Különleges modellek



1956-ban, az első SEAT modell alapjaira épült a SEAT 1400 Visitas. A neve mindent elárul, lefordítva SEAT 1400 Látogatás. Nincsenek ajtók, nincs tető, így az 1400 Visitas tökéletes választás volt a fontosabb látogatóknak a SEAT gyárán belül való szállításához. A nem mindennapi modell az 1400 sorozat gyártásán dolgozók kezei közül került ki.

1964-ig kellett várni a következő ikonikus SEAT modellre: a SEAT 600 a gyárba látogató hatóságok szállítására szolgált. Senki nem mondaná meg, hogy ez a kicsi városi autó szolgált a SEAT Savio alapjául. Az olasz Carrozzeria Savio vállalat a gyakorlatban is megvalósította Pietro Frua meglepő formatervét. Egy két méter tengelytávú kisbuszról volt szó, amelyben három sorban helyezkedtek az ülések, így a Savio könnyedén közlekedhetett a gyártósorok mellett. Az üvegtető nagyszerű kilátást biztosított, de a SEAT kérésére a Savio még különlegesebb megoldással szerelte a modellt: a levehető tető révén bármikor nyitható tetős kisbusszá volt alakítható.

Éppen ezen tulajdonsága miatt kapott a SEAT egy igen különleges felkérést II. János Pál pápa látogatása alkalmából. Egy, a pápa mobilnál könnyedebb járműre volt szükség a pápa 1982-es, spanyolországi látogatásakor. Ennek oka az volt, hogy a hivatalos jármű egyszerűen nem fért be a legfőbb helyszínek, a Real Madrid és az F.C. Barcelona stadionjainak bejáratán. A Zona Franca-ban található üzem dolgozói éjt nappallá téve dolgoztak és így jöhetett létre a SEAT Panda “Papamóvil”. A teljesen fehér járműnél a dolgozók eltávolították a tetőt és az üveg felületeket és egy párnázott, csöves szerkezetet alkottak a jármű hátsó részében, ahol a Szentatya kapaszkodhatott, miközben állva köszöntötte a körülötte lévőket. Mivel nem páncélozott jármű volt, ezért biztonsági okokból kizárólag a stadionokon belül használták.

Egy államfő számára a SEAT Ibiza modelljét is átalakította 1986-ban. Ez az autó ajándékul szolgált Spanyolország akkori királyának, VI. Fülöpnek, aki ekkor érte el a nagykorúságot. A modell a SEAT Ibiza Rey vagy Ibiza King nevet kapta. A személyre szabott Ibiza Rey műszaki alapjául az Ibiza SXI szolgált, amely két évvel később került gyártásba. A 100 lóerős befecskendezős motorral és kettős, szellőztetett féktárcsával rendelkező fékrendszerrel szerelt modell további különlegessége volt a különleges kormánykerék, a Recaro ülések és a belső tér légkondicionáló berendezése. Ez volt a több, mint egymillió első generációs SEAT Ibiza közül a legkülönlegesebb darab, amely könnyen felismerhető volt arany színéről és kiszélesített hátsó részeiről.

Egy nagyvonalú művész keltette életre a SEAT másik exkluzív, SEAT Leon CUPRA “Pies Descalzos” – (magyarul “Mezítláb”) névre hallgató modelljét. Nevét a kolumbiai énekesnő, Shakira által létrehozott alapítványról kapta, amely az otthontalan gyermekeket támogatja Latin-Amerikában. A motorháztetőre került aláírásnak köszönhetően az autót SEAT Leon Shakira néven is említették, hiszen mind a karosszéria, mind pedig a belső tér a művésznő ízlésének megfelelően lila színt kapott. A két legyártott darab közül az egyik a SEAT Heritage Collectiont gazdagítja, a másikat pedig az alapítvány támogatói között sorsolták ki. A győztes egy diák volt, aki egy sms elküldésével 1 euróval járult hozzá az alapítvány munkájához.