drive Mode Select rendszerében a kormányzás segédereje éppúgy hangolható, mint a gázpedál reakciójának érzékenysége, és a duplakuplungos sebességváltóval felszerelt modellekben a beállítás az erőátvitel működésére, kapcsolási időzítéseire és gyorsaságára is hatással van. A vezető ‘Eco’, ‘Normal’ és ‘Sport’ üzemmód közül választhat. Sportban élesebb a gázreakció és csökken a kormányrásegítés mértéke, Normal-ban a lehető legteljesebb komfort, és a nyugodt autózás a cél, Eco állásban pedig a teljes hajtás működését a gazdaságossági szempontoknak rendeli alá a motorirányítás.
HALLGASS EXKLUZÍV PODCASTOKAT IDE, ILLETVE IDE KATTINTVA!
Folyt. köv.!