Kiegyensúlyozott teljesítményével a Toyota nyerte az első negyedéves hazai eladásokat
A kivonások utáni eredmények alapján egyetlen más márka sem helyezett több gépjárművet forgalomba Magyarországon 2021 első három hónapjában, mint a Toyota. Az eredményt kiegyensúlyozott, jó teljesítménnyel érte el a márka, szinte minden meghatározó típusa a dobogón végzett saját méretosztályában.
Az év első három hónapjában 27 ezer 168 új gépkocsit – 22 ezer 497 személyautót és 4671 könnyű haszonjárművet – helyeztek forgalomba Magyarországon, 13,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A flottás eladások (13 ezer 168 szgk., 4097 khj.) mindkét piaci szegmensben emelkedést mutatnak, a magánvásárlók azonban továbbra is kevesebb autót vásároltak, mint tavaly ilyenkor.
A kivonásoktól megtisztított adatok szerint a Toyota a személygépkocsik piacán a magánvásárlók második, a flottás ügyfelek harmadik legkedveltebb márkájának bizonyult. Ugyanezek az arányok érvényesültek a könnyű haszongépjárművek piacán is.
Összesítésben ez azt eredményezte, hogy a Toyota a privát és céges eladásokban egyaránt a második legerősebb márkaként, a teljes piacot tekintve pedig az abszolút legerősebb szereplőként zárta a negyedévet.
Magyarországi újautó eladások január-március (Top5)
Helyezés | Márka | darabszám 2021. Q1 | Változás 2020.Q1-hez képest | Piaci részesedés | Változás 2020.Q1-hez képest |
1. | Toyota | 3 549 | -4,9% | 13,1% | 1,2 % |
2. | Suzuki | 3 374 | 90,0% | 12,4% | 6,8% |
3. | Ford | 2 568 | -2,3% | 9,5% | 1,1% |
4. | Škoda | 1 994 | -28,5% | 7,3% | -1,5% |
5. | Kia | 1 836 | 16,1% | 6,8% | 1,7% |
A Datahouse által feldolgozott adatokból kiderül, hogy a forgalomba helyezések terén a kompakt szabadidőjárművek, az alsó-középkategóriás személygépkocsik, valamint a városi crossoverek vezetik a hazai forgalomba helyezéseket; a három kategória együtt a teljes piac 33, illetve a személygépjármű-eladások 40 százalékát tette ki.
Közülük kettőben kimagaslóan teljesített a Toyota: a Corolla 689 darabos, a C-HR pedig 432 darabos forgalomba helyezéssel egyaránt a második legnépszerűbb típus volt a maga szegmensében. A különösen erős B-SUV (azaz városi szabadidőjármű) szegmensben jelenleg nem áll versenyben a Toyota, a hamarosan érkező Toyota Yaris Cross azonban megváltoztathatja az erőviszonyokat.
Jók az esélyei az új modellnek, hiszen az alapját adó, vadonatúj Toyota Yaris a második legkeresettebb városi kisautó volt Magyarországon. A Toyota Corolla, a Toyota C-HR és a Toyota Yaris ezüstérmét még értékesebbé teszi, hogy a magánvásárlók és a flottás ügyfelek körében egyaránt a második legkeresettebb típusként zárták a negyedévet.
C-SUV kategória január-március (Top5)
Helyezés | Modell | darabszám 2021. Q1 | Piaci részesedés | Változás 2020.Q1-hez képest |
1. | Suzuki S-Cross | 1263 | 40,7% | 17,4% |
2. | Toyota C-HR | 432 | 13,9% | -2,2% |
3. | Ssangyong Korando | 257 | 8,3% | 3,8% |
4. | VW T-Roc | 186 | 6,0% | -0,7% |
5. | Kia Niro | 179 | 5,8% | 3,3% |
C-kategória január-március (Top5)
Helyezés | Modell | darabszám 2021. Q1 | Piaci részesedés | Változás 2020.Q1-hez képest |
1. | Kia Ceed | 804 | 25,9% | 10,5% |
2. | Toyota Corolla | 689 | 22,2% | -5,1% |
3. | Ford Focus | 311 | 10,0% | -1,0% |
4. | Škoda Scala | 220 | 7,1% | -0,1% |
5. | Hyundai i30 | 207 | 6,7% | 1,3% |
B-kategória január-március (Top5)
Helyezés | Modell | darabszám 2021. Q1 | Piaci részesedés | Változás 2020.Q1-hez képest |
1. | Suzuki Swift | 708 | 32,1% | 24,4% |
2. | Toyota Yaris | 571 | 25,9% | -2,4% |
3. | Dacia Sandero | 223 | 10,1% | 0,3% |
4. | Renault Clio | 162 | 7,4% | -11,6% |
5. | Hyundai i20 | 99 | 4,5% | 2,5% |
Nem minden szegmensben szorult a második helyre a Toyota: két hagyományosan erős kategória mellett egy váratlan harmadikban is az ország legnagyobb számban forgalomba helyezett típusával büszkélkedhetett a márka.
Nem okozott meglepetést a Toyota RAV-4 győzelme a középkategóriás szabadidőjárművek körében, illetve a Toyota Hilux elsősége a pickupok között. Annál váratlanabb volt a Toyota Proace City Verso elsöprő győzelme a könnyű haszonjármű alapú kompakt kombik méretosztályában. Az újonnan bevezetett modell a szegmens flottaeladásainak 40, a privát forgalom 70 százalékát tette ki, így összesítésben a forgalomba helyezések 64 százalékáért (csaknem kétharmadáért!) felelt.
D-SUV kategória január-március (Top5)
Helyezés | Modell | darabszám 2021. Q1 | Piaci részesedés | Változás 2020.Q1-hez képest |
1. | Toyota RAV-4 | 501 | 21,3% | 7,2% |
2. | Kia Sportage | 470 | 20,0% | 6,3% |
3. | Škoda Kodiaq | 382 | 16,3% | -6,1% |
4. | Hyundai Tucson | 189 | 8,0% | 0,7% |
5. | VW Tiguan | 180 | 7,7% | -2,4% |
Pickup kategória január-március (Top5)
Helyezés | Modell | darabszám 2021. Q1 | Piaci részesedés | Változás 2020.Q1-hez képest |
1. | Toyota Hilux | 372 | 44,9% | 13,3% |
2. | Ford Ranger | 327 | 39,5% | 0,3% |
3. | Mitsubishi L200 | 59 | 7,1% | -2,5% |
4. | VW Amarok | 21 | 2,5% | -0,6% |
5. | Nissan Navara | 20 | 2,4% | -4,5% |
C-Modul kategória január-március (Top5)
Helyezés | Modell | darabszám 2021. Q1 | Piaci részesedés | Változás 2020.Q1-hez képest |
1. | Toyota Proace City Verso | 470 | 64,1% | 64,0% |
2. | Citroën Berlingo | 63 | 8,6% | -6,3% |
3. | Peugeot Rifter | 59 | 6,7% | -9,3% |
4. | Ford Tourneo Connect | 45 | 6,1% | 1,8% |
5. | Opel Combo Tour | 45 | 6,1% | -24,8% |
További Toyota modellek is fontos részsikereket értek el: a magánvásárlók kedvenc városi miniautója, a Toyota Aygo a flottás partnerek vásárlási listáján a második helyen végzett; a Toyota Camry a nagyautókat vásárló privát ügyfelek körében lett a második legnépszerűbb modell; a Toyota Proace a középkategóriás furgonok mezőnyében a magán- és céges piacon egyaránt felfért a dobogóra.
A cégcsoport luxusmárkája, a Lexus két típusa mutathatott fel erős eredményt: az ES szedán a privát nagyautó-vásárlók második kedvenceként az eladások egyharmadát uralja; míg a Lexus NX a magánügyfelek körében bebiztosított második és a flottapiacon megszilárdított negyedik helyezésével összességében Magyarország harmadik kedvenc prémium középkategóriás szabadidőjárműve.
Prémium D-SUV kategória január-március (Top5)
Helyezés | Modell | darabszám 2021. Q1 | Piaci részesedés | Változás 2020.Q1-hez képest |
1. | Mercedes GLC | 249 | 32,5% | 4,5% |
2. | Volvo XC60 | 209 | 27,2% | 1,3% |
3. | Lexus NX | 83 | 10,8% | -2,2% |
4. | BMW X3 | 69 | 9,0% | -2,8% |
5. | Mercedes GLB | 40 | 5,2% | 2,9% |
F