Komoly része volt Európának az új Corolla fejlesztésében

Ha az ember rápillant a világ legnépszerűbb autója, Toyota Corolla legújabb generációjának bármelyik modellváltozatára, egyértelműen az az érzése, ezt a modellt bizony Európára fejlesztették, ez az érzés pedig tovább erősödik az autóba beülve, és még inkább azt vezetve. Közhelynek számít, hogy az európai ügyfelek jóval kritikusabbak, igényesebbek, ráadásul a magasabb sebességkorlátok miatt jóval dinamikusabb vezetési élményt is várnak el, mint a többi kontinens autóvásárlói. Éppen ezért, ha egy autógyártó világverő modellt szeretne gyártani, jól teszi, ha a legszigorúbb ügyfél elvárásokból indul ki, ehhez pedig az európai igényeket kell alapul venni. A jelek szerint így járt el a Toyota is a Corolla legújabb generációjának megalkotásakor.

A Toyota Corolla hosszú évek óta a világ legnépszerűbb autója, évente világszerte több mint 1 millió darab talál belőle gazdára, összesen pedig már több mint 47 milliót értékesítettek belőle a modell bő fél évszázados története során – igazi sikermodellről, ikonikus autóról van tehát szó. Az elmúlt több mint 50 évben a Corolla egyet jelentett a racionális választással, a megbízhatóság és praktikum tökéletes kombinációjával, amelyet konzervatív formavilág jellemzett. Utóbbi érthető is, óvatosan változtat az ember egy sikerrecepten és egy olyan modellen amiből többet adnak el egy évben, mint egy-egy kisebb autógyártó teljes értékesítése.

A Toyota azonban meglehetősen bátor húzással úgy döntött, hogy a korábbi alapértékek, a megbízhatóság és praktikum megőrzése mellett megépíti minden idők leglátványosabb formavilágú, legdinamikusabban vezethető Corolláját, annak érdekében hogy a világ legnépszerűbb autója ne csupán racionális választásként legyen a legjobb, de egyben a piac egyik legtrendibb, legszerethetőbb modellje is legyen. A világ leginnovatívabbjaként és legzöldebbjeként ismert autóipari úgy gondolhatták, ha ez sikerül, akkor a vadonatúj Corolla tényleg mindent visz majd. A merész lépés pedig úgy tűnik bevált, működik a ’coolness’ faktor, ráadásul a világ legfejlettebb, legújabb generációs környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtásai révén, amelyek ma már szintén egyet jelentenek a trendiséggel, a Corolla népszerűbb lehet, mint valaha. Természetesen azért a konzervatívabb, visszafogott eleganciát kedvelő ügyfelekről sem feledkezett meg a Toyota, akik eddig a modell vásárlóinak legnagyobb részét tették ki. Éppen ezért, míg az ötajtós és kombi változatokból a merész vonalvezetés révén szinte sugárzik a sportosság és a dinamizmus, addig a szedán kivitel visszafogottabb, elegánsabb külsőt kapott. Ahhoz, hogy ez így sikerülhessen, elengedhetetlen volt a vállalat európai mérnök és formatervező csapatának minden korábbinál mélyebb integrálása a modell fejlesztésébe, amelynek részleteiről Rembert Serrus, a Toyota európai járműteljesítményért felelős igazgatója mesélt.

A Toyota európai kutatás-fejlesztési részlege mivel járult hozzá a modell fejlesztéséhez?

„Az újgenerációs Corolla platformjának tesztjeit 2012-től kezdődően különböző fázisokban Európában végeztük. A Hatchback és a Touring Sports kiviteleket elsősorban az európai piacra fejlesztettük. A kezdeti fejlesztési irányt a Toyota európai K&F részlege határozta meg, illetve mi tűztük ki a megvalósítandó célokat is. Ezt követően az Európa-specifikus területeken dolgoztunk: a menetdinamikán, a vezethetőségen, a zaj- és rezgésszinten, az érzékelhető minőségen. A Touring Sports modell esetében a járműkoncepció, a formatervezés, valamint a B-oszlop mögötti összes komponens 100 százalékban európai fejlesztés volt.”

Milyen célt kívántak megvalósítani az új Corollával; hogyan valósították meg, hogy eltérjen az előző modellgenerációktól?

„Alapvető különbség volt, hogy a GA-C padlólemezre építkeztünk. Ezt a platformot kifejezetten úgy fejlesztették ki, hogy az olyan területeken, mint a rugózási komfort, a vezethetőség vagy zaj- és rezgésszint teljesítse az európai normákat – ezek ugyanis a legszigorúbbak a világon.

A projekt során végig olyan autókat igyekeztünk kifejleszteni, amelyek érzelmi síkon szólítják meg az ügyfeleket. Ezt a célt szolgálta a vadonatúj 2,0 literes hibrid hajtáslánc, a legmagasabb színvonalú minőség, valamint a stílusos dizájnra való, fáradhatatlan törekvésünk.”