Kivételes menetdinamika
Közvetlen, hátsókerék-hajtású platformmal – a Honda e a városi és az elővárosi közlekedés tökéletes célszerszáma
A nagy teljesítményű, kimagasló forgatónyomatékot leadó, hátsó kereket hajtó motor élvezetes, könnyű vezethetőséget garantál
A kerekeket egytől egyig független MacPherson rendszerű futómű köti össze a karosszériával, a súlyelosztás pedig 50:50 arányú, így elképesztően könnyen manőverezhető a modell
Villámtöltővel mindössze 30 perc alatt 80%-ra tölthető a fejlett, nagy teljesítményű akkumulátorcsomag
2020-ban megkezdi a házi és a városi autótöltőkre, valamint a kereskedelmi szektor igényeire fókuszáló energiaszolgáltatói tevékenységét a Honda
Az első dedikált elektromos platformra épülő kompakt Honda hatékonyság, teljesítmény és használhatóság tökéletes egyensúlyát hozza el a városokban és az elővárosokban élők számára. A sportos hátsókerékhajtás és a nagy teljesítményű villanymotor kivételesen megdöbbentően dinamikus menettulajdonságokkal, valamint kimagasló használati értékkel ruházza fel a Honda e-t, ami páratlan képességeinek hála már piaci bemutatkozásakor a kompakt elektromos kisautók mezőnyének élére törhet.
Dinamikus jellem
A fejlesztés során különösen nagy hangsúlyt fektettek a futóműre az élvezetes, magával ragadó vezetési élmény érdekében. A modell teljes hossza 3894 mm, ugyanakkor viszonylag széles: keresztirányban 1752 mm-t mérhetünk. Mindehhez rövid első és hátsó túlnyúlások társulnak, többek között ennek tudható be a magabiztos kisugárzás. Az akkumulátorcsomagot a padlólemez alá helyezték, ezáltal a tömegközéppont csupán 500 mm-re esik a talajtól, az 50:50 arányú súlyelosztás pedig fokozza a kezelhetőséget és a fordulékonyságot.
Sportos mivoltához az is nagyban hozzájárul, hogy a villanymotor a hátsó kerekeket forgatja, s persze nem mehetünk el szó nélkül a Honda által fejlesztett, változó áttételű kormánymű (Variable Gear Ratio, VGR) mellett sem, pláne, hogy a kormányfordulatok száma végállástól végállásig csupán 3,1, azaz igen közvetlen az irányítás. A VGR rendszer a kormányszögek abszolút értékeit veszi figyelembe, ami a gyakorlatban annyit tesz, hogy autópályán, nagy sebességű sávváltásokkor is precízen irányható az autó. Ez tovább javítja a menetbiztonságot és jelentősen megkönnyíti a sávváltásokat is. A szűk segédváznak, a kis méretű EV-platformnak és a kompakt összetevőknek egyéb haszna is van, nevezetesen, hogy a fordulókör sugara mindössze 4,3 méter, tehát a Honda e hihetetlenül könnyedén manőverezhető a szűk városi utcákban.
A rövid tengelytávból és az alacsony tömegközéppontból fakadóan – feszes, kemény felfüggesztés nélkül is – páratlan a stabilitás – a Honda e dülöngélés nélkül, magabiztosan hajtja végre a hirtelen irány-, illetve sávváltásokat és a vehemens gyorsításokat. Maga a menetkomfort magasabb kategóriákban is elismerést érdemelne, elvégre négy független, MacPherson rendszerű, kovácsolt alumíniumelemeket is felvonultató felfüggesztésre épül a típus, kényelmes és kifinomult utazást ígérve a legrosszabb utakon is.
Az elektronikus szervofék finoman adagolható fékerővel és hatékony energia-visszatáplálással járul hozzá a gondtalan utazásokhoz, a teljesítmény növelésének érdekében a 15”-os első féktárcsák hűtöttek. A belépőmodell 16”-os kerekein a hatékonyság és teljesítmény egyensúlyát biztosító Yokohama BlueEarth abroncsok feszülnek, míg a Honda e Advance 17”-os felnijeire Michelin Pilot Sport 4 köpenyek kerülnek, hogy nagy sebességnél és tempósan vett kanyarokban is maximális legyen a tapadás.
Egypedálos Vezérlés Rendszer és Menetüzemmód
A Honda e további különlegessége a Single Pedal Control (ti. Egypedálos Vezérlés Rendszer), ami tovább fokozza a hatékonyságot városi környezetben. Ha aktív, a vezető gázpedállal gyorsíthatja és lassíthatja az autót, méghozzá rángatás vagy hirtelen reakciók nélkül.
Az Egypedálos Vezérlés Rendszert azért dolgozták ki a Honda szakemberei, hogy még kényelmesebb és szórakoztatóbb legyen az urbánus helyváltoztatás. Az egyenletes lassítás még agilisabbá, közvetlenebbé varázsolja a típust, sok egyéb tényező mellett ennek tudható be a páratlan vezetési élmény. Azzal, hogy a vezetőnek nem kell folyton a gázról a fékre lépnie, és vice versa, még kényelmesebbé válik a közlekedés, különösképp, ha dugóban kénytelen araszolni a tulajdonos.
A Single Pedal Control – főként lassítás közben – jobb stabilitást biztosít, egyszersmind könnyebbé és precízebbé teszi az irányítást például kanyarban és hóban. Hihetetlenül gyors gázreakciói mellett hatékonyságára és kifinomultságára is büszke lehet a Honda e, már csak azért is, mert a karakterisztika a vezető igényeire szabható. A kormánykeréken elhelyezett üzemmódválasztóval meghatározható, hogy mennyire legyen erős a lassítás, ha a vezető lelép a gázpedálról.
Mindkét modellváltozatnál adott a lehetőség, hogy a közelképkonzolba épített billenőkapcsolóval kiválassza a pilóta, hogy a könnyű kezelhetőséget garantáló Normal Mode-ot vagy a gyorsabb reakciókkal és dinamikusabb kigyorsításokkal kecsegtető Sport Mode-ot választja. Ezzel mindig a vezető kedvéhez, illetve vezetési stílushoz, valamint a környezeti viszonyokhoz igazítható a jármű viselkedése.
Nagy teljesítményű, elektromos hajtáslánc
A Honda e dinamikus mozgatásáról a Honda kipróbált elektromos hajtáslánctechnikái gondoskodnak. A nagy teljesítményű villanymotor kimagasló forgatónyomatékot ad le, mindazonáltal kategóriájának egyik legkisebb erőforrása. A 17 colos kerekeken gördülő Honda e Advance modellváltozat 154 LE-t (113 kW-ot) és 315 Nm-t szabadít a kerekekre, így álló helyzetből mindössze 8,3 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára. A 136 LE-es (100 kW-os) belépőmodellnél szintén 315 Nm-rel számolhatnak a tulajdonosok, a százas sprinthez pedig csupán 9,0 másodperc szükségeltetik.
A 35,5 kWh-s lítium-ion akkumulátorcsomag súly/kapacitás aránya egészen kivételes, erről árulkodik, hogy villámtöltővel 30 perc alatt 80%-ra tölthető, a Honda e hatótávolsága pedig eléri a 222 kilométert (WLTP szabvány szerint). A 17”-os kerekekkel fölszerelt Honda e Advance hatótávja eléri a 210 km-t – WLTP szabvány szerint, egy töltéssel.