Magabiztos terepen és utcán – Az Audi Q8 e-tron edition Dakar

A világ legjelentősebb sivatagi ralija inspirálta az Audi Q8 e-tron edition Dakar születését. A különleges modellváltozat magasabbra emelt karosszériájával és extraként rendelhető fóliázásával már külső megjelenésében is – az energiaátalakítóval kiegészített elektromos hajtásrendszerrel – kifejezetten a Dakar Ralira tervezett RS Q e-tron versenyautót idézi. Az exkluzív SUV-modell terepjáró képességei és azonnal rendelkezésre álló, bőséges forgatónyomatéka tökéletes együttest alkot mindazok számára, akik a műutaktól távol is szeretnének elektromosan közlekedni és nyitottak a kalandokra. Az Audi Q8 e-tron edition Dakar az idei első negyedév folyamán rendelhető meg.

Az Audi Q8 e-tron edition Dakar (elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kW/h/100 km): 25,1-24,7; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0 (nyári gumiabroncsokkal, tetőcsomagtartó-kosár nélkül)) a Q8 advanced 55 e-tron quattro (elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kW/h/100 km): 24,4-20,6; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0 (nyári gumiabroncsokkal, tetőcsomagtartó-kosár nélkül)) műszaki alapjaira épül. Az akkumulátor nettó energiatároló képessége 106 kWh (bruttó 114 kWh), a két elektromos motor alkotta quattro összkerékhajtás pedig boost-üzemmódjában 300 kW teljesítményt és 664 newtonméter forgatónyomatékot produkál, álló helyzetből mindössze 5,8 másodperc alatt gyorsítva fel 100 kilométer/órás tempóra az alap-gumiabroncsokkal szerelt autót. A General Grabber AT3 all-terrain abroncsokkal 5,9 másodperc szükséges a 0-100 km/h sprinthez. A WLTP szerinti hatótáv akár 487 kilométer, a végsebességet pedig 200 kilométer/órára határolja le az elektronika.

A General Grabber AT3 all-terrain gumiabroncsokkal szerelt, elektromos SUV-modell szabadmagassága 31 milliméterrel nőtt, jóval kedvezőbb menettulajdonságokat kínálva laza talajon, például sóderen vagy havon. Alapbeállításában 206 milliméter az autó szabadmagassága, nagyobb sebességeknél pedig fokozatosan – 85 kilométer/órától 15 milliméterrel, 100 kilométer/órától további 17 milliméterrel, míg 120 kilométer/órától újabb 13 milliméterrel – alacsonyabbra süllyeszti karosszériáját. Ezzel egyszerre növeli nagyobb sebességeknél a menetstabilitását, illetve javítja aerodinamikai tulajdonságait és növeli hatótávját.

20 fok első és 26 fok hátsó terepszögével, illetve 19 fok rámpaszögével az elektromos SUV-modell a könnyű terepezésre is készen áll. A légrugózás szabályozási stratégiáját szintén a terepre jellemző viszonyokhoz igazították, a gázlómélység 300 milliméter.

Markáns külső hangsúlyozza a sportos off-road megjelenést

A Q8 e-tron edition Dakar Sziám-bézs metál, Mítoszfekete metál és Mágnesszürke színekben kapható. A Singleframe hűtőrács mindig a karosszéria színében készül, extrafelszerelésként pedig a “Singleframe-vetítőfény fénysávja” képez folytonos vizuális kapcsolatot a fényszórók között. A Bottom Line motívum Mítoszfekete metál fényezésű, a stabilitás és határozott tapadás benyomását kölcsönözve az autó számára. Az átáramoltatott kerékjárati burkolatokkal szerelt, elöl és hátul szélesített sárvédők masszív kiállást kölcsönöznek a Q8 e-tron edition Dakar számára. Az ajtók kinyitásakor LED-fény vetít “edition Dakar” feliratot az útra. Az edition Dakar egyéni karaktere az exkluzív, specifikus kulcsfedélen is jól látható. Kívánságra komfortkulcs (lopásgátló riasztórendszerrel) is rendelkezésre áll, amellyel a kulcs és a jármű közötti vezeték nélküli kommunikációval nyithatók, illetve az ajtókilincsek érzékelőivel zárhatók az ajtók és a csomagtérfedél.

A Q8 e-tron edition Dakar a legendás RS Q e-tron ihlette egyedi fóliázással is rendelhető, ebben az esetben az autó a Mítoszfekete metál karosszériaszín alapjain kap részleges dekorációt. Ez azt jelenti, hogy a célzottan kialakított átlátszó részeket is tartalmazó fóliabevonat – noha minden külső karosszériaelemre kiterjed – nem fedi le motívumaival a teljes felületet. A fóliázott modellek 99 példányra korlátozottan készülnek, a D-oszlopon matt felirat jelzi a különleges változat sorszámozását.

Az edition Dakar széleskörű alapfelszereltséget kínál

A különleges modellváltozat már alapkivitelében Matrix-LED fényszórókkal és LED-technikájú hátsó lámpákkal gördül le a szerelőszalagról, előbbiek az út precíz és nagyfelbontású megvilágítását teszik lehetővé. Ugyancsak az alapfelszereltség része az oldalablakok és a hátsó szélvédő sötétített, napfényvédő üvegezése. A beltérben az S line kivitel az alapfelszereltség része, amely többek között Dinamica mikroszálas szövet/műbőr kárpitozású, határozott kontúrokkal kiformált sportüléseket is kínál, de bőrbevonatú, multifunkciós sportkormány, elegáns fekete tetőkárpit, nemesacél pedálok és komfort középső kartámasz is szerepelnek benne. A dekorbetétek matt szálcsiszolt alumíniumfelülettel, a küszöblécek pedig alumíniumbetétekkel készülnek. A műszerfal felső része és az alsó beltérelemek fekete műbőr borítást kapnak, extraként pedig a sportülések, a kormánykerék, a térdtámasz és az ajtókartámaszok kontrasztárnyalatú stílusjegyeiként az Audi Sport vörös díszvarráscsomagja is megrendelhető. A biztonsági övek szintén vörös szegélyekkel illeszkednek harmonikusan a sportos összhatásba.

A műszeregységet Head-up kijelző egészíti ki, amely közvetlenül a szélvédőre, a vezető előtt lebegő hatást keltve vetíti a fontos információkat. Szintén újdonság az MMI kezelési rendszer a jármű oldalirányú dőlésszögéről tájékoztató kijelzője, míg az MMI-képernyőn kifejezetten e kiadás számára készült, különböző témavilágok szerinti MMI-háttérképeket kínál az Audi, mégpedig a hozzájuk illő hangulatvilágítással kiegészítve. Itt háromféle ábrázolásban jelenhet meg e modell alapvető szellemisége, a sivatagi vihartól a keréknyomokon át, egészen a dűnékkel tagolt tájig. Tökéletes kényelmet kínál telefonáláskor az Audi phone box, amely az autó antennájára csatlakoztatja, emellett induktív úton tölti is az okostelefont. A vezetéstámogató rendszerek “Város” és “Túra” csomagjai szintén az edition Dakar alapfelszereltségének részei.

A Q8 e-tron edition Dakar robusztus felszereltségével is igazolja praktikus használhatóságát. A rakodóhelyek és csomagtérelemek összeállítása az alapfelszereltséghez tartozik, a strapabíró csomagtérbetét és a masszív padlószőnyegek egyaránt e különleges modellváltozatra utaló feliratot hordoznak. A speciális modell alapkiviteléhez 40 kilogramm terhelhetőségű tetőcsomagtartó-kosár is tartozik, amelyben különféle eszközök és kiegészítők tárolhatók. A tetőkosárhoz való táska és a kiegészítők rögzítésére szolgáló pántok ugyancsak a szériafelszereltséget bővítik. A nagyfeszültségű akkumulátor a 2-es típusú Kombinált töltőrendszerrel (Combined Charging System; CCS2) végzett töltését egy második töltőaljzat teszi lehetővé. Mindemellett az e-tron töltőrendszer mindent kínál, amire csak a kalandra indulóknak szüksége lehet járművük feltöltéséhez, akár otthon, akár barátaiknál vagy épp a nyaralójukban.

A Q8 e-tron edition Dakar szállítási terjedelmében két gumiabroncskészlet is szerepel. Az autó a terepen is kiváló ellenállóképesség jellemezte General Grabber AT3 all-terrain abroncsokkal készül, amelyek olyan különböző talajokon is hatékonyabb vonóerőátadási képességeket biztosítanak, mint a sóder, a kövesút, a hegyi és erdei ösvények, illetve a hó. A speciális futófelületi mintázat optimális gyorsulási, fékezési és oldalvezetési képességekről gondoskodik, miközben az abroncsok hatékony öntisztulását is lehetővé teszi, különösen sáros talajon. Aszfalton szintén kedvező menettulajdonságokkal szolgál a Grabber AT3, s csekély gördülési zajszintjével nagyban növeli a menetkényelmet. Az all-terrain gumiabroncsok M+S jelöléssel is rendelkeznek, így egész évben használhatók. Mindezeken túl a Q8 e-tron edition Dakar felszereltsége 20 col peremátmérőjű, vonzó 5 V-küllős S-keréktárcsákra szerelt nyári gumiabroncsokat is tartalmaz.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!