Korát megelőző karosszéria – Skoda Rapid OHV 1940

Idén mintegy 120 veteránautó veselkedett neki Pozsonyban a Mille Miglia mintájára rendezett „1000 mil československých”, vagyis 1000 csehszlovák mérföld elnevezésű versenynek, hogy harmadnap Prágában érjen a célba.

rapid4_m.jpg

Köztük volt két, akkurátusan felújított Škoda Rapid OHV is, amelyek több szempontból is különlegesek. Először is, a legrosszabb időre készült el a sorozatgyártásra alkalmas kivitel, hiszen ezt a maga korában aerodinamikai csodának számító autót 1938-ban kezdték előállítani. A világháború miatt aztán csupán 110 hagyta el a gyárat. A kocsi 1588 köbcentis motorja 42 lóerős volt, és a háromfokozatú sebességváltója révén elérte a 110 kilométeres sebességet.

rapid5_m.jpg

Érdekes, hogy az elődje egy kabrió volt, mégpedig ez a fehér 1937-es Rapid Cabriolet de Lux, amit a pozsonyi Carlton Hotel előtt fotóztak le. Az biztos viszont, hogy a kabrióban kényelmesebben lehet utazni, főleg, ha lenyitották a tetőt, mert a csukott modellben nagyon össze kell húzniuk magukat, akik magasabbra nőttek 180 centinél.

rapid2_m.jpg