• Egyéb

Kiderült, miért versenyzett Jaguarral a Seat által támogatott olimpiai bajnok

AZ ÚJ XE 300 SPORT MODELLVÁLTOZAT JÉGEN IS VERHETETLEN

  • A Jaguar XE 300 SPORT összkerékhajtással és dinamikus vezethetőséggel felvértezve állt ki Liu Shaolin Sándor olimpiai bajnok gyorskorcsolyázó ellen a 3 kilométeres szabadtéri korcsolyapályán
  • A sportszedán és az olimpiai aranyérmes magyar rövidtáv-korcsolyázó egyedülálló időpárbaját a brit válogatott gyorskorcsolyázó, Elise Christie is figyelemmel kísérte
  • Az új sportmodell 300 lóerős, 2.0 literes Ingenium benzinmotorjával 59 km/óra átlagsebességet ért el a világ leghosszabb korcsolyapályáján, a hollandiai Flevonice létesítményben
  • Az XE 300 SPORT modell Dark Satin Grey külső részleteket, a beltérben kontrasztos sárga öltéseket, valamint egyedi 300 SPORT típusjelzést kap
  • Mostantól az összes motoron részecskeszűrő csökkenti még nagyobb mértékben a károsanyag-kibocsátást**
  • A párviadal megtekinthető itt: https://youtu.be/lFG2i1TMTDM

Az új Jaguar XE 300 SPORT modell különleges köridő-csúccsal ünnepelte piacra lépését. A sportszedán különkiadása az első autó, amely repülőrajttal megtett egy teljes kört a világ legnagyobb szabadtéri mesterséges korcsolyapályáján, a hollandiai Flevonice-on. Hogy nehezebb legyen a kihívás, az autónak egy olimpiai bajnok gyorskorcsolyázóval kellett megküzdenie az elsőségért.

Liu Shaolin Sándor gyorskorcsolyázó, aki a 2018. évi téli olimpián az 5000 méteres váltóban aranyérmet szerzett Magyarországnak, magasra helyezte a lécet, miután 4 perc 4 másodperc alatt tett meg egy kört a Flevonice sport és élményközpont korcsolyapályáján.


Hogy a jeges párbaj még élesebb legyen, Liu Shaolin Sándor barátnője, Elise Christie brit válogatott korcsolyázó a Jaguar csapat oldaláról figyelte az eseményeket. Az XE 300 SPORT, fedélzetén Elise-szel, már a rajtnál maximálisan kihasználta a Jaguar fejlett összkerékhajtásának és kifinomult tapadás-szabályozó technológiáinak az előnyeit, és mindvégig irányítható maradt. A Jaguar Stability fejlesztési csapatának vezetője, Sean Haughey 3 perc 3 másodpercesköridőt futott, átlagsebessége 59 km/óra volt.

„A jég a legproblémásabb felszín minden jármű számára, ám ez a verseny is bebizonyította, hogy az XE a legbarátságtalanabb körülmények között is páratlan magabiztossággal vezethető.” – kommentálta az eredményt Mike Cross, a Jaguar Land Rover főmérnöke.

A Jaguar sportautós hagyományaihoz híven az új 300 SPORT modell a márka fejlett 300 lóerős, 2.0 literes Ingenium benzinmotorját kapta meg, amely 5,7 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az XE szedánt. A motor 400 Nm forgatónyomatéka olyan könnyed, magabiztos gyorsítóképességgel vértezte fel a modellt, amellyel még az olimpiai bajnok sem tudta felvenni a versenyt.

„Úgy gondoltam, a jégen előnyben leszek az autóval szemben. A körülményeket figyelembe véve elégedett voltam a magam köridejével, ám amikor láttam, hogyan lő ki álló helyzetből az XE 300 SPORT, már sejtettem, hogy gyorsabb lesz nálam.” – mondta Liu Shaolin Sándor.

„Szerettem volna én is összemérni magam az XE 300 SPORT-tal, de végül az utasülésben felejthetetlen élményben volt részem.” – mondta Elise Christie. „Nem gondoltam volna, hogy az autó képes lesz utolérni egy olimpiai bajnokot, de a Jaguar összkerékhajtási rendszere lenyűgöző tapadást biztosított.”

Az egyedi külső és belső stíluselemekkel színre lépő, új 300 SPORT kivitel az XE modellcsaládhoz, valamint az XF és XF Sportbrake típusokhoz is elérhető. Az XE 300 SPORT kizárólag a 300 lóerős 2.0 literes Ingenium benzinmotorral rendelhető, míg az XF és az XF Sportbrake esetében a Jaguar 300 lóerős 3.0 TDV6 dízelmotorja is választható.

Mostantól minden benzinmotor részecskeszűrővel kerül forgalomba, ami még tovább csökkenti károsanyag-kibocsátásukat.** Az igen jó hatásfokú, közvetlenül a leömlő után illesztett szűrők a kipufogógáz-tisztító rendszer szerves részeként kiszűrik a különösen apró részecskéket a rajtuk átáramló kipufogógázból. Normál menetviszonyok mellett a felfogott részecskék oxidálódnak és CO2-vé alakulva távoznak, a szűrő a gázpedál felengedésekor automatikusan regenerálódik.

Az összes 300 SPORT modell egyedi Dark Satin Grey dekorelemeket kap, a külső tükörházaktól a hátsó légterelőn át a hűtőmaszk keretéig. Szintén minden esetben 300 SPORT embléma díszíti a hűtőmaszkot és a csomagtérfedelet. Kizárólag ehhez a különkiadáshoz rendelhetők meg az egyedi kivitelű, 19 vagy 20 colos, Satin Technical Grey kivitelű keréktárcsák, továbbá a 300 SPORT jelzéssel ellátott féknyergek. Az ügyfelek háromféle karosszériaszínből (Yulong White, Indus Silver, Santorini Black) választhatnak; az XE 300 SPORT Caldera Red árnyalatban is elérhető.

Az utastérben további egyedi dekorelemekkel találkozunk: kontrasztos sárga öltés díszíti a kormánykereket, az üléseket, az ajtóburkolatokat és a kartámaszt. A további módosítások között megtalálhatók a 300 SPORT jelzésű küszöbdíszlécek (az XF esetében opcióként megvilágított kivitelben), a sportos szövet szőnyegek, az emblémával ellátott kormánykerék, valamint a dombornyomott fejtámlák.

Az XE, XF és XF Sportbrake modellek utasai minden eddiginél teljesebb körű kapcsolódási szolgáltatásoknak örvendhetnek; minden esetben alapfelszerelés a 10 colos érintőképernyővel szerelt, fejlett Jaguar Touch Pro infotainment rendszer.

Szintén mindhárom modellnél megtalálhatók a Jaguar felirattal ellátott fém küszöb díszlécek (az XF modellvariánsok esetében megvilágítással), a krómozott oldalablak-keretek, az elektromos ülések krómozott állító gombjai, a prémium szövet szőnyegek, a magasfényű fémpedálok, valamint a keretmentes, automatikusan elsötétedő Infinity visszapillantó tükör.

A különleges versenyt itt megtekintheti: https://youtu.be/lFG2i1TMTDM
** A motorok elérhetőségére piactól függően változhat.