Különleges, egyedi karakter jellemzi az Citroen C4 X és e-C4 X modellt

Az új C4 X és ë-C4 X rendhagyó stílusával és koncepciójával egyértelműen a legújabb generációs Citroënek közé tartozik.


Mindkét modell valami újat, frisset és egyedit kínál azoknak az ügyfeleknek, akik a piacot elárasztó rengeteg ferdehátú és SUV helyett egy elegánsabb alternatívát keresnek.


„Az ë-C4 X és a C4 X kilóg a sorból: elöl megmaradtak a Citroën modellek jellegzetes idomai és formanyelve, de az autót körbejárva látszik, hogy a sziluettjük nagyon más, sokkal dinamikusabb és vonzóbb — nyilatkozta Pierre Leclercq, a Citroën formatervezési igazgatója. — Hosszabb autót szerettünk volna, ami nagyobb kényelmet biztosít a hátsó utasok számára, és nagy csomagteret, hogy a hagyományosabb csomagtartót kedvelő ügyfelek, valamint a magánbérleti piacon tevékenykedők igényeit is ki tudjuk elégíteni, anélkül, hogy a hátsó rész ormótlannak vagy csúnyának hatna. Ezért minden egyes elemet a lehető legmesszebbre toltunk, hogy a fastback tetővonal minél természetesebben folytatódjon a csomagtérajtóban, majd a szoborszerűen megmunkált hátsó részen át le egészen a lökhárítóig. Az autó hosszúságát ellensúlyozandó mindez nagyobb hasmagassággal és speciális védőelemekkel párosul, amitől az a benyomásunk, hogy a jármű szinte ugrásra kész.”


A 4600 mm hosszú ë-C4 X, illetve C4 X tökéletesen illeszkedik a modellválasztékba, helyük a 4360 mm hosszú ferdehátú C4 és a 4800 mm-es C5 X között van. A tengelytáv (2,67 m) megegyezik a C4-ével (mindkét modell a CMP platformra épült).


Oldalról nézve a szélvédő tetejétől a csomagtérajtó felső részéig húzódó dinamikus tetővonal határozott fastback sziluettet rajzol ki, melynek köze nincs a magasabb építésű crossover járművek sokszor kissé esetlen megjelenéséhez. A hátsó túlnyúlás ügyesen leplezi a méretes (510 l) csomagtartóhoz szükséges hosszúságot. Ahogyan azt a 0,29-es légellenállási együttható (CX) is jelzi, a letisztult fastback tetővonal hatására a jármű aerodinamikai jellemzői is kiválóak. Ez a hatótávolságban és az energiahatékonyságban is megmutatkozik: az elektromos ë-C4 X 360 km megtételére képes (WLTP szerinti hatótáv).


A hátsó lökhárítóra csukódó csomagtérajtó vonalvezetése rendkívül letisztult: a hátsó rész jellegzetes finom „redői” és a középen elhelyezett Citroën felirat fölött egy diszkrét spoilerben végződik. Maga az ajtótábla enyhén a jármű eleje felé lejt, ami fokozza a hátsó design lenyűgöző hatását és az energikus megjelenést.


Hátul az első fényszórókkal rokon, jellegzetes új LED-es hátsó lámpákat találunk. A csomagtérajtó két oldalán elhelyezett lámpatestek a beszögellésekben és az autó oldalán is követik a sajátos formákat. A hátsó ajtó előtt egy nyíl alakban végződnek, amitől még dinamikusabb lesz a sziluett.


A csomagtérnyílás alatt a művészien formált hátsó lökhárító alsó szegélye a védelem és a tartósság érdekében matt fekete kivitelt kapott. A fényes fekete betétek kontrasztosabb és elegánsabb megjelenést biztosítanak.


A 690 mm átmérőjű nagy kerekek és a rövid első túlnyúlás magasabb felépítést és ezáltal magasabb vezetési pozíciót eredményezett, ami magabiztosabbá teszi a járművezetőt. A mattfekete kerékdobvédők és az alsó karosszériaelemeket borító, színfoltokkal tarkított Airbump® betétek tovább erősítik a jármű robusztus jellegét és a biztonságérzetet.


Az ismerős orr-rész a Citroënek lekerekített formáit követi. A magas, vízszintes motorháztetőt helyenként bemélyedések tarkítják, a jellegzetes krómozott márkajel szárai pedig egészen a karosszéria széléig, a két szinten elhelyezett első fényszórókig húzódnak. A világítótesteknél alkalmazott Citroën LED Vision technológia a jármű high-tech jellegét erősíti, és maximális láthatóságot biztosít.


Az első lökhárító mattfekete alsó szegélye az oldalsó és hátsó védőelemekkel mutat rokonságot, a légbeömlő rácsokon pedig a 19-19 tanulmányautón bevezetett és a legutóbbi modelleken is előforduló, nagy méretű márkajelminta tűnik fel.


A hatszögletű alsó hűtőrácsot jellegzetes körvonalú ködfényszórók fogják közre.