Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Különleges négykerékhajtással érkezik az akkumulátoros elektromos Lexus SUV

Posted on 2023.01.28.2023.01.27. By AztaCARom

A hamarosan a márkakereskedésekbe is megérkező vadonatúj Lexus RZ a második akkumulátoros elektromos modell az Európában évek óta 99%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus kínálatában, egyben az első olyan modell, amelyet a környezettudatos japán luxusautógyártó dedikáltan akkumulátoros elektromos autók számára kifejlesztett padlólemezére épül. A modellben bemutatkozó különleges, az első és a hátsó e-Axle egységek között automatikus nyomatékelosztást biztosító DIRECT4 négykerékhajtás tovább fokozza a az új elektromos SUV nyújtotta vezetési élményt. Mindez a gepárdok ihlette irányíthatóságot és kiállást, és a Lexus Driving Signature-t megidéző magabiztosságot és kényelmet kölcsönöz az autónak.

A vezetés élményét és az utasok kényelmét egyaránt fokozza a Lexus RZ-ben megtalálható DIRECT4 intelligens összkerékhajtási rendszer. Ez az exkluzív Lexus technológia, amelyet az RZ-ben is bemutattak, ezredmásodperceken belül automatikusan beállítja a hajtóerő eloszlását az első és a hátsó e-Axle egységek között a körülményeknek megfelelően. A DIRECT4 emellett automatikusan beállítja a fékerőt mind a négy keréken a terhelésnek megfelelően, és javítja az akkumulátoros elektromos jármű energiahatékonyságát.

Amikor Takashi Watanabe főmérnök megfigyelte a világ leggyorsabb állatát, a gepárdot mozgás közben, lenyűgözte, hogy a nagymacska teste mindenféle irányban mozog amikor sprintel és forgolódik a zsákmány után, de a feje mégis meglepően stabil marad, és tekintetét egy pillanatra sem veszi le a célról. Ez arra inspirálta a Lexus mérnökeit, hogy új módszereket találjanak ki az RZ mozgásának szabályozására, és a DIRECT4 rendszerrel kivételesen jó dőlésszög-szabályozást tudták biztosítani a járműnek. Korlátozták, hogy az autó milyen mértékben dől hátra gyorsításkor és előre fékezéskor, ez pedig csökkenti az utasok fejének mozgását. Ez stabilabb rálátást biztosít a vezetőnek az útra, és jelentősen növeli az utasok kényelmét, különösen a hátsó üléseken.

A gepárdoktól érkező ihlet az RZ külső megjelenését is befolyásolta

A jármű karosszéria-mozgásának fokozottabb kézben tartása és a kabin hirtelen mozgásának csökkentése a simább utazás érdekében is a DIRECT4 további előnyei közé tartozik, akárcsak az erőteljes és kiváló gyorsulás, a kiváló tapadás gyorsításkor és csúszós felületen, a jobb stabilitás a kanyarokban és a megnyugtatóan magabiztos fékteljesítmény. Az automatikusan változó nyomatékeloszlás a vezető parancsaira adott precíz, lineáris, természetes reakciókat is javítja. Mindezek a tulajdonságok erősítik az RZ alapvető menettulajdonságait, amelyeket a „három C” jelképez, amelyek a Lexus vezetési jelzésének sarokkövei: Confidence (magabiztosság), Control (irányítás) és Comfort (kényelem).

A DIRECT4 folyamatosan optimális hajtóerő-egyensúlyt biztosít az első és a hátsó tengelyek között az e-Axle egységek független vezérlésével. Az érzékelők információkat küldenek a BEV ECU-nak a keréksebességről, a hosszirányú G erőkről és a kormányzási szögről. A DIRECT4 szinte azonnal reagál ezekre az információkra, hogy maximalizálja a tapadást. Az első/hátsó nyomatékelosztás nulláról 100 százalékra vagy 100 százalékról nullára és ezek között bármilyen értékre ezredmásodpercek alatt állítható – gyorsabban, mint bármely mechanikus rendszer esetében.

A nyomaték az útviszonyok függvényében oszlik meg az első és a hátsó e-Axle egységek között:


ÁLTALÁNOS (FR : RR)SZÉLSŐÉRTÉK (FR : RR)AIM
INDULÁS60 : 4020 : 80A nyomatékot hátrafelé viszi a tapadás és a stabilitás fokozása érdekében
EGYENES HALADÁS70 : 3040 : 60A nyomatékot az egyenesfutás stabilitásának optimalizálása és a hatékonyság javítása érdekében osztja el
KANYARODÁS75 : 2520 : 80Nagyobb nyomatékot küld hátra a tapadás növelése érdekében alacsony súrlódású helyzetekben.
Kanyarban nagyobb nyomatékot küld hátrafelé, hogy magabiztos vonalkövetést és jó gyorsulásérzetet biztosítson a kanyarból való kilépéskor.
RANGE ÜZEMMÓD0 : 10050 : 50Az alacsony nyomatékot igénylő vezetésnél csak a hátsó motort használja a hatótáv maximalizálására.

Exkluzív podcastok a BEGURULVA és a PODCARS oldalakon!

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:bemutató, elektromos, Lexus, Lexus RZ, Lexus RZ 450e, premier, RZ, RZ 450e

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Aptera Launch Edition – napelemekkel és 400 mérföldes távolsággal
Next Post: Az AutoWallishoz került a Nelson Csoport flottakezelési üzletága a Versenyhivatal jóváhagyását követően

Kapcsolódó cikkek

  • Az Iveco T-WAY nyerte a rangos dizájn díjat Ctrl+C - Ctrl+V
  • Vadiúj, ingyenes autós applikáció alakíthatja át az autópiacot Bemutató
  • A Honda, A2-es jogosítvánnyal vezethető, 500-as triója vadonatúj fejlesztésekkel lép színre 2022-ben Bemutató
  • Számítógépeket ajándékozott a Honda a Jahn Ferenc Dél-pesti Kórháznak Ctrl+C - Ctrl+V
  • Ősztől már a 14-es vonalon is közlekednek CAF-villamosok Hírek
  • Bemutatták a Siemens Miero Smart vonatot Bemutató

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • SHAZAM!
  • Lassuljunk bele a tavaszba!
  • Országos rendezvénysorozattal ünnepel a harmincéves magyar IQ-klub
  • A magyarok 26 százaléka rossznak ítéli meg a saját mentális egészségét
  • GBD-H2000 – Polar™ algoritmusok, könnyebb súly és még sok más
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT