Különleges vezetési élménnyel hódít az RX
Adaptív futómű (AVS)
Az új RX vásárlóinak a legújabb adaptív futómű-technológia is rendelkezésére áll, ami lenyűgöző kifinomultsággal vezérli mind a négy kerék lengéscsillapítását, így még a nagyon rossz minőségű utakon is sima, kényelmes autózást garantál. Kis sebességnél a rendszer lágyabbra, nagy sebességnél viszont keményebbre állítja a csillapítást, csökkentve a karosszéria oldaldőlését és javítva a kormányreakciót. A megoldás lényege egy-egy lineáris mágnesszelep, amit minden egyes lengéscsillapító alsó részére, a rugók alá szereltek fel. E megoldásnak köszönhetően a motorháztető is alacsonyabbra kerülhetett, és a hátsó futómű kevésbé lóg be a csomagtérbe.
A rendszer 650 beállítás közül választva folyamatosan változtatja a csillapítás erejét, így az autó zökkenőmentesen, gyorsan és precízen reagál az útfelület vagy a vezetési helyzet változásaira.
A berendezésben számos külön funkció gondoskodik az oldaldőlés, a bólintás, a rázkódás és a nyersességérzet kiküszöböléséről. Az AVS rendszerrel felszerelt modellekben az üzemmódválasztó kínálatában megjelenik a Sport, Sport S+ és a Customise (egyéni) beállítás is, még magasabb szintre emelve az autó teljesítményét és a vezetés örömét (részletesebb leírás lent).
Aktív stabilizátoros felfüggesztés
Az aktív stabilizátoros felfüggesztési rendszerrel az RX F SPORT változatánál találkozhatunk a világon elsőként. Anélkül, hogy a vezetési kényelmet csorbítaná, a rendszer csillapítja az oldaldőlést és stabilabb ívmenetet is kínál. Az üzemmódválasztóval kétféle beállítás indítható. ECO, NORMAL és SPORT S állásban a nyugodt és komfortos beállítás a cél, a kormányreakciók az ívbemeneteknél élesebbek. SPORT S+ állásban az ívmeneti reakció egyenletesebb, de élesebb. Egyenetlen felszínű utakon az ún. “skyhook” oldaldőlés-szabályozó rendszer segít megőrizni a kényelmet azáltal, hogy csökkenti a dőlést. A rendszer egy függőleges G-szenzor adatait értékelve határozza meg a dőlés irányát és nagyságát, majd a megfelelő stabilizátor működtetésével ellene dolgozik.
Tökéletesen precíz kormányzás
Az RX finomabbra hangolt elektromos szervokormányának köszönhetően a kormánymű még pontosabb jelzéseket küld a vezetőnek az útról. A kormánytengely és a műszerfal a korábbinál merevebb, ez szintén hozzájárul a jobb kormányérzethez, olyan részletek mellett, mint például a középállásba visszatérő kormány elfordulásának lassítása. A változtatások össszességükben jobban irányítható, finomabb és közvetlenebb kormányzást eredményeznek. A vezető emellett könnyebben tudja tartani a kormányszöget. A kormány megnövelt tartományú tengely- és sugárirányú állíthatósága még kényelmesebb vezetést tesz lehetővé, a némileg csökkentett állásszögű kormányoszlop pedig sportosabb üléspozíciót eredményez.
Aktív kanyarodást segítő asszisztens
A 2020-as RX-nél elsőként alkalmazott aktív kanyarodást segítő asszisztens (ACA) segíti a vezetőt, hogy kanyarodás közben a kívánt nyomvonalon maradjon, emellett csökkenti az alulkormányzottsági hajlamot, ami akkor jelentkezik, amikor a vezető a kanyarban gyorsítani kezd. A járműstabilitás-vezérlés (VSC) a fékek kerekenkénti szabályozásával védi ki az autó kisodródását túl nagy sebességű kanyarodás esetén. Ha a vezető gázt ad, amikor egy gyors kanyarban alulkormányzott az autó, akkor a VSC lassítani kezdi az ívbelső kerekeket, ezzel csökkenti az alulkormányzottságot és segít az autót stabilan a nyomvonalon tartani.