Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Kína óriásdűnéin a Scania Torpedo

Posted on 2017.07.15. By AztaCARom

Alaposan megdolgoztatta a Silk Way Rally nyolcadik versenynapja a Qualisport Racing kamionos trióját: Karamaj és Ürümcsi között a viadal első sivatagos napját bonyolították, amely azonban kellemetlen meglepetést tartogatott nemcsak a Scania-formációnak, hanem a versenyzők túlnyomó többségének is…

A reggeli 106 kilométernyi összekötő szakasz után a mért táv hossza 250 kilométer volt: a futam első felében futott szakaszok hosszához képest ezt akár elhanyagolhatónak is lehetne mondani, ha a mezőnyt nem érte volna olyan – kellemetlen – meglepetés, amilyen. „Amikor megkaptuk az itinert és átnéztem, ennyi évnyi tapasztalattal a hátam mögött sem gondoltam, hogy ez egy sivatagos nap lesz. Akkor kezdtünk feleszmélni, amikor az eligazításon Vlagyimir Csagin bemondta, hogy az első dűnés nap vár ránk. Őszintén szólva pocsék volt az egész, az itiner tele hibákkal, érthetetlen jelekkel, így egy picit olyan érzésünk volt, mintha szándékosan ki akartak volna tolni a mezőny nagy részével…” – háborgott Ürümcsibe érve Czeglédi Péter, a dunaszentbenedeki különítmény komoly sivatagi tapasztalatokkal rendelkező navigátora.

Kovács Miklós pilóta és alakulata 4 óra 50 perc 51 másodperces idővel teljesítette a távot, ami a kamionos kategóriában a 12. helyre volt elegendő. A monstrumok összesítésében továbbra is a 9. pozíciót birtokló csapat versenyzője a navigátorhoz hasonlóan bosszúsan összegzett a nap végén: „Nagyon fárasztó és kemény nap volt, végig háromfelkiáltójeles jelekkel. Óriási dűnék, én még sohasem mentem ilyen óriási dűnéken, pedig a Szaharában edződtünk. Csak a port szívtuk egész nap, és sajnos úgy tűnik, hogy nincs meg az erő ahhoz, hogy könnyen felkapaszkodjunk ezekre a magas dűnékre. Némelyiknek háromszor kellett nekifutni, még úgy is, hogy leengedtük a gumikat szinte nullára. Néhol lefelé menet előrébb volt a Scania hátulja, mint az eleje. Az utolsó harminc kilométer egyenesen gyalázat volt. Nagyon keményre szabták ezt a napot a szervezők, talán azért, mert holnap jön a pihenőnap, itt, Ürümcsiben. Túlzás nélkül mondom: ránk is fér, hogy kifújjuk magunkat!”
A kamionosok között az összesítésben élen álló Kamaz-ász, Dimitrij Szotnyikov nyerte a napi szakaszt, megerősítve ezzel vezető pozícióját. Mögötte márkatársa, Anton Shibalov áll a tabella 2. helyén (igaz, ez a Kamaz ezúttal csak a 4. időt futotta a szakaszon), míg a 3. helyet továbbra is a Buggyra-Tatra menője, Martin Kolomy birtokolja.

Az autósoknál a top 3 dominálta a napot, a tabellán elfoglalt pozíciójuknak megfelelően: a Peugeot gyári csapatának klasszisa, Sebastien Loeb nyert és vezet, a franciát honfi- és márkatársa, Cyril Depres, valamint az X-Raid Mini amerikai versenyzője, Bryce Menzies követi. Szalay Balázs és Bunkoczi László, az Opel Dakar Team egysége a 14. időt repesztette a Karamaj-Ürümcsi szakaszon, így az eredménylistán a 12. helyet foglalják el. „Nagyon nehéz nap volt, nekem mindenképp a legnehezebb” – értékelt a Mokka pilótája, Szalay Balázs. „Négy napja küzdök gyomorproblémákkal, amelyek ma már a szakaszon is gondot okoztak, kétszer meg is kellett állni, mert olyan rosszul éreztem magam. Nyilván ebben benne van az is, hogy napok óta nem eszem reggelit és ebédet, és hiába vagyok viszonylag jól reggel, száz kilométer után elmegy az összes energiám. Kaptam most egy újfajta gyógyszert, remélem, ez hat majd, és persze az is jól jön, hogy most következik a szünnap. Egyébként a körülményektől eltekintve sem volt könnyű a szakasz: fel-le bukdácsoltunk egész nap, hatalmas dűnéket kellett megmászni, és rettenetesen meredek lejtőkön lejönni. Ha jól vagyok, ezt nagyon élveztem volna.”

A július 22-én, Hszianban lezáruló maratoni megmérettetés július 17-én, hétfőn folytatódik: akkor Ürümcsiből Hamiba tart majd a mezőny, a szelektív szakasz hossza 421 kilométer lesz. A szervezői előrejelzés szerint a táv negyede dűnék között, háromnegyede pedig sziklás terepen kanyarog majd.

http://egyszermarlattamautot.hu/2017/07/15/hamilton-pole-pozicioval-orvendeztette-meg-brit-kozonseget/

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:autósport, Opel Dakar Team, Qualisport, Qualisport Racing, Racing, rali, Scania, Scania Qualisport Torpedó, Silk Way Rally, sport, Szalay, technikai sport, teeprali, tereprali

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Gyötrelmes nap
Next Post: Nő az LNG szerepe a földgáz világpiacán

Kapcsolódó cikkek

  • Pótlóbusz jár a villamosok helyett az Örs vezér tere és a Bosnyák tér között Hírek
  • Impresszív tágasság és kibővített alapfelszereltség az új X7 sajátja Bemutató
  • Csak, hogy megnyugodj és ne mondj csütörtököt! Hírek
  • Hamarosan megkezdődhetnek a Toyota hidrogén üzemanyagcellás nehéz teherautójának nagy teherflottákat bevonó közúti tesztjei Bemutató
  • Aalo Hírek
  • Amikor a zsernyák nincs tisztában a legelemibb KRESZ szabállyal Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Rekonstruálták a Kárpát-medence legnagyobb földrengéseit
  • A zöld agyag a bőr legjobb barátja
  • Bach-ot is kínál mindenkinek a Fény Utcai Piac
  • 2023-as energiagazdálkodási trendek az építőipari szektorban
  • Tovább bővül a mobiljáték-piac
  • Alonso visszakapta harmadik helyét
  • Alonsót elmeszelték, csak negyedik lett
  • Pérez behúzta, Verstappen felhozta a másodikra
  • Van képünk hozzá (23.03.19.) – Lamborghini LB744 Aventador
  • Pérezé a vasárnapi pole
  • Az MG4 hatótávja több nemzetközi szakújságírók által végzett teszten is bizonyított
  • Az Óbudai Egyetemen tesztel a Yettel
  • Európa legnagyobb lakóautós magazinja lelkesedik a teszteket követően
  • A Toyota megnyerte az előszezoni prológ tesztet az áttervezett GR010 Hybriddel
  • Szigorodott haszongépjárművek Euro NCAP osztályzása
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Teljes kiőrlésű lisztet hívott vissza a forgalmazó
  • Minden hétfőn Árzuhanás a SPAR-nál
  • Elindult a tavaszi szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés
  • Állj ellen a divatdiétáknak, hatástalanok, de akár veszélyesek is lehetnek!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • BEGURULVA EXKLUZÍV! A születése óta vak Karvai Sanyi “így nézte meg” a Nissan Townstart
  • Előre szóltunk! A népszerű látássérült házaspár és a Nissan e-Power hajtás
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Videóval “megspékelt” podcast érkezett a Nissan e-Power hajtásról
  • Az új Citroen C4 X és e-C4 X bemutatóról hoztam
  • Nem hangtalan az e-Power Nissan Qashqai
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT