Igen látványosra sikerült a vadonatúj Corolla
Sportos és dinamikus külsőt kapott a világ legnépszerűbb autója, a Toyota Corolla legújabb generációja, amelynek ötajtós és kombi változata is kiállításra került a Párizsi Autószalonon, míg a szedán változat szintén még idén, a Pekingi Autószalonon debütál. A magyarországi márkakereskedésekbe is jövő tavasszal érkező új Toyota Corolla lesz a világ első autója, amely két eltérő teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos motorral is elérhető lesz, ami nagyban hozzájárulhat a világszintű autópiac zöldülési ütemének további felgyorsulásához
A vadonatúj Toyota Corolla kombi változata volt a Párizsi Autószalon egyik leginkább várt újdonsága, hiszen a magánvásárlók mellett a vállalati flottaügyfelek körében is rendkívül népszerű szegmensben ez a modell kínálja majd a legteljesebb élhető és praktikusan használható zöld palettát. Az új Corolla be is váltotta a hozzá fűzött reményeket, ugyanis nem csak műszaki tartalmával, de formavilágával is osztatlan sikert aratott.
„Az új Corolla Touring Sports fejlesztése során azt tűztük ki célul, hogy a C-szegmens legkarcsúbb, sportos formavilágú kombiját alkossuk meg, a nagyobb D-szegmens járműveire jellemző hátsó helykínálattal és hatalmas csomagtérrel.” – fogalmaz a Toyota Európai Formatervezési Központjának kollégája, Kazuhiko Isawa, vezető tervező.
Az új Toyota Corolla Touring Sports Európában egyedülálló karosszériáját a belgiumi Zaventem városában működő új formatervezési központban tervezték. A TNGA konstrukciójának köszönhetően az új kombi nem pusztán a ferdehátú egyik változata, hanem önálló modell. Az új Touring Sports 58 mm-rel hosszabb elődjénél. Még jelentősebb változás a tengelytávolság 100 mm-rel nagyobb, 2.700 mm-es értéke, aminek köszönhetően az első és a hátsó ülések közötti távolság 48 mm-rel nagyobb a korábbinál, így 928 mm-es hátsó lábterével az autó kategóriájának legtágasabb modellje. Bár az ötajtós Corolla modellhez hasonlóan a Touring Sports orrkialakítása is különleges és dinamikus, és karosszériája is 25 mm-rel alacsonyabb elődjénél, a B-oszloptól hátrafelé az autó minden karosszériaeleme teljesen új és más. A lendületes tetővonal elegáns, ugyanakkor robosztus kombi-kupé karaktert kölcsönöz az autónak. A sportos profilt ugyanolyan széles kerékjáratok hangsúlyozzák, mint a Hatchback esetében; a kerekek elhelyezése vizuálisan tovább fokozza a Corolla szélességét és alacsony súlypontjának érzetét. Hátul a Touring Sports dizájnja is az ötajtós karosszériaváltozatra jellemző, erőteljes vállkialakítást mutatja; a LED lámpatestek nagy szélességben uralják a felületet, a hátsó szélvédő pedig 12 fokkal laposabb szögben áll, mint a most kifutó modellen. A ferdehátú modelltől eltérően a rendszámtábla magasabban, a csomagtér ajtaján kapott helyet, és a rakodóperem is alacsonyabb lett. A mélyebb hátsó lökhárítóval sikerült tovább hangsúlyozni azt a hatást, amit elöl az Under Priority Catamaran vonalú lökhárító formaterve is sugároz. A Touring Sports ötféle új könnyűfém keréktárcsával rendelhető meg, köztük polírozott felületű 18 colos, és kétféle (ezüstszínű és fekete) polírozású 17 colos változattal. Az autóhoz 11 különböző külső fényezés választható, amelyek közül újdonság az Oxid Bronz metál, a Szenvedélyes Vörös, az Értékes Ezüst és a Fantom Barna árnyalat. Az is a Corolla Touring Sports különleges karakterét erősíti, hogy az autóhoz (már rögtön a piaci bevezetéstől kezdve) a kategóriában egyedülálló módon négy különböző kéttónusú fényezés is rendelhető. A karosszéria választott színével izgalmas kontrasztot alkot a feketére festett tető, az ajtóoszlopok és az alsó hűtőmaszk.
„Az új Corollával az volt az elsődleges célunk, hogy bátor, dinamikus megjelenésű ferdehátút alkossunk, a használati érték csorbítása nélkül.” – magyarázza Simon Humphries, a Toyota globális formatervezési részlegének ügyvezetője a sikervárományos modell ötajtós változata kapcsán. „A TNGA alapokon a súlypontot sikerült alacsonyan tartani, így oldalnézetben az autó könnyed és atletikus, hátrafelé haladva azonban megváltozik a koncepció, és a karosszéria pontosan azt az masszív, széles és alacsony kiállást sugallja, ami különösen fontos az európai vásárlók számára.”
Az új Corolla ötajtós változatának formavilága is jóval sportosabb, dinamikusabb és jellegzetesebb lett, orrkialakítása pedig kifejezetten erős benyomást kelt a szemlélőben. Az autó teljes hossza 40 mm-rel nőtt, de ennek jelentős részét a fokozott biztonság és a modernebb forma érdekében meghosszabbított tengelytávolság teszi ki. A karosszéria 25 mm-rel alacsonyabb lett, mint korábban, és a motorháztető is 47 mm-rel mélyebben húzódik. Az eredmény egy olyan letisztult és mutatós forma, amely az alacsony gépháztető révén javítja a biztonságot, miközben sokkal jobb kilátást is biztosít előre. Az új frontrész kialakításához a Toyota továbbfejlesztette az Under Priority Catamaran és a Keen Look formatervezési filozófiát. A laposabb motorháztető ívelt első pereme alatt húzódó keskenyebb felső hűtőrácsban kaptak helyet az új, teljes egészében LED-technológiás fényszórók és a velük egybeépített nappali menetfények (DRL). A látványosan nagyméretű, trapéz alakú hűtőrács kerete erősen előreugrik. Mivel a karosszéria első túlnyúlása jó 20 mm-rel rövidebb, ez az elem az eddiginél meredekebben áll. Az új Corolla karosszériájának első sarkainál jellegzetes, katamarán-stílusú formát alkot a hűtőrács-keret oldalsó kialakítása, hatásosan irányítva a figyelmet a jármű 30 mm-rel nagyobb szélességére és sportos kiállására. Az első légterelő felfelé kanyarodó éleinél kaptak helyet az új LED ködfényszórók. A légbeömlő rácsbetétje is új kialakítású, jobban tagolt és kifinomultabb lett.
Az ötajtós Corolla változat elegáns oldalnézete karcsú, sportos sziluettet mutat, és az autóhoz ugyanaz az öt új könnyűfém keréktárcsa-dizájn rendelhető, mint a Touring Sportshoz. Az új hátsó kialakítás a korábbinál lekerekítettebb, így szorosabb a vizuális kapcsolat az autó eleje és hátulja között. A csomagtér ajtaja műanyagból készül, amit egyszerű formázni, és mivel kicsi a tömege, jelentős súlymegtakarítást is jelent. A hátsó szélvédő a korábbinál 14 fokkal meredekebb szögben áll, és ez a megoldás az erőteljes kialakítású kerékívekkel kombinálva kompaktabbnak mutatja a karosszériát. A hátsó légterelő egybeépül a csomagtérajtóval, és minden felszereltségi szinten szériatartozék a ’cápauszony’ antenna. A hátsó LED lámpatestek fényvezető elemei egészen a karosszéria legtávolabbi pontjáig kifutnak, még inkább kihangsúlyozva a Corolla széles, stabil kiállását. A hátsó lökhárítón is felfedezhető az elöl meghatározó szerepet játszó Under Priority Catamaran dizájn; ezt a vékony alsó légterelő elem dupla, krómozott betétei hangsúlyozzák ki.
Az új Corolla ötajtós változata a Touring Sports kivitelhez hasonlóan 11 féle karosszériaszínben érhető el, és opcióként négy különböző kéttónusú fényezéssel is megrendelhető.
A Touring Sports és az ötaljtós Corolla belső kialakítása
„A C-HR modellel szerzett tapasztalatok alapján egy önálló TME Érzékelhető Minőség csapat állt össze, hogy felügyelje az új Corolla utasterének minőségét. A stílusért felelős tervezőkkel és a mérnökökkel szorosan együttműködve a csapat nemcsak a színekre, a felszereltségre és sok egyéb részletre kiterjedően tervezte meg az utasteret, hanem olyan apróságokra is ügyelt, mint a fények erőssége és iránya. Mindezek alapján a formai megoldásoktól kezdve a színeken át a különböző felületkiképzésekig számos fejlesztést hajtottak végre, minden egyes lépésnél szigorúan ellenőrizve a minőséget. Ennek a minden részletre kiterjedő figyelemnek az eredménye az a határozott minőségi fejlődés az utastérben, ami elsősorban az emberek érzékeire hat.” – avat be Yasushi Ueda, a Corolla modellcsalád főmérnöke.
Az új felületek, színek és burkolatok kombinációjának, valamint a legmagasabb szintű kidolgozási- és anyagminőségnek köszönhetően az új Toyota Corolla ötajtós és Touring Sports változata vadonatúj kialakítású kabinja tágas, modern és egységes stílusú teret kínál. A tervezők különös figyelmet fordítottak a Touring Sports változat utasterére, amit kifejezetten az európai piac igényeinek figyelembe vételével fejlesztettek, hogy a legmagasabb szintű érzékelhető minőséget is kínálja a vásárlóknak. A tágas utastér kialakításának egyik kulcsa az új műszerfal, amely 24 mm-rel keskenyebb, mint volt. A kisebb magasság révén csökkent az elem által keltett masszív benyomás, javult a kilátás előre, és így alacsonyabbra kerülhetett az első ülés csípőpontja is, ami nemcsak az autó súlypontjának csökkenéséhez járult hozzá, hanem sokkal élvezetesebb vezetői üléspozíciót is kínál. Ezzel párhuzamosan a középkonzol 42 mm-rel szélesebb és 22 mm-rel magasabb lett, hogy a kapcsolókat és a váltókart könnyebben el lehessen érni; ez a megoldás is hatásosan hozzájárul a kabin vezetőközpontú kialakításához. Ezzel együtt a tervezők a középkonzolon található kartámaszt is átalakították, amit a kényelmesebb használat érdekében 20 mm-rel szélesebb tartományban lehet hosszirányban állítani. Az újratervezett üléseknél megváltozott a háttámla, az ülőlapok rugózása és az uretánhabos párna vastagsága. Ezekkel a módosításokkal – és a már említett ideális vezetői pozícióval –, sokkal kényelmesebbek lettek az új ülések, így az autóban még a hosszú utak is kevésbé fárasztóak. A magas felszereltségi szintű modelleknél alaptartozék az ugyancsak újonnan kifejlesztett első sportülés, optimálisan kialakított vékony és széles válltámaszokkal, amelyek hatékonyabbak a tömör támaszoknál, így egyszerre kínálnak látványos formai megoldást és tökéletes oldaltartást. A vezető környezetének ergonomikus kialakítását fokozza számos új kapcsoló és műszer, amelyek a Human Machine Interface (HMI) részei.
A cockpit része a műszeregységben elhelyezett új, 3D-hatású panel vagy a multi-információs kijelző, a 10 colos head-up kijelző, a fedélzeti szórakoztató rendszer középkonzoli 8 colos érintőképernyője, az elektromos működtetésű rögzítőfék, a vezeték nélküli telefontöltő, valamint a fényre sötétedő elektrokróm belső visszapillantó. A hátsó sor üléseit is áttervezték, és párnázatát a korábbinál egyenletesebb elosztású, az utasok testét jobban alátámasztó habanyaggal töltötték fel. Az alapfelszereltség része, hogy a hátsó üléstámlák akár a csomagtérből is ledönthetők, így tejesen sík rakodófelület alakítható ki. A dizájnerek az utastér kialakítása során összetett, ugyanakkor látványával egységet sugárzó, minden tekintetben kiváló minőséget tükröző kialakításra törekedtek, kellemes tapintású anyagokkal, selyemfényű króm és zongoralakk-fekete betétekkel, valódi és műbőrrel bevont, tűzéssel díszített burkolatokkal, valamint választható szövet, Alcantara vagy valódi bőrkárpitozással.
Az új Corolla Touring Sports első és hátsó üléstávolsága 928 mm, ami 48 mm-rel több, mint a most kifutó modell esetében; a hely tehát hátul is bőséges, miközben az alaphelyzetben 598 literes (VDA) csomagtér számos praktikus megoldással segíti a kényelmes használatot. A kéz nélkül is nyitható csomagtér ajtaját a lökhárító alsó részén, középen elhelyezett szenzor működteti, és a nyitáshoz elegendő egy, a lökhárító alatt végzet lábmozdulat. A rakodónyílás szélessége 10 mm-rel nőtt. A hátsó lengéscsillapítók újszerű elhelyezésével egyszerűbbé vált a csomagtartó oldalfalainak kialakítása. Ez nemcsak a tér maximálisan kihasználható szélességét javítja, hanem a rakodást is megkönnyíti, ráadásul így a kerékdobok mögött mindkét oldalon külön tárolórekeszeket is ki lehetett alakítani. A csomagtér padlója alsó és felső állásban is rögzíthető, amit úgy lehet nyitni és zárni a felső állapotban, mintha zsanérral csatlakozna a hátsó üléstámlákhoz. Minden felszereltségi szinthez jár a megfordítható burkolat, amely felül szőnyeg, alul műanyag bevonatú. Ez utóbbi különösen hasznos, ha piszkos, szennyezett holmit kell szállítani. A padló alatt kibővített, teljes egészében kárpitozott és kivehető elválasztó elemekkel felszerelt rekesz található. A kényelmet tovább javítja a világon most elsőként, a csomagtér mindkét oldalán alkalmazott LED belső világítás, valamint a kivehető és egy mozdulattal összecsukható kalaptartó is.