Kiderült, ki az Év Toyota Technikusa

A Toyota és prémium márkája, a Lexus nem elégszik meg azzal, hogy a világ legmegbízhatóbb autómárkáiként rendre a statisztikák élén végeznek: a japán autógyártó alapvető fontosságúnak tartja, hogy a kiváló minőségű, elnyűhetetlen autókhoz a legmagasabb szolgáltatási színvonal, és a legfelkészültebb technikusi háttér társuljon. Ennek jegyében került idén is megrendezésre a Toyota budaörsi oktatóközpontjában az Év Toyota Technikusa verseny döntője: immár több, mint 20 éves hagyománya van a hazai Toyota hálózatban dolgozó munkafelvevők, technikusok, lakatos-fényező technikusok számára rendezett vevőszolgálati versenyeknek, az elsőt még 1998-ban rendezte az importőr. Mindennek ráadásul különös aktualitást ad a két márka által az elmúlt években bemutatott modellinvázió, amely komoly felkészülést igényel az új technológiák tekintetében. A magas színvonalú versenyt Németh Zoltán, a Toyota Reálszisztéma technikusa nyerte meg, ő képviselheti majd Magyarországot a Japánban megrendezésre kerülő Toyota Bajnokok Találkozóján.

Az elmúlt évek dinamikusan növekvő autóeladásaival járó megnövekedett számú kötelező szervizeknek és az idősebb autók tulajdonosai számára is rendkívül kedvező ajánlatokat kínáló vevőszolgálati programoknak köszönhetően erőteljesen növekszik a szervizforgalom a Toyota és Lexus márkakereskedésekben, melynek következtében több autó fordul meg a márkaszervizek szerelőállásain. Ezen felül a technológia is rohamosan fejlődik, sorra jelennek meg új modellek, új funkciókkal, melyek új karbantartási és javítási technológiákat is igényelnek. A tavalyi évben debütált a vadonatúj RAV4, a mindjárt három karosszériaváltozatban és két eltérő teljesítményű hibrid elektromos hajtással érkező vadonatúj Corolla, a vadonatúj Camry, a vadonatúj GR Supra és a szintén kétféle hibrid hajtással elérhető C-HR, míg a Lexus háza táján bemutatkozott a vadonatúj ES és UX, valamint az új RC, RC F és RX. Az idei év legalább ilyen izgalmasnak ígérkezik: jön az új Proace City és Proace City Verso, az új 2 literes GR Supra, az új Yaris és GR Yaris, a RAV4 plug-in hibrid változata, de újdonságok várhatóak a Hilux és a Land Cruiser háza táján is, és persze megérkezik a Lexus LC kabrió változata. Így a több munka mellett még a folyamatos tanulásra is időt kell szakítaniuk a márkaszervizekben dolgozó technikusoknak, hiszen az új modellek, technológiák megismerése nélkül ma már nem lehetséges a szakszerű és minőségi munkavégzés. Ezt segíti elő a Toyota vevőszolgálati versenye, mely plusz motivációt ad a tanuláshoz.

Első az ügyfél

A Toyota működésének mozgatórugója az ügyfelek lojalitásának megőrzése, és elégedettségük folyamatos keresése. A kimagasló ügyfélelégedettség akkor érhető el, ha egy márkaszervizben az ügyfél a várakozásain túlmutató kiszolgálást tapasztal, felismerik az igényeit, folyamatosan keresve a jobbítás lehetőségét, pozitív benyomásokat keltve a Toyota termékek használatának teljes életciklusában. Ez csak folyamatos fejlődéssel érhető el. Ez az egyik célja a Toyota vevőszolgálati versenyeinek is, a tantermi oktatásokon felül további lehetőséget biztosítva a vevőszolgálati kollégáknak a szakmai továbbfejlődésre. A verseny ezen felül elismerése a technikusok mindennapi munkájának, erőfeszítéseinek, melyet annak érdekében tesznek, hogy még jobb szolgáltatást biztosítsanak az ügyfeleknek és hogy ők a legjobb kezekben tudhassák autójukat, amikor azon például el kell végezni a karbantartást.

Manapság az autóipar átalakulásának vagyunk a szemtanúi és bár a Toyota a hibrid elektromos technológia bevezetésével több, mint 20 éve rálépett arra az útra, amire más gyártók csak manapság, ez a változás a Toyota technikusainak munkájára is hatással van márkaszervizekben. A következő években a sorban érkező öntöltő hibrid elektromos modellek mellett több plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos modellel bővül a Toyota és a Lexus európai modellpalettája, melyek szervizelését, kezelését a Toyota és Lexus márkakereskedésekben dolgozó technikusoknak is meg kell tanulniuk. Ezen felül látható az a tendencia is, hogy az autógyártók egyre nagyobb mértékben fognak össze, osztanak meg technológiákat egymással, ezek szintén hatással vannak a technikusok munkájára. A Toyota ezért a versennyel további ösztönzést, motivációt igyekszik biztosítani számukra, hiszen az elkövetkező években is számít szakértelmükre, tudásukra, tapasztalatukra a jövőben várható kihívások sikeres teljesítésében.