Kizárólag villanyautók készülnek majd a Volvo új európai gyárában

A karosszériaelemeket a Teslához hasonlóan megacasting technológiával fogják gyártani.


Új részletek láttak napvilágot a Volvo 1,25 milliárd dollárból Szlovákiában épülő elektromosautó-gyárával kapcsolatban, amely a tervek szerint 2026-ban kezdi meg a termelést.

Ez lesz a kínai tulajdonban lévő autógyártó első új európai gyára 1965 óta, ahol az elektromos autók kiindulópontját a kizárólag villanyhajtású járművek számára kifejlesztett, újgenerációs SPA2-platform jelenti majd. Erre fog épülni a Volvo legújabb, vélhetően az Embla nevet viselő csúcsmodellje, valamint a Polestar 3 is.

Geert Bruyneel, a Volvo Cars globális gyártásért felelős vezetője elmondta, hogy az SPA2-platform a vállalat legfejlettebb architektúrája lesz, melynek a fejlesztését a Volvo végzi majd, és megosztja a Zhejiang Geely Holding tulajdonában lévő testvérmárkákkal, mint például a Polestar, a Geely, a Lynk & Co és a Lotus.

A Volvo egyelőre nem hozta nyilvánosságra, hogy mely autók készülnek majd a Kassán épülő gyárban. A cég az SPA-platform jelenlegi generációját olyan modellek esetében használja, mint a Volvo XC90 és XC60 hobbiterepjárók, így logikus lenne az XC60 teljesen elektromos utódját gyártani az új üzemben.

Ugyancsak esélyes jelöltnek tűnik a várhatóan 2025-ben piacra kerülő, V546 kódnevű elektromos crossover, amely az XC60 és az XC90 között foglal majd helyet a palettán.

A szlovákiai üzemben a nagyméretű karosszériaelemek gyártásához ugyanazt a megacasting technológiát használják majd, amit a Tesla is alkalmaz. Azt azonban egyelőre nem lehet tudni, hogy a kassai létesítménynek lesz-e saját akkumulátor és villanymotorgyártó részlege is.

Forrás:

InsideEVs & mahzrt.hu