Limitált Toyota Yaris GRMN
EBBŐL AZ AUTÓBÓL NEM SOK JÖN MAJD VELED SZEMBE AZ UTCÁN
A rendkívüli motorsport és utcai sportautó hagyományokra visszatekintő Toyota olyan különleges, limitált szériás modellel lepte meg rajongóit, ami sokak szívét megdobogtatja: a Rally Világbajnokság futamain már tavalyi, első évadában meggyőzően szereplő Toyota Yaris WRC által inspirált Yaris GRMN a Toyota első GRMN izomautója, amelyet Európában gyártanak és értékesítenek. A B-szegmensű izomautók közt egyedi megoldásnak számít a Yaris GRMN kompresszoros feltöltésű, 1,8 literes VVT-i motorja a maga 212 lóerős teljesítményével, ami a zseniális futóművel párosítva már önmagában rendkívüli vezetési élményt ígér, ám az autó befektetésnek sem utolsó: a 400 darabos limitált széria, és az ebből Magyarországra érkező mindössze 3 darab révén a Yaris GRMN tulajdonosaként nem csak abban lehetünk biztosak, hogy nem jön szembe minden sarkon egy hasonló modell, de abban is, hogy autónk különösen jól tartja majd az értékét, ami az idő múlásával várhatóan nem hogy csökken, hanem jó eséllyel növekszik majd.
A minden apró elemében a motorsport szellemisége által áthatott, ám a páratlan országúti teljesítményre tervezett Yaris GRMN révén a Toyota fontos szereplővé lép elő az ferdehátú izomautók európai piacán. Ez a precíziós tervezésű autó a lehető legmagasabb szintű vezetési élményt nyújtja. Az autó születését az inspirálta, hogy a Toyota tavaly a Yaris WRC-vel visszatért a FIA Rally Világbajnokságra – olyan versenygépet alkotva, ami a TOYOTA GAZOO Racing csapatot már a legelső évadban sikerre vitte. A Yaris GRMN-t fejlesztő csapat a híres Nürburgring szomszédságában végezte munkáját, így hatékonyabban összpontosíthattak a kimagasló menetdinamikai teljesítményre, amit az autó versenypályán és országúton egyaránt biztosít. Az új modell teljesítményét már első pillantásra is egyértelműen jelzik a könnyű, 17 colos BBS könnyűfém keréktárcsák, a nagyobb fékek, a jól látható, fehérre fényezett féknyergek, a középen kivezetett, ovális kipufogóvég és a karosszéria különleges fényezése, ami a Toyota GAZOO Racing fehér-fekete-vörös színkombinációját idézi. A gépháztető alatt egy 1,8 literes, 212 LE/156 kW teljesítményű Dual VVT-i blokk lapul, amelynek kompresszoros feltöltése egyedülálló megoldásnak számít a B-szegmensű izomautók közt. A kompresszor sikeres beépítésével a Yaris GRMN fejlesztői elérték céljukat: nagy teljesítményű erőforrást alkottak, ami maximális gyorsasággal reagál a gázparancsra. A tervezés során fontos szempont volt a tömegcsökkentés is, így az új modell kategóriaelső tömeg-teljesítmény aránya mindössze 5,35 kg/1 LE lett.
Az autó agilis viselkedését számos technikai megoldás támogatja: megerősített karosszéria, merevebb és alacsonyabb futómű, Sachs Performance lengéscsillapítók és Torsen részlegesen önzáró differenciálmű, ami szintén ritkaságnak számít a B-szegmensű izomautók piacán. A nagyméretű, hűtött első féktárcsákat négydugattyús féknyergek markolják, amelyeket az ADVICS szállít. A Yaris GRMN vérbeli sportkocsi-volta a kabinban is egyértelműen kiderül: az egyedi sportüléseket a Toyota Boshoku tervezte, hogy az utasok a kategória legjobb oldaltartását élvezhessék, a kisméretű kormánykerék pedig a GT86 kupéból származik, és a Yaris különleges belső stílusához igazították, valamint a rallyautók hangulatát idéző középállás-jelzéssel is kiegészítették. Ez az autó nem csupán a legelső, Európában bemutatott GRMN-modell, hanem az első olyan GRMN is, ami Európában, a Toyota Motor Manufacturing France vállalat Valenciennes üzemében (TMMF) készül. A gyártást sikerült zökkenőmentesen összehangolni a standard Yaris sorozatgyártási munkáival, mivel minden GRMN-t az üzem legtapasztaltabb szerelőiből összeállított csapat szerel össze. Az európai vásárlók számára mindössze 400 darab ilyen autó készül, ami igazi exkluzivitássá avatja ezt a modellt, ebből Magyarországra mindössze 3 darab érkezik majd.
A Toyota Yaris GRMN képességeit bemutató látványos videó az alábbi linken tekinthető meg:
https://www.youtube.com/watch?v=6ConomUMel8