Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Lexus LC 500h új korszakot nyit a környezetbarát hibrid hajtásláncok történetében

Posted on 2017.08.22. By AztaCARom

A világ vezető hibrid prémium autógyártójaként ismert Lexus hibrid technológiája mindig is volt közismert arról, hogy zökkenőmentesen leadott, kifinomult teljesítménye és hatékonysága remekül illik a luxusautókhoz. Ám az új LC zászlóshajó kupé teljesítményéhez valami egészen másra volt szükség. Koji Sato, a szupersport kupé főmérnöke és a hibrid hajtásért felelős munkatársa, Koji Oshima egyetértettek abban, hogy ide olyan teljesítmény kell, ami lenyűgözi az autózás szerelmeseit. Végtére is az LC egyik célja éppen az volt, hogy megváltoztassa az emberek elképzeléseit a Lexus márkáról. De hogyan lehetne ezt elérni egy hibriddel?

A modelljeinek legendás megbízhatóságáról és biztonságosságáról, valamint legmagasabb szintű prémium kidolgozottságáról ismert, a környezetbarát hibrid technológia úttörőjének tekintett Lexus talán egyetlen modelljét sem övezte korábban olyan hatalmas várakozás, mint vadonatúj, hibrid változatban is elérhető LC szupersportkupét: japánban például már most az eredetileg vártnál 50 darabnál 38-szor többet, 1800 darabot rendeltek a modellből, és a számláló egyre pörög, miközben hasonló a helyzet Európában is Amerikában is. Éppen ezért minden korábbinál nagyobbak az ügyfelek elvárásai a modellben a világon elsőként bemutatkozó Multi Stage Hybrid meghajtással szemben is.

“Arról szó sem lehetett, hogy fogjuk a meglévő technológiánkat, és egyszerűen belerakjuk az LC-be.” – magyarázza Sato. “Ám ahhoz, hogy egészen újfajta vezetési élményt teremtsünk, mindenestül újra kellett gondolnunk a benzinmotor és az elektromotor összehangolt működését.”

A legfontosabb kérdés ez volt: mi kell ahhoz, hogy egy hibrid vezetése izgalmas legyen? Oshima számára az egyik válasz az autó gyorsulásához sokkal jobban illő, magával ragadó motorhang volt. Emellett azt is fontosnak tartotta, hogy kiiktassa azt a ‘szünetet’, amit akkor érzünk, amikor egy kanyarhoz érve lelépünk a gázról. Tervükkel egészen az alapokig visszaástak, olyan kutatásokat is előkeresve, amelyek majdnem egy évtizeddel ezelőtt készültek – végül pedig sikeresen megalkottak egy hibrid hajtást, ami jobban hasznosítja az elektromotor erejét, sőt a rendszer minden elemének teljesítményét fokozza.Több mint nyolc év és tesztkilométerek ezrei kellettek ahhoz, hogy megszülessen a Lexus Multi Stage Hybrid rendszer. A rendszer, ami a Lexus összes tudását csatasorba állítva sokkal élvezetesebbé és izgalmasabbá varázsolja a hibridek vezetését, közben pedig megőrzi a technológia legfőbb értékeit, vagyis a kiváló üzemanyag-fogyasztást, a csendes működést és a sima teljesítményleadást – amikor a vezető éppen ezt akarja. Ám ha kell, bármikor hatalmas erővel katapultálja az autót, hiszen a hajtás sokkal komolyabb forgatónyomatékot ad le. Egy négyfokozatú váltóegység ügyes beiktatásával az LC 500h teljesítménye olyan érzést kelt, mintha a vezető egy 10 fokozatú automatát használna. Olyan automatát, ami zökkenőmentesen és villámgyorsan, egyetlen tizedmásodperc alatt kapcsol. Jelenleg ez az autóipar egyik legmodernebb sorozatgyártású egysége, ami tökéletesen kiiktatja a gyorsítás kezdetén jelentkező késlekedést. Az extra fokozatnak köszönhetően a hajtásláncban mindig úgy változik a motor fordulatszáma, ahogy az a legjobban illik a vezető elvárásaihoz. A gyorsulás lendületes, közvetlen és egyenletes, tökéletes összhangban a gázparanccsal. Emellett a fejlett akkumulátor-technológia is fontos szerepet kapott. Az LC 500h lítium-ion akkumulátorának celláit egy új “szatellit” konfigurációba rendezték, így a teljesítmény nagyobb lett, miközben az akku súlya és mérete is csökkent. Ráadásul ez a tömegcsökkenés még tovább tökéletesítette az autó súlyelosztását.

“A hagyományos benzines és dízeles hajtásokkal szemben a Multi Stage Hybrid rendszer elsődleges erőforrásai az elektromotorok; főleg ezek közvetítik az energiát a kerekekhez.” – mutat rá Oshima. “Az elektromotorok sokkal gyorsabban fejtenek ki erőt, mint a belsőégésű motorok, hiszen masszív forgatónyomatékot termelnek. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a vezető jóval élénkebbnek találja majd a hibrid hajtású LC 500h-t; olyan gépnek, amivel lágyan suhanhat, de ha akarja, ez bármikor önfeledt örömautózásba csaphat át.”

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:2JZ, autó, car, jármű, kocsi, LC 500h, Lexus, Lexus LC 500h, Supra 2JZ, Toyota, Toyota Supra, Toyota Supra 2JZ

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Továbbfejlesztett dízel erőforrással bővül a Honda Civic motorpalettája
Next Post: Kétezer font roncsprémiumot ad vevőinek a Ford Nagy-Britanniában

Kapcsolódó cikkek

  • Milliós bírságot kapott a kereskedő, aki használt alkatrészekkel üzletelt Ctrl+C - Ctrl+V
  • Minden munka véget ért a Csömöri úti felüljárón Ctrl+C - Ctrl+V
  • Főleg vízpartokon lett jobb biciklizni 2020-ban Hírek
  • Azt kommunikálják, a BMW Z4 magával ragadó újításokkal fokozza a vezetés színtiszta élményét (1.) Bemutató
  • A magyar autósok többsége lehetségesnek tart egy autós hackertámadást  Hírek
  • Tovább csökkent márciusban a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban Hírek

Keresés

2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A World Photography Awards 2023 nyílt pályázatának döntősei
  • A múlt héten megérkezett Ed Sheeran vadonatúj felvétele, az „Eyes Closed”
  • A Linkin Park egy újabb kiadatlan számot fedett fel „Fighting Myself” címmel
  • A Képzőművészeti Egyetem jótékonysági adományozást szervez a török földrengés áldozatai javára
  • Újabb szívhez szóló dalt ismerhetünk meg a The National közelgő lemezéről
  • Van képünk hozzá (23.03.27.) – Lexus ROV
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • A távoli északon teszteli az Audi a Q6 e-tron szériaközeli prototípusát
  • A gyári BMW-csapattal tesztelt Kovács Bálint
  • A Mazda CX-9 gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT